kant en klare pannenkoeken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wenrichtwan, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Hallo meiden,

Ik heb vanavond kant en klare pannenkoeken gegeten.
    Alleen nu las ik op Internet dat het niet mag.
    Klopt dit?
    Ze waren ook al iets afgekoeld toen ik het at.

Alvast bedankt!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heb ik nog nooit van gehoord.. Waarom zou dat zijn dan? ;)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En waarom dan we niet? :( Ik eet ook pannenkoeken hoor, vers of uit de verpakking. Sterker, ik heb poffertjes in de koelkast liggen voortdoe weekend. Niet alles geloven wat op internet staat.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

dat staat er omdat er in kant en klare maaltijden soms listeria zit. je hebt ze verwarmd. niets aan de hand. dat ze afgekoeld zijn is niet erg. evt enge beesten zijn dan toch dood door dat ze wel eerst opgewarmd zijn.

5. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Oké, dank jullie wel.
    Ik denk dat ik maar geen internet meer moet afzoeken naar antwoorden! ;)

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

verstandig.... gewoon zelf nadenken:D

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Listeria in kant en klare pannenkoeken? Nog nooit van gehoord... Toen ze gebakken zijn, is het goed verhit en ik neem aan dat jij ze ook weer verwarmt. Lijkt me geen probleem.

8. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Listeria in kant en klaarmaaltijden, dan toch in ingredienten die niet gekookt of gebakken zijn, bijv. rauwe vis, sla etc. Niet in pannenkoeken.
    Sowieso wel verstandig om ze goed te verhitten maar dat geldt voor alles wat je alleen maar hoeft op te warmen.

9. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Kant en klaar en magnetron.... gezond is anders. Maar geen acuut gezondheidsrisico.

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Black Roses Ik neem aan dat jij ook wel eens iets uit de magnetron eet, of een patatje neemt? Zolang je het niet dagelijks eet, kan het echt geen kwaad.;)

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Is prima gezond hoor. Ik koop kant en klare maaltijden die dezelfde dag zijn bereid, mik ik zonder schuldgevoel zo in de magnetron. Niets mis mee, is ook gewoon gemaakt van groente, aardappel en een stukje vlees. Gisteren een heerlijke Chinese paksoi stamppot met een gehaktbal ... zo uit de magnetron. Was heerlijk!

12. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Haha, maar goed dat je niets weet van mijn magnum & McFlurry verslaving :D:D:D:D:D

@ Wenrichtwan; Verder lekker doen waar je blij van wordt en geniet van je pannenkoeken!

13. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jeetje.... eigenlijk houd ik alleen maar rekening met de carpaccio, biefstuk (rauw vlees), filet americain, cafeïne en alcohol :) Ohja, en ik was de aardbeien en druifjes extra goed voordat ik ze eet.

.... verder eet / drink ik gewoon alles..... :)

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Pannenkoeken kan volgens mij geen kwaad. Je moet wel opletten met de maaltijdsalade of rauwkost.
    En inderdaad met (half) rauwe vis en vlees. Of voorverpakte gerookte vis.

Maar als je het eerst opwarmt is er niks aan de hand voor zover ik weet. Hier een enkele keer ook een kant en klaar maaltijd op.

Rauwe groente goed wassen.

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hoezo? Ik eet genoeg maaltijdsalades, met geitenkaasjes, met kip, met aardappel, met van alles. Heerlijk. Dat is nou eens echt niet iets waarvan ik ooit dacht ... goh, zou dat wel mogen.

16. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het ligt eraan of je het zelf maakt of kant en klaar. Gaat er meer om dat je de sla/ rauwkost eigenlijk goed moet wassen voor je het eet.
    Er kan namelijk taxoplasmose voorkomen op rauwe groente.
    Weet niet hoe groot de kans is, maar als je dus de groente even wast is het geen enkel probleem.
    Ik eet wel maaltijdsalade, maar dan de zelfgemaakte versie.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee, eerlijk gezegd ga ik er niet minder maaltijdsalades van eten. Ik let op de grote dingen, geen rauw vlees, geen voorverpakte vis, geen alcohol, geen rauwmelkse kazen etc. etc.

Voor de rest eet ik gewoon alles. Eerlijk gezegd als we overal in gaan duiken is zo'n beetje alles wel een risico.

18. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De maaltijdsalade is inderdaad een puntje waar inderdaad verschillende dingen over gezegd worden.
    Maar dacht zal het wel melden dat het wordt gezegd, waaronder zelfs sommige verloskundige wat ik heb begrepen.
    Die van mij heeft wel gezegd dat ik rauwe groente even moet wassen en het dan kan eten.

Maar dat is met heel veel dingen zo, ik eet ze zelf zelden tot nooit. Maar dat is wat ik gehoord heb. Maar er zijn er genoeg die het inderdaad eten.
    Heb me ook al eerder afgevraagd hoe groot de kans is dat het besmet is.
    En als je inderdaad gaat kijken op internet mag je steeds minder hebben tijdens de zwangerschap.
    Toen ik net zwanger was hadden ze ineens bedacht dat je als zwangere ook geen worst, spek en ham mocht eten. Was zelfs in het nieuws destijds. Maar ook dat is toen weer terug gedraaid.
    Maar dat is hetzelfde als met bepaalde kruiden. Zo hoorde ik ook van iemand dat je geen kaneel meer mag hebben, maar dat eet ik ook gewoon.

Ik let ook vooral op met kazen van rauwe melk, rauw vlees, voorverpakt vis, geen alcohol en beperkt pate.

19. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Met veel dingen, alle 'verboden' kruiden die op internet staan onder andere kaneel, is het zo dat je het wel mag eten, als je het maar met mate doet. Aldus de vk.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Kaneel is een probleem als je er een kilo of 3 achter elkaar van eet. En in mijn appeltaart of appelmoes zit nog geen gram.

Deel Deze Pagina