Ik ben nu 40 weken en 2 dagen en er gebeurt eigenlijk maar weinig in mijn buik. Geen rondzwaaiende arm meer, of knie, of draaiende buik. Ik moet het doen met een lichte beweging of klein waar te nemen schopje oid(dat ik haast twijfel of ik wel wat voel). Vorige week vrijdag doorgestuurd naar het zkh omdat ik dit aankaartte bij de vk, ctg gehad, waarop de baby inderdaad wel rustig was, en met echo bewoog die ook niet echt goed. Toen weer een ctg en die was wel goed, dus mocht weer naar huis en moest zaterdag terugkomen. Zaterdag was de ctg goed en de echo beter(iets meer kleine beweginkjes waar ze blijkbaar genoegen meenemen). Toen mocht ik dus weer naar huis verder afwachten. Maar ik voel dus nog steeds zo weinig.. Ik vraag me af of dit echt normaal is met deze termijn(ben van mijn zoon bevallen met 38+5) of dat hij het misschien toch niet helemaal meer naar zijn zin heeft. Hoe zijn jullie ervaringen hierin? Ik moest trouwens meteen weer bellen als ik vond dat ik weinig leven voelde, maar eerlijk gezegd voel ik me zo'n zeur, ook omdat ze weten hoe zat ik het zwanger zijn ben en bang ben dat ze gewoon denken dat ik ingeleid wil worden(terwijl ik dus echt wel liever gewoon thuis beval..).
Ik heb helaas geen ervaring voor je maar ik zou wel bellen als ik jou was! Ze geven het zelf ook aan in het zkh dat als je minder voelt je moet bellen. Wellicht is het niets maar je vergeeft het jezelf nooit als er wel wat aan de hand is! En een zeur ben je echt niet hoor! Ik heb deze zwangerschap ook al meerdere malen in het ziekenhuis gezeten en daar benadrukken ze echt dat je altijd moet bellen bij twijfel!! Succes in ieder geval en hopelijk hebben jullie je kindje snel in je armen!
Ik zou toch weer even bellen hoor meis, zou t er spaansbenauwd van krijgen als ik minder leven zou voelen.. En ze denken echt niets raars hoor (en anders maar wel, t is JOU kindje) Succes!
Je bent echt geen zeur hoor. Mijn tante heeft de laatste week iedere dag een ctg gehad. Ik zou gewoon bellen, is veel te kostbaar. Dan vinden ze me maar een zeur ik zou gewoon bellen!!
bij twijfel gewoon bellen! Maar ik herken het wel... op het einde hebben ze niet veel ruimte meer om uitgebreid te spartelen. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik regelmatig alles uit de kast gehaald (kop thee op de buik, op de buik liggen, flink porren) om een reactie te krijgen. Mijn dochter lag op het einde ook veel met de rug naar mijn buik toe en schopte richting mijn rug, dit voel je veel minder/niet.
Gewoon bellen!! Ik voelde 1 keer de baby wat minder, en de verloskundige wilde meteen aan huis komen. Na 40 weken voelde ik mijn baby nog heel erg goed, tot 9 dagen overtijd.. 10e dag was ze er!
Ik zou ook bellen! Ze zijn er niet voor niks en zo aan je te merken zit t je nie lekker, wat ik me heeel goed in kan denken! Dus bellen meid! Succes!
Bedankt voor alle reacties! Gisteravond was hij voor het eerst sinds een tijdje weer best 'druk' voor zijn doen, dus ga voorlopig niet bellen. Maar zal inderdaad meteen bellen als ik weer een tijdje minder voel, dan maar een zeur.
bellen! Ik snap zowieso niet waarom ze mensen met dit soort "klachten" verder over tijd laten lopen en niet gewoon inleiden... Succes meid!
Niet zo gek dat ik weinig leven voelde! De ruimte was op haha. Onze reus is vrijdagnacht geboren met een gewicht van 5020 gram. Gelukkig helemaal spontaan op gang gekomen!
Vandaar... en idd wat een reusje zeg! Ik hoop dat alles goed is gegaan en natuurlijk Gefeliciteerd! Geniet ervan!
Whaaw, idd een klein reusje hij heeft het goed gehad bij zijn mama! Geniet er van dikke felicitatie hoor!
Wow, wat een flinkerd!! Heb je een foto? gefeliciteerd hoor!! Ben wel benieuwd eigenlijk. Had het er pas met mn vk over dat ik stiekem een beetje hoop dat ik een kleintje krijg, mn buik is ook niet echt groot te noemen. Toen ze ze dat ook als je een flinkerd krijgt je nog roept: ohh...wat is ie klein Zie je nou echt zoveel verschil tussen een 6 en 10ponder?