Steekjes goed teken?/baarmoeder voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Roxx79, Jan 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxx79

Roxx79 Lid

Jul 2, 2011
    49
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nu 10wkn+4 en heb met 8+3 bij de gynaecoloog een goede echo met hartactie gehad. Ik krijg bij de vk pas bij 12 wkn de 1e echo en helaas niet meer bij 10wkn omdat ik al bij de gyn ben geweest. Ik vind dat erg jammer, want doordat ik mk heb gehad ben ik onzeker of alles wel goed verloopt. Ik heb dan ook een paar vragen...

- Ik had de laatste weken veel last van kwaaltjes, maar deze zijn sinds een paar dagen een stuk minder, terwijl het HCG deze week juist zou moeten pieken en je zou verwachten dat je juist last hebt van alle kwaaltjes. Is dat wel goed?

- Ik voel met regelmaat steekjes links en rechts in mn buik en heb begrepen dat dit bandenpijn kan zijn. Kan ik er vanuit gaan dat zolang ik die steekjes heb, het kindje groeit en er dus nog steeds hartslag is?

- Ik voel boven het schaambeen en net onder de rand van het slipje, iets recht van de navel een plekje die wat druk lijkt te geven (geen pijn). Net als een volle blaas maar dan zonder aandrang en ik voel het ook als ik net heb geplast. Lijkt ook wat boller te zijn. Kan dit de baarmoeder al zijn, of is het daar te vroeg voor en zijn het gewoon mn darmen?

Vast bedankt weer!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

1 echo bij 10 weken is voldoende, ik snap dat je graag nog een echo had gekregen, maar dat is echt niet nodig. Een goede echo met kloppend hartje maakt de kans op een miskraam echt veel kleiner.
    Normaal dat je klachten afnemen bij 10 weken, geen zorgen.
    Die steekjes zijn bandenpijn, goed teken eigenlijk.
    Het kan je baarmoeder zijn, maar ook je darmen. Maakt niet uit eigenlijk.

Mirjam

Share This Page