stuitje gekneusd bij 1e bevalling, hoe zit dat met een eventuele 2e?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door fluitekruid, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Ik zit met een vraag waar niemand mij antwoord op schijnt te kunnen geven. Ik ben 6 maanden terug bevallen van een gezonde zoon. De bevalling ging erg snel maar hij past uiteindelijk niet dus zijn we in het ziekenhuis beland waar hij met de vacuum is gehaald. Ook dit ging vlot en zonder complicaties. Het enige probleem is dat mijn stuitje de uitgang blijkbaar blokkeerde en dat dat botje door het geweld van de vacuum gekneusd is. Inmiddels zijn we zes maanden, zeer veel pijnstillers, een osteopaat, een bekkenfysio, een manueel therapeut en uiteindelijk een caudaalblok injectie verder en ben ik nog steeds niet aan het werk omdat ik niet goed kan zitten en niet lang kan staan. Van alle behandelingen die ik heb gehad werkt de caudaalbok injectie het beste.
    Doordat ik zoveel pijn heb gehad lukte het gewoon niet om borstvoeding te geven. Alles deed zeer (ik had ook nog eens vlak voor de bevalling een borstontsteking opgelopen en zat dus ook nog eens aan de anti-biotica) en mijn mannetje had de hele dag honger en groeide niet goed genoeg. Na 5 weken van voeden, kolven, lactatiekundige en tepelhoedjes heb ik het losgelaten en zijn we gaan bijvoeden.
    Ik heb 6 maanden geen normaal fysiek contact kunnen hebben met mijn zoontje omdat ik hem niet normaal kon voeden. Hij lag naast me op de bank terwijl ik de fles er in stopte. Als hij huilde kon ik hem maar heel even troosten waarna ik hem neer moest leggen en ja... maar moest laten huilen.
    Mijn vraag is nu deze: Kan ik bij een eventuele volgende zwangerschap een keizersnede aanvragen? Ik weet dat het een zware buikoperatie is en dat het echt niet zaligmakend is. Maar ik heb zoveel gemist van de eerste periode, ik krijg dit nooit meer terug. En ik zou zo graag de volgende borstvoeding willen geven en meer fysiek contact willen hebben. Ik kon alleen maar op mijn zij liggen, ik kon niet zitten ik kon niet op mijn rug liggen. Mijn kindje heeft alleen maar naast me gelegen. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
    Groetjes Inge

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Wat een vervelende situatie.
    Dit is iets wat je met de gynaecoloog moet bespreken, ze zijn i.p terughoudend met een keizersnede uit voeren.
    Maak een afspraak bij de gynaecoloog om dit te bespreken, hij/zij kan ook in jou dossier terugzien, hoe de vacuum is uitgevoerd en of deze moeizaam ging.

Succes.

Groetjes Ineke

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ineke,

dank je voor je reactie. Maak jij dit in je praktijk vaker mee? En hebben deze vrouwen dit dan ook bij de 2e?

groetjes Inge

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

we maken het in de praktijk heel weinig mee, en de kans dat het bij een tweede weer gebeurt is echt erg klein. Je kunt met andere baringshoudingen wel meer ruimte in het bekken maken waardoor de kans dat het weer gebeurt klein is. Maar ik zou het inderdaad eerst heel goed gaan bespreken met je arts. En neem ook nog tijd zodat je stuitje meer kans heeft om te herstellen en jij ook!

Mirjam

5. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi mirjam,
    Ik neem idd de tijd om te herstellen. Ik heb een spiraaltje laten zetten want het lijkt me niet verstandig als ik binnenkort nogmaals zwanger word. ik hoop wel dat dit binnenkort eens een keertje echt helemaal over is, ik word hier een beetje moedeloos van...
    Dank je voor je reactie, ik ga tegen de tijd dat we een tweede willen maar eens rustig shoppen voor een gyn die me begrijpt en me kan helpen op welke manier dan ook.
    groetjes Inge

Deel Deze Pagina