Wij hebben 2 gezonde kindjes en zouden erg graag nog voor een derde kindje gaan. Gevoelsmatig zeg ik 'ja'! Maar praktisch twijfel ik. De oudste gaat nog niet naar school. Dus een derde lijkt mij wel druk. We zijn beiden eindje in de dertig. Dus lang wachten zou ik ook niet willen. Maar ik kan een lijstje met redenen op opnoemen om het niet te doen (geen extra kamer over, kosten kinderopvang, kunnen we het wel aan, combi met werk, huidige auto is te klein etc). Maar het gevoel zegt iets heel anders. Uiteraard zijn we heel blij met 2 gezonde kinderen. Een derde zou het alleen voor mij wel completer maken denk ik. Maar ik twijfel om praktische redenen. Mijn vragen: wie heeft ervaring met drie kinderen? Is het erg veel drukker? Hebben jullie dezelfde overwegingen gehad?
Geen ervaring, heb er nog maar een, maar ik denk dat je met ieder kindje dezelfde vragen houd, wat is praktisch, haalbaar, en wat zegt je gevoel, en soms kan dit in strijd zijn met elkaar.. Ik denk samen ene lijstje maken met je partner en de voors en tegens wegstrepen.. Op welke termijn je wilt beginnen voor een derde.. Succes