Droge hoest

Discussion in 'Gezondheid' started by Nala010, May 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Dames,

Ben nu ruim 30 weken zwanger en heb me toch een last van een droge hoest. M'n keel voelt als schuurpapier, m'n buik doet pijn van het hoesten.

Ik heb al daro suikervrije thijmsiroop in huis en probeer veel thee te drinken.

Wie heeft er nog goede tips om van een schuurpapiertje weer een fluweel zacht ;) gevoel te maken?

2. Thir28

Thir28 Actief lid

Nov 21, 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb laatst bij de DA om een hoestdrankje gevraagd en wat zij mij gegeven hadden hielp goed. Was snel van het hoesten af en de rest van de bijkomende klachten ook. Volgens mij was het van VSM, maar dat weten zij het beste.

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben ook aan de daro suikervrij gegaan en bergen van die raketjes (die ijsjes:D)

4. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik weet niet of je het mag hebben, maarrrr.... Castanea Honingcomplex werkt bij mij altijd erg goed tegen hoesten. Is van VSM of van A. Vogel...

5. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Hysop, vlierbloesem, gildkruid, klein hoefblad (bij vastzittend slijm) en koningskaars (prikkelhoest) zijn allemaal kruiden die verzachtend werken op de keel, of helpen tegen het hoesten. Mooier is nog, dat ze allemaal zwangerschap-safe zijn ;)

Misschien bij de tuinen eens kijken??

Ik maak zelf thee van munt en tijm uit de tuin, met honing.

Een stoombadje zou je slijmvliezen kunnen kalmeren, dat kan met kamille, tijm en bijvoorbeeld salie (salie niet te veel eten tijdens de zwangerschap, werkt op de baarmoeder, maar stoombadje kan geen kwaad)

6. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Ik ga eens even langs de tuinen! Kijken wat ze daar hebben..

Buiten die droge hoest loopt het snot er nu aan alle kanten uit :) sorry dames voor mijn taalgebruik op de vroege morgen haha!

Zometeen eerst even een douche, de boel open stomen!

Share This Page