Ha allemaal, M'n man en ik zijn nu ongeveer 9 maanden serieus bezig voor een kindje. Daarvoor ben ik zo'n 4 jaar aan de pil geweest. Mijn cyclus was de de pilstop redelijk regelmatig, maar nu is het mis. Ik heb echter nooit echt last gehad van ontpillen. Ik zit nu al op dag 43, dus 2 weken overtijd, er is nog geen menstruatie te bekennen. De 4e zwangerschapstest die ik zojuist gedaan heb met ochtendurine, is negatief. Er stond er een klein vaag tuurstreepje op toen ik weer boven kwam, maar dat was wel na een uur ofzo. Dus dat telt niet. Kan het ook gewoon zijn dat m'n lichaam te weinig hcg aanmaakt? Wanneer zouden jullie contact opnemen met de huisarts? Wie heeft dit ook al eens gehad en wat was er aan de hand? Het rare is dat ik ook steeds wat meer afval, terwijl ik dat niet wil. Ik weeg ipv 59 kilo, nu nog maar 55... Ben 1,70 m lang. Wat zouden jullie doen?? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!! Liefs Arr
Hoi, Ik had een erg onregelmatige cyclus (kortste 32 en de langste rond de 70. Verder veel rond de 39 dagen). Wij zijn na een jaar en 2 maanden naar de dokter gestapt en gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog. Als ik jou was zou ik nu al gaan, in ieder geval om eens te laten kijken waarom je zo afvalt. Met overgewicht kan het zwanger worden moeilijker zijn maar met ondergewicht ook. Het kan trouwens ook zijn dat je lichaam zomaar een cyclus overslaat. Heb je wel eens gedacht aan een te snel werkende schildklier? Als je dan geen goede medicatie hebt kan je zomaar afvallen, ook zijn je cycli dan vaak onregelmatig en is het lastiger om zwanger te worden. Het kan natuurlijk dat je lichaam weinig hCG aanmaakt maar als je nu al 2 weken overtijd bent en zeker weet dat je je eisprong hebt gehad (weet je dat?) dan lijkt het mij sterk dat je nog geen positieve test in handen hebt gehad.
Als je je ongerust maakt zou ik gewoon even langs de ha gaan. Misschien kunnen ze eem bloedtest doen om te kijken of je toch niet zwanger bent. Dat je afvalt zonder dat het de bedoeling is kan stress zijn, maar ook een andere reden hebben natuurlijk. Succes, hopelijk heb je snel wat meer antwoorden op je vragen.
Bedankt voor jullie reacties! Bailief: Officieel heb ik nog geen ondergewicht. M'n BMI is namelijk nog boven de 18,5; wat de ondergrens is voor ondergewicht. Eerst had ik nogal een buikje, maar dat is nu bijna niet meer.. verder kun je eigenlijk niets aan me zien. Ik heb nog nooit gedacht aan een te traag werkende schildklier. Het zou inderdaad misschien wel iets kunnen zijn. Een aantal kenmerken heb ik wel, maar op internet staat er wel een hele lijst symptomen. Ik heb ook regelmatig last van dat ik licht in m'n hoofd ben, maar nog net niet duizelig zeg maar. Wel als ik snel op sta als ik bijvoorbeeld aan het schoonmaken ben, dat ik dan sterretjes zie.. Ik weet ook niet of ik een eisprong heb gehad. Dat weet ik trouwens nooit. Ik voel dat namelijk niet. Een vriendin van mij loopt bij de gyn en die zei dat als je een lange tijd een redelijk regelmatige cyclus hebt, dat je dan ook wel een eisprong hebt. Maar ik heb er echt nog nooit iets van gevoeld. Dus weet nu ook niet of ik een eisprong heb gehad. Voor m'n gevoel is er iets mis. Raar is dat hè? MammaMel88: Ja, dat kan ik misschien het beste doen. Heb alleen nog geen huisarts, die ga ik maandag regelen. Ben nl een jaar terug verhuisd en nog nooit een nodig gehad... Zijn er nog meer meiden die herkennen wat ik heb??
