Foliumzuur

Discussion in 'Zwanger worden' started by miloena, May 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    Hoi meiden,

wat is jullie ervaring met foliumzuur?
    Is het nu goed en over een paar jaar zon middeltje dat echt niet goed was, en nooit verkocht mocht worden?
    of denken jullie dit is echt wel goed en zal niet schadelijk wezen?

(De gedachte vroeger hadden ze het toch ook niet)

maar dan de stemmen in je hoofd weer met stel dat er wel iets verkeerd gaat onder de zwangerschap. Ik vind het erg dubbel. Heb het wel al gekocht, maar nog niet het lef gehad om het te nemen, haha!

wat zijn jullie ervaringen/ meningen hiermee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Foliumzuur is een vitamine, niet een of ander middeltje wat schadelijk kan zijn. Nu niet en in de toekomst niet. Het heeft alleen maar voordelen, je verkleint de kans op een open ruggetje en hazenlip. Belangrijk dus om te nemen. Het is een hele kleine moeite, dus waarom niet?!

Vroeger hadden ze het inderdaad niet. Maar er is nu meer kennis op dat gebied. Vroeger werd er ook gewoon alcohol gedronken en gerookt tijdens de zwangerschap, terwijl je nu weet dat het schadelijk is. De reden dat het vroeger ook niet gebruikt werd, is dus een vreemd argument...;)

Je lichaam moet een level opbouwen, dus het is belangrijk dat je een aantal weken voor het zwanger worden begint. Je moet ze ook consequent dagelijks blijven nemen, anders heeft het geen zin. Bij het Kruidvat kun je eigen merk foliumzuurpilletjes kopen. Kosten maar een euro of drie en zijn klein om door te slikken. Een uitgebreid vitaminesupplement is overbodig, als je gewoon normaal gezond eet.

3. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    misschien ooit gehoord van desdochters, dat was een poos geleden ook helemaal goed om het voorkomen van een miskraam. Veel moeders die dit hebben geslikt hebben een dochter gekregen die nu uit onderzoek ontvruchtbaar blijkt te zijn!
    je mag er best raar op reageren. Maar het is voor mij gewoon een vraag naar jullie ervaringen en meningen hierover.

ik vind je kan nooit voorzichtig genoeg zijn!!

En hoe duur ze ook zijn dat maakt me niet uit! Het gaat mij erom of ze betrouwbaar en veilig zijn, voor mij en mijn eventuele kind!

4. evietje

evietje Actief lid

May 22, 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ik snap je bezorgdheid wel, maar ik zelf vertrouw foliummzuur wel
    Voorzover ik het begrijp is des een niet natuurlijk iets, en foliumzuur wel zoals dat dit in ons voedsel zit, alleen wij die zwager zijn of willen worden er iets te weinig van binnen krijgen

5. Anjou

Anjou Niet meer actief

Snap aan de ene kant dat je voorzichtig bent. Maar je kunt Foliumzuur niet vergelijken met DES.
    Foliumzuur komt van nature ook voor in voeding in bijv. bladgroente zoals spinazie.

DES is een medicijn wat een hormoon nadoet wat van nature niet in deze vorm voorkomt.
    Helaas bleek dat het medicijn heel veel ernstige bijwerkingen had.

Ook de tijd waarin het speelde kan je niet vergelijk. DES is gegeven in de periode van 1947 tot de jaren 70. Nu vind er veel meer, en intensiever, onderzoek plaats dan toen mogelijk was.

Het blijft natuurlijk een vrije keus. Maar folium zuur is wat mij betreft hetzelfde als een Multi-vitamine slikken (let op niet alle Multi-vitaminen zijn goed voor zwangeren)
    Belangrijk met foliumzuur is ook dat je begint voordat je zwanger bent ( minimaal 4 weken) zodat er voldoende in je lijf zit bij een zwangerschap.

6. miloena

miloena Fanatiek lid

May 19, 2014
    1,824
    1,174
    113
    pedagogiek
    Bedankt voor jullie advies.
    Vandaag zal ik er meteen an beginnen
    de eerste 7 maanden niet gedaan maar nu is mijn twijfel weg en zal ik het trouw slikken!

bedankt!

7. Anjou

Anjou Niet meer actief

Succes!!

Share This Page