Wat hebben jullie op je TO DO LIST staan?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Joytje, May 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joytje

Joytje Actief lid

Sep 27, 2007
    259
    0
    0
    HI!
    Ik ben nu 36 weken zwanger, en wil zoals iedereen alles helemaal tip top in orde hebben. Zo loop ik regelmatig het huis door voor dingen die ik nog gedaan wil hebben.

Wat hebben jullie allemaal op je lijstje staan?

Op die van mij staat onder andere?
    - Gordijnen wassen
    - Bankhoezen wassen
    - Ramen lappen binnen buiten / boven beneden
    - er moeten nog een aantal planken opgehangen worden
    - Nog een trapleuning hangen

En ik wil zelf nog het een en ander zelf maken zoals een geboorte vlag, de krans voor aan de deur, een omslagdoek en 2 lakentjes met de naam. Maar we zijn nog niet helemaal uit de naam dus dat moet nog ff wachten ;)

2. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

Apr 15, 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ramen zemen, denk morgen!

En verder op mijn TO DO list nog 1 belangrijk ding! Bevallen!!!
    Hahah...

Heb nu al zoveel gedaan de afgelopen weken om te tijd door te komen en ben er nu klaar mee! Verveel me nu soms echt.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heb er vandaag eentje gemaakt!! Maar die van mij heb ik met de hand geschreven en is echt te lang om hier over te gaan typen haha

Ik verveelde me vandaag terwijl mn huis echt 1 grote chaos was, dus ik heb besloten dat ik mn tijd nuttiger moet gaan besteden ;)

Gelukkig heb ik het nog aan tijd ;)

Maar ehh bijna 37 weken en nog niet uit de naam?? Oei, ben je daar wel ontspannen over?? Hier hadden we de naam al met een week of 20 ofzo klaar. Voelt wel veilig ;)

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

Feb 17, 2010
    3,632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Bevallen!!!, Voor de rest is alles klaar.

5. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier is ook alles klaar :D Gelukkig wel

Maare ramen lappen, tja dat moet eigenlijks nog wel even hihi (ziten allemaal zwarte hondenpoten op aan de buitenkant...)

6. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Eigenlijk maar 2 belangrijke dingen.
    - geboorte kaartjes zoeken en regelen
    - ziekenhuis tas klaar maken.

Voor de rest kijk ik per dag hoe ik me voel en waar ik zin in heb.

7. carmen78

carmen78 Actief lid

Aug 22, 2010
    122
    0
    0
    Ik ga vandaag Cupcakes bakken en versieren met blauwe marsepein en baby versiersels. Die vries is daarna in en als visite komt 2 uur van te voren eruit halen. Doe echt alleen maar leuke dingen nog, heb afgelopen weken alleen maar klussen afgerond. Die weken zijn omgevlogen. Oh ja en een film kijken ofzo

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Poetsen, opruimen, nog meer poetsen, de glazenwasser laten komen, en geboortekaartje opnieuw maken.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik heb met 39 weken samen met mijn moeder nog 'even' de voortuin gedaan. (Borders onkruidvrij maken, steentjes goed vegen) Mijn moeder heeft toen de ramen aan de voorkant nog even gelapt. Anders vond ik het zo'n rotgezicht, zo'n rommelige tuin met onkruid en dan een geboortebord erin. En de kraamvisite komt natuurlijk ook langs de voortuin. Haha, waar je je druk om kunt maken.

Ik wilde ook dat de zolder supernetjes zou zijn. (Wij hebben echt zo'n rommelzolder, dus dat was natuurlijk kansloos.) De wasmachine staat daar en ik wilde niet dat de kraamhulp onze zolder rommelig zou vinden.

't Zijn de hormomen dames, gaat vanzelf over ;) Geniet maar lekker van die laatste weekjes. En dan weer van de eerste weekjes. :D

10. Joytje

Joytje Actief lid

Sep 27, 2007
    259
    0
    0
    Wat betreft de naam kan ik me niet heel erg druk maken, we hebben 2 namen en we kunnen gewoon weg niet kiezen tussen die 2... Maar ik denk dat als ik vanmiddag de knoop door hak dat het oook wel goed is. Ik wil verder met alles wat ik nog wil maken! haha

En oja, de erkenning moet nog
    en de vluchttas!
    Beschuit en muisjes kopen

En ik twijfelnog vom zelf lekkere dingen te maken
    zoals soesjes met glazuur en muisjes... (kan je dit invriezen???)

11. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    oh boy.. hier komt ie dan hoor.

*volledige kinderkamer kopen
    *matras kopen
    *box kopen
    *campingbedje kopen
    *lakentjes bestellen
    *draagdoek/zak bestellen
    *verzorgingsprodukten kopen
    *luiers kopen
    *Luiertas kopen
    *Eventueel flesvoeding
    *verhuizen
    *kinderkamer klaar hebben
    *geboorte kaartje maken
    *Ziekenhuistas klaar maken
    *mijn huis inpakken voor de verhuizing.

En ja we weten dus niet wanneer we de sleutel krijgen van ons huis hopelijk horen we donderdag daar meer over.. en daar moet dan nog;
    *De vloer gelegd worden
    *De muren geverfd/behangen worden
    *De keuken geplaatst worden

*En dan natuurlijk verhuizen op zich.. .

12. MamaAnna

MamaAnna Actief lid

Nov 7, 2009
    110
    0
    0
    Gelukkig ik ben dus niet de enige die nog niet alles op orde heeft. Hier zijn ze op dit moment de badkamer aan het verbouwen. Het hele huis zit onder het stof van het slopen van de oude badkamer. Echt alles zit onder! Dus als ze klaar zijn ga ik poetsen poetsen en poetsen. Daarnaast ziekenhuistas klaarzetten, beslissing nemen over naam, geboortekaartjes uitzoeken, beschuit met muisjes halen, klossen halen, even kijken of ik nog extra slangen nodig heb voor mijn kolf, matrasbeschermer op matras leggen, adressen op etiketten afdrukken, babykamer verder inrichten, box omhoog zetten in kamer en plekje voor mijn oudste dochter inrichten, babykleertjes wassen. Dat was het wel volgens mij.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Haha toevallig! Ik ben ook 36 weken zwanger en heb deze week net zo'n lijstje gemaakt. Ook opgeslagen als 'things to do' op het bureaublad, zodat ik en (vooral) NooNooman het niet over het het hoofd kan zien :D
    We zijn al aardig op weg! Ik heb gisteren gedweild en ramen gelapt (en die voel ik nu dus ook :)) en NooNooman heeft de zolder opgeruimd. Wij hebben de wasmachine en droger er ook staan en ondanks dat het niet echt rommelig was, kon het wel wat netter vond ik :p Eerder deze week had ik de keukenkastjes al aangepakt, was ook hard nodig. NooNooman is momenteel elke avond druk bezig met de laatste schilderwerkzaamheden in huis.

De volgende dingen staan nu nog op de planning:

- babykamer helemaal schoonmaken (voor zover die vies is... niet dus, maar het voelt wel lekker haha!)
    - bovenverdieping en zolder dweilen
    - ziekenhuistas verder klaar maken
    - enveloppen vast schrijven
    - en toevallig zag ik net enorme bossen onkruid zitten aan de zijkant van ons huis, dus ik heb maar zo het idee dat die er aan het einde van deze week ook niet meer zitten ;)

14. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    Ik ben nu ruim 32 weken dus heb nog even de tijd. Volgende week met verlof en dan staan de volgende activiteiten op de planning:
    - Keukenkastjes soppen
    - Voorraadkast onder de trap uitmesten
    - Washok (oude badkamer) schoonmaken
    - Ziekenhuis tas klaarmaken
    - Fototoestel + camera leegmaken en opladen
    - Adresstickers op enveloppen geboortekaartje plakken
    - Box opzetten (mag vriendlief doen)
    - Alle babykleertjes wassen (heb me zo in moeten houden om dit niet al met 25 weken te doen!)
    - Babykamer schoonmaken (niet dat 'ie vies is, maar het staat er toch al een tijdje)
    - Laatste kleine spulletjes kopen voor de verzorging
    - Bed op klossen zetten
    - Ramen lappen

Nou ik stop maar, kan zo doorgaan met dingen die ik wil doen als ik verlof heb!
    Wel grappig te lezen dat de meesten onder ons toch wel druk zijn met poetsen poetsen poetsen

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,166
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Soesjes met glazuur en muisjes had ik ook gemaakt, was hier geen succes. ;)

Share This Page