niet meer op een natuurlijke manier voor een derde gaan.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Yv86, Sep 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yv86

Yv86 Bekend lid

Dec 14, 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Ik heb al eens eerder een bericht geplaatst. Wel of geen derde wondertje.
    Mijn jongste dochter heeft een chromosoom afwijking.
    Haar gehemelte spieren zijn te slap. Waardoor ze tijdens het praten veel lucht door haar neus laat ontsnappen.
    Ze zit nu op Hopla peuter communicatie groep in assendelft.
    Daar krijgt ze de hulp die ze nodig heeft. En we hopen dat haar spraak verbeterd zodat ze ook door andere mensen word verstaan.

Mijn man heeft nog zoontjes uit een eerdere relatie.
    1 zoontje heeft ziekte van best (oog aandoening) wat mijn man ook heeft.
    Maar zijn ex is daar ook drager van.

Nu kreeg ik gister het telefoontje dat de chromosoom afwijking van mijn jongste ook bij mijn man is terug gevonden .
    Nu moeten we in november weer naar het ziekenhuis. Ze zi

jn nu met nog een onderzoek bezig ivm erfelijkheid. En daar krijgen we november de uitslag van.

Nu is het zo :
    Mijn man heeft ziekte van best ( is erfelijk) 50/50 kans op
    Mijn man heeft chromosoom afwijking (waarschijnlijk erfelijk gezien mijn jongste het heeft)

Dus nu mijn twijfel. we lopen meer risico dat er wat aan de hand kan zijn met ons kindje.
    Mijn man zegt je heb nooit garanties en bij iedereen is de kans 50/50 dat het wel of niet goed zit (dat klopt niet maar ik laat de arts hem wel goed voorlichten)

Maar ik heb er vanaf nu voor gekozen om niet meer zwanger te raken op de normale manier. ik wacht eerst november af. En daarna misschien kijken voor of een donor of in brussel embryo selectie.

Wat denken jullie?

2. smashbox

smashbox Actief lid

Jul 29, 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat een heftige situatie. Ik zelf zou voor een embryo selectie gaan. Heel vel sterkte en hopen dat alles goed gaat.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Dat jullie al heel wat hebben moeten mee maken en nog steeds mee maken.
    Over embryo selectie of gebruik maken van een donor heb ik weinig kennis en geen ervaring mee. Dus daar kan ik inhoudelijk niets over zeggen.
    Ik hoop dat jullie een keuze kunnen maken waarin jullie je beide goede kunnen vinden en dat jullie daarna snel een gezond 3e wondertje mogen verwachten.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wat een rot situatie zeg:(

Toen wij net begonnen hebben wij hier ook over na moeten denken... Ik ben drager van taaislijmziekte (dan draag je alleen net gen en ben je dus niet ziek). Als mijn man ook drager zou zijn, dan hadden wij 25% kans op een ziek kindje.
    Gelukkig bleek mijn man geen drager te zijn, dus konden we gewoon natuurlijk aan de slag met onde kinderwens. Nu alleen om een andere reden in de mmm. Maar ben nog altijd blij dat we het zelf (nog) kunnen doen.

Als mijn man wel drager zou zijn geweest, dan waren wij voor embryo-selectie gegaan. Dat leek mij een fijner gevoel dan een donor.. Zeker in ons geval, want moesten we dan kiezen voor donorzaad of een donorei..

5. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Y ik denk dat je deze vraag misschien beter kan stellen en de mmm groep, zij hebben de ervaring wat via het zh zwanger worden inhoud

Xxx

Share This Page