Wat een vervelend situatie. Eigenlijk zou er van alles kunnen zijn. De onregelmatige cyclus, toch zwanger maar een negatieve test, etc. Heb je een ander merk zwangerschapstest al geprobeerd? Ik denk dat ik zeker voor het afvallen naar de huisarts zou gaan. Als je er toch zit zou ik als ik jou was de kinderwens en je huidige situatie ook gelijk noemen. Meestal gaan de huisartsen na een jaar proberen pas iets doen (en een gyn ook).
Logo: Bedankt voor je reactie. Nee, ander merk heb ik nog niet geprobeerd. Heb nu steeds kruidvat 2v5 gebruikt. Zou het kunnen verschillen per merk? Vervelend hè, ik weet 't ook niet! Morgen ga ik een ander merk halen!
He Arr, Ik vermoed dat het wegblijven van je menstruatie te maken heeft met je overgewicht. Je bent erg licht voor je lengte. Ik zou gewoon z.s.m. een afspraak met de huisarts maken. Het zou natuurlijk geweldig zijn als je zwanger bent natuurlijk. Zo niet gewoon naar de dokter, heb je meteen meer duidelijkheid. Liefs adria
Je zou eens ovulatietesten kunnen doen of temperaturen om te kijken of je een eisprong hebt. Je eerdere cyclussen zien er prima uit, dus ik gok van wel. Ik heb hetzelfde bmi als jij, dat hoeft zeker geen probleem te zijn hoor Wel erg frustrerend dat je niet weet waar je aan toe bent zo!
Je bedoelt dat ik nu gewoon een ovulatietest zou kunnen doen? Dat heeft geen zin toch? Kan het ook niet gewoon zo zijn dat ik geen eisprong hebt, terwijl ik wel ongesteld word? Babyliz: wat doen jullie er ook al langer over, om een kindje te krijgen.. Sterkte!!! Ik heb trouwens vanmorgen de dokter opgebeld, is 'ie met vakantie.. kan volgende week pas terugbellen, dat wordt nog 1,5 week wachten dus... Echt vervelend die onzekerheid! Hoe groot is dat de kans dat je wel zwanger bent, terwijl je steeds negatief test en niets voelt? Ben trouwens wel heel snel aan het huilen, je hoeft maar iets te zeggen en ik huil al... :S Dat is eigenlijk pas sinds gister..
Het is indd erg vervelend allemaal.maar ik heb hetzelfde.zit nu op dag 56 en ook nog niks.heb 4testen thuis gedaan maar niks.vorige week bij de huisarts geweest maar was negatief.die vertelde me als die nu nog negatief is ben je niet zwanger vooral omdat je al zover overtijd bent.ben wel pas in feb gestopt met de pil.4 maart de menstruatie door de pil gehad en nu is het afwachten.de huisarts vertelde me wel.ongeacht hoelang je cyclus is altijd 2 weken ervoor ongeveer heb je je eisprong.dus wie weet krijgen we deze nog.maar al weet ik het niet.ga me nu niet meer gek maken wel of niet want dat heb ik laatst al genoeg gedaan.maar snap je onzekerheid het is frustrerend als je niet weet wat het nu is wel of niet zwanger.de dingen die je voelt of die ermee te maken hebben of iets anders is.ben nu ook nog aan het afwachten wanneer ik ongesteld word.hoop het beste voor je sat je zwanger bent.
Hoi Arr, ik denk dat ze bedoelt dat je een cyclus ovu testen kan gaan gebruiken.. Dan kan je zien of je een eisprong heb. Overigens betekent niet automatisch omdat je ongesteld word dat je ook echt een eisprong heb. En zomaar afvallen zonder dat je er iets voor doet lijkt me ook niet zo goed. Misschien kan je naar de HA gaan en in ieder geval je bloed laten prikken voor je schildklier waardes. Als je schildklier te snel werkt val je af, en je kan daardoor moeite hebben met zwanger raken. Heel veel succes!!
Uitblijven van je ongi kan ook door een stress situatie zijn... Weet niet of je die onlangs ervaarde? Hoge(re) werkdruk, overleiden,..... Toen mijn man zijn opa stierf lapte mijn cyclus er ook zo maar even 17 dagen bij....
