Foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wolffje, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    heyy

wij zijn nu iets meer als een jaar bezig voor een beeb,
    en ben nu sinds 2 maanden aan de foliumzuur, dit ivm met dat
    mijn cyclus soms wel 8 tot 10 weken duurde en nu regelamatiger is.

zijn er nog meer vrouwen die foliumzuur nemen elke dag of iets anders
    om te zorgen dat je kindje net even dat extra zou kunnen krijgen?

hoor graag

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ook foliumzuur, al sinds ik gestopt ben met de nuvaring, werd aangeraden

3. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hier ook foliumzuur, al voor de zwangerschap. Denk dat iedereen die zw wil worden dit moet nemen, dit ter bescherming van je kindje. Succes met het zwanger worden!

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Hoi,
    Foliumzuur nemen heeft geen effect op het wel of niet zwanger worden. Wel wordt het aangeraden om al voordat je begint met 'oefenen' aan de foliumzuur te gaan. Dit ter voorkoming van een open ruggetje bij de baby. Er moet voor je zwanger bent al een voorraadje aanwezig zijn (wat voortdurend aangevuld dient te worden). Zodra de bevruchting heeft plaatsgevonden is foliumzuur al nodig. (dus ruim voordat je kunt testen)

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ohja..
    Ik slik foliumzuur en davitamon mama (de ene dag alle vitamientjes, waar ook extra foliumzuur in zit en de andere alleen foliumzuur)

En daarnaast houd ik bij wat en hoeveel ik eet op voedingscentrum.nl. Die site geeft ook aan of je van alle vitaminen en mineralen voldoende binnenkrijgt.

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb ook een multivitamine waar foliumzuur in zit. Heb het momenteel ook wel echt nodig want ik leef al bijna 3 weken op crackertjes en ontbijtkoek :(

7. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik PUUR mama van VSM... voor; voor, tijdens en na de zwangerschap... er zit ook foliumzuur in.. is dat dan eigenlijk wel genoeg of moet ik nog extra foliumzuur slikken naast de vitamine?

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    In zulke combipilletjes zit nagenoeg altijd voldoende foliumzuur. Even checken op je potje en vergelijken met Foliumzuur | Voedingscentrum

9. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik denk dat er wel genoeg in zal zitten aangezien het echt voor de Mama is.. Miss even kijken op de zijkant hoeveel mg er in dat potje zit en in een potje foliumzuur alleen. Miss kan je daar verschil uit halen :)

Kijk hier even staat wat over uitgelegd :)

Foliumzuur | Voedingscentrum

10. eloveh

eloveh Actief lid

26 mrt 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje! ga het meteen doen!

11. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    ik slik foliumzuur nu 2 of 3 maand, en las al wel is dat er andere pilletjes waren die ook geschiktwaren waaronder davitamon.
    weet dat het puur gaat voor als je zwanger bent, zorgd niet dat je sneller zwanger word, was het maar waar ;) hihi

ik heb 5 jaar bij dietiste gelopen weet wel een beetje wat ik moet hebben, maar is zeker een handige site die jij aangeeft!!

12. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Ik slik sibds febr etos zwanger worden if davitamon mama... is mij ook aangeraden door de ha om daar gelijk al mee te beginnen.

13. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    Ik slik al een paar maanden gewoon foliumzuur van de kruidvat..
    Lekker goedkoop:D En volgens de VK hoefde ik er niet meer bij te slikken
    Foliumzuur is foliumzuur;)

14. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik slik al vanaf het stoppen met de pil foliumzuur en vitamine D

15. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    bedankt voor de reacties, ik denk dat ik ook even kijk voor extra vitamine tableten. ik eet niet zo heel veel fruit in de week dus is wel goed als extratje

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Foliumzuur ben ik ook beginnen te slikken toen ik met de pil stopte, is toch beter dus toen maar direct mee begonnen.

17. flippo

flippo Actief lid

3 dec 2010
    396
    5
    18
    NULL
    NULL
    let wel op: je moet geen dubbele dosis foliumzuur binnen krijgen. bijvoorbeeld door een los tabletje foliumzuur te nemen plus een multivitamine voor zwangere. Want een dubbele dosis is weer slecht voor een eventueel kindje

18. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    oke dan kijk ik wel of alleen vitamine zijn en geen foliumzuur er weer bij in dankje voor de tip @flippo

19. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik zou voor een pilletje gaan waar alles in zit, hoef je maar 1 pil te slikken ;)

20. Groen

Groen Actief lid

12 apr 2013
    443
    394
    63
    Dat is niet waar ;) Ik heb namelijk net een vraag gesteld aan de verloskundige op dit forum hierover, omdat ik een multivitamine neem waar foliumzuur in zit en een b12 smelttablet met foliumzuur. Maar volgens haar is dat geen enkel probleem voor een evt. zwangerschap!

Deel Deze Pagina