Ik heb even een vraagje. Wat is nu de eerste dag van mijn cyclus? Ik ben donderdagmiddag ongesteld geworden. Ik gebruik een persona. Dus de volgende ochtend duw ik het knopje in. Daar staat dan een 1. Is nu donderdag of vrijdag mijn eerste dag. Van welke dag moet ik nu uitgaan om mijn eisprong uit te rekenen en als ik evt. zwanger ben (wat ik jammer genoeg nu nog niet ben) mijn uitgerekende datum te berekenen. Volgens mij is het donderdag. Mijn Cyclus is 30 dagen. Meestal wordt ik pas 's avonds ongesteld. Dan vind ik het helemaal lastig. Is dat nu dag 1 of als ik het knopje op de Persona in druk. Nou ja, Ik hoop dat jullie het weten (dus ook als ik pas 's avonds laat ongesteld word) Veel liefs, Bengeltje (Moeder van een engel en wil graag een bengel)
Dag een is in principe de eerste dag van je menstruatie . Nouja de eerste dag rood bloedverlies dat is dag een. Maar als je 's avonds laat ongesteld word, word dat niet als dag een gerekend, maar de dag erna, de eerste dag waarop je de hele dag ongesteld word. Stel je verliest 's avonds een paar drupjes bloed, en de volgende morgen is het helemaal doorgezet, dan is die dag dat het helemaal doorgezet is dag 1, en niet de ag met de paar druppels. Hoop dat je zo wat meer duidelijkheid hebt.