foliumzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamav2boefies, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Hallo meiden

Ik vroeg me af tot wanneer jullie foliumzuur slikken
    Ik heb die van Davitamon(multivitamines met foliumzuur)
    Die zijn nu op en ik ben nu 12 weken zwanger
    Zouden jullie nog ff doorgaan of kan ik nu stoppen?

Alvast bedankt

2. brin

brin Actief lid

Apr 14, 2011
    327
    0
    0
    rond die tijd ben ik gestopt... vk had verteld als je gewoon veelzijdig eet met genoeg groente en fruit dat het vanaf die tijd niet meer nodig is... je lichaam haalt dan genoeg uit je normale eten...

3. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Ik zou de multivitamine gewoon blijven slikken.
    Dan weet je iig dat je alles wat je nodig hebt binnen krijgt. Ook al eet je gezond.

4. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Volgens mijn huisarts is het aan te raden tot 8 weken zwangerschap (dan ben je dus 10 weken zwanger volgens de banner).

5. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    3,584
    0
    0
    ergens...
    ja zover ik weet is het aan te raden tot 10 weken zwangerschap. daarna zijn is de basis van de organen gevormd en heeft het geen effect meer

6. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Je kunt er in principe mee stoppen omdat foliumzuur zelf geen meerwaarde heeft om het nog te slikken. Alles is namelijk in basis nu aangelegd.
    Maar al slik je 'm door tot 40 weken, het kan geen kwaad of zo.

Ik eet bijv. geen vis, dus ik slik nu wel zwangerschapsvitamines met visolie, zodat ik toch m'n omega's binnen krijg.
    Maar als je al veelzijdig eet is het niet nodig iets ernaast te slikken, maar het kan natuurlijk wel.

Groetjes
    Masu

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik gebruik al de hele zw.schap Gravitamon. Zit foliumzuur in, maar ook allerlei andere vitamines. Is ook nog voor tijdens de borstvoeding.

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik gebruik ook nog steeds mijn zwangerschaps multivitamine met visolie. Gewoon omdat ik weet dat ik mijn appeltje wel eens oversla. Kan geen kwaad. Teveel aan vitamines plas je over het algemeen weer uit. Alleen met vitamine A moet je oppassen.

9. whitequeen

Jan 9, 2011
    81
    0
    0
    amsterdam
    Hier ook Davitamin zwangerschapsvitaminen met visolie (inclusief foliumzuur). Al heb ik laatst weer gehord dat visolie misschien toch niets speciaals doet. Mijns inziens kan het geen kwaad. Folium door blijven slikken ook niet, het is vast goed voor meer dan alleen het voorkomen van spina bifida.

10. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Hier ook gravitamon.. vanaf ik wist dat ik zwanger was ermee begonnen en zit inderdaad ook foliumzuur in.

11. Myo

Myo Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,352
    0
    36
    Mijn verloskundige raadde aan om de foliumzuur door te blijven slikken. Ook al eet je veelzijdig, deze vitamine schijn je toch vaak beperkt binnen te krijgen. Je hoeft het niet meer te slikken voor de kans op een open ruggetje (dan is idd tot week 10 of zo), maar door voldoende foliumzuur in je bloed, neem je weer beter andere voedingsstoffen op. Ze zei dat er een verband was gelegd tussen foliumzuur en het geboortegewicht.
    Ach, baat het niet, schaadt het niet. Ik slik het zo om de dag.

12. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik slik het elke dag, mama & baby van Dagravit. In elk geval kan het geen kwaad, de gyn. vindt het ook een goed idee. En ik blijf het gewoon doorslikken t/m de borstvoeding. Hoe gezond je ook eet, je krijgt denk ik met zo'n vitaminepil meer binnen.

Gr.
    Carlien

13. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    In zwangerschapsvitamines zit geen vitamine A maar bètacaroteen dat omgezet wordt door het lichaam in vitamine A. Dus dat is geen probleem. Het is de vitamine A die schadelijk is, niet wat het lichaam omzet.

Laatst het programma breingeheim gezien op Ned.2 komt elke dinsdag en daar kwam toevallig naar voren dat ze er achter zijn gekomen dat het doorslikken van foliumzuur gunstige effecten blijft hebben op de ontwikkeling van de hersenen tijdens de zwangerschap. Die zijn ook wel in aanleg in het begin maar groeien de hele zwangerschap door. Ook ik neem dagelijks mama + visolie van davitamon ook omdat ik helemaal geen trouwe viseter ben. Mijn verloskundige gaf aan het verstandig te vinden als je het neemt maar die mening is vast verdeeld.

14. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

Dec 22, 2010
    1,158
    0
    36
    Bedankt voor de antwoorden

Share This Page