Vanmorgen vroeg heb ik getest. En ik ben zwanger!! Het was een hele duidelijke streep! Ben heel blij, maar vind het ook wel eng! Ik voel echt helemaal niks, ben gewoon mezelf nog helemaal! Is dat wel goed vraag ik me af? ben nu 3 weken overtijd, dus zou waarsch al 7 weken zwanger zijn. HCG was gewoon steeds niet genoeg dus, maar fijn dat ik nu wel duidelijk heb wat het was!!! Ik duim voor jullie dat het ook voor jullie zover mag komen. Liefs
lees dat je al eerder getest had en allemaal negatief denk dat je je ei later heb gehad en korter zwanger bent als 7 wkn je hcg met 7 weken die stijgt zekers wel en dat moet te zien zijn op een zwangerschapstest zou een cb digitaal doen met week indicatie als die 2-3 aangeeft ben je 4-5 weken zwanger geeft die toch 3+ aan is het 5 weken of meer. als ik je verhaal zo lees, kan afvallen en je cyclus en je eisprong ook beinvloeden, en je voelt je ei niet dus mischien wel x overgeslagen!! in ieder geval gefeliciteerd!!
Zie dat je al positief getest heb maar je bent niet de enige die het zo heeft ervaren zie mijn verhaal: -1 week overtijd thuis test negatief -2 weken overtijd thuis test negatief Afspraak gemaakt bij ha, mocht gelijk bloed prikken, ook de bloed test was met 2 weken overtijd negatief -3 weken overtijd thuis test negatief, wederom nieuwe bloed prik test gehad en ook die was negatief, daardoor door me ha door verwezen naar de gyn om te laten onderzoeken waarom ik niet ongesteld werd. - 3 weken en 4 dagen overtijd thuis test positief. -4 weken overtijd had ik me afspraak bij de gyn, helaas helemaal niets te zien op de echo en dus ivm de positieve thuis test weer bloed laten prikken en uit de bloed test kwam duidelijk te zien dat ik toch echt WEL zwanger bleek te zijn, alleen nog erg pril en daarom niets te zien op de echo Bij 7 weken overtijd had ik een afspraak bij de verloskundige en hebben daar een echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien/gehoord (ik bleek toen nog maar 5 weken zwanger te zijn dus had een erg late ei sprong gehad en ook ik voelde nooit me eisprong) Ondertussen ben ik vandaag al weer 15 weken en 6 dagen zwanger. HET KAN DUS WEL Ook ik voelde me totaal niet zwanger en had geen enkele symptoom van zwangerschap, daardoor voelde ik me ondanks een goeie echo bij de vk heel erg onzeker. Ook tot nu toe ben ik geen seconde misselijk geweest Heb alleen vanaf 7 weken zwangerschap extreme vermoeidheid gehad en sinds de afgelopen 2 weken helaas erg vroeg al last van bekken instabiliteit Dus meis je bent niet de enige, maak snel een afspraak bij de verloskundige en leg alles aan haar/hem uit en misschien kan je dan al snel terecht
Zie je, het kan dan toch! Wel apart hoor! Heb vanmorgen weer een test gedaan, dit keer van clear blue. Ik ben inderdaad nog niet lang zwanger. ER stond namelijk Zwanger 2-3 op. Dus dat betekend dat ik een late eisprong heb gehad en dus pas 4-5 weken zwanger ben! Wel apart. Logisch dus, dat ik niet eerder positief testte!!! Vervelend dat je last hebt van bekken instabiliteit. Hopelijk mag het nog iets verbeteren. Ik ben nog niet extreem moe, hopelijk komt dat ook niet Hee, ik wens je een hele goede zwangerschap toe! Geniet er van!! Liefs Arr
Gefeliciteerd!!! Geniet lekker van je zwangerschap. Eindelijk heb je duidelijkheid! Ben gister eindelijk ongesteld geworden op dag 60! Eindelijk kan op een nieuwe ronde.
Ja was zeker apart want mijn huisarts zij al na me 2de bloed test dat het een wonder zou zijn als ik toch zwanger bleek te zijn en toen me ha hoorde dat ik zwanger ben toen belde hij me zelfs in zijn privé tijd nog op om me te feliciteren en te zeggen dat hij het niet verwacht had Ja waarschijnlijk word de bekken instabiliteit alleen maar erger (hadden mijn 2 zussen ook) Jij ook veel succes met je zwangerschap en hopelijk heb je snel een goede echo