Foliumzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bahar, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bahar

    Bahar Actief lid

    21 mei 2007
    404
    0
    0
    hallo allemaal,

    ik heb een vraagje over foliumzuur. Ik heb nog geen foliumzuur geslikt en nu ben ik dus zwanger kan ik alsnog beginnen met slikken of ben ik daar nu te laat voor.

    bedankt bahar
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Je kan nog altijd beginnen met het slikken van foliumzuur.

    Heb hier iets gevonden
    Wanneer beginnen met foliumzuur?
    Het is voor alle duidelijkheid belangrijk dat je foliumzuur begint in te nemen alvorens je zwanger wordt. Gebruik je nog voorbehoedsmiddelen terwijl je binnenkort zwanger wil worden, dan kan je toch al met de inname van foliumzuur beginnen. Idealiter begin je minstens 4 weken voor de bevruchting te slikken. Zo zorg je ervoor dat er voldoende foliumzuur in je lichaam aanwezig is op het belangrijskte moment voor de ontwikkeling van het vruchtje (namelijk de eerste 4 weken na de bevruchting). Ook als het je niet meteen lukt om zwanger te worden, blijf je best foliumzuur gebruiken. Blijk je echter onverwacht net zwanger te zijn, dan is het zeker nog aangewezen om met foliumzuur te starten.

    Wanneer stoppen?
    Om deze afwijkingen van het centrale zenuwstelsel te helpen voorkomen, heeft extra foliumzuur zin tot 8 weken na de bevruchting. Bij een cyclus van 28 dagen is dat 10 weken na de eerste dag van je laatste menstruatie.
     
  3. Bahar

    Bahar Actief lid

    21 mei 2007
    404
    0
    0
    Dank je wel, voor je snelle antwoord. Ik ga het zeker morgen kopen en gelijk beginnen.


    bahar
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Precies, je kunt volgens mij beter laat beginnen als nooit! Toch?
    Zelf wist ik pas met 10 weken :oops: dat ik zwanger was.
    En ben toen toch maar gaan slikken, maar nu al tijdje gestopt.
    Groetjes!
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gewoon nog doen hoor. ik slik het nu zelfs nog, zit in de zwanger totaal tabletten van de etos, dus gaat lekker makkelijk
     
  6. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Je kan ze zeker nu nog beginnen slikken. Ik heb ze vandaag ook nog gehaald, op aanraden van mijn huisarts.
     
  7. Hanane

    Hanane Lid

    18 mrt 2007
    25
    0
    0
    Ik was begonnen toen ik 4 weken zwanger was. Eigelijk moet je beginnen als je bezig bent met zwanger worden. Maar jaa... Beter laat dan nooit..
     

Deel Deze Pagina