Lieve meiden, Vorige week donderdag was ik 6+4 en hebben we een mooi kloppend hartje mogen zien bij de echo. Zondag heb ik 1 mini sliertje licht bruine afscheiding verloren en verder niets. Tot vanmorgen toen had ik bij afvegen een papiertje vol met licht bruine afscheiding. Op google (ik weet niet je beste vriend bij zwangerschap), lees ik dat (licht)bruin onschuldig is omdat het oud bloed is. We hebben wel vrijdagavond gemeenschap gehad, zou het daarvan komen? Ik heb pas dinsdag weer een echo... dus ben een beetje onzeker...
Ja kan van alles zijn maar het is niet je kindje in elk geval dus zou niet echt onzeker worden. Ten eerste is je doorbloeding sterker met zwangerschap en kan er sneller een adertje knappen. Ook met vrijen dus. En bruin betekend inderdaad oud. Het kan van innesteling zijn maar ook nog zoveel andere opties. Ik ben zelf aan het begin van mijn zwangerschap heel erg veel rood bloed met stolsels verloren en nu ook nog 'gewoon' zwanger! Niet te veel zorgen maken er gebeurd heel veel met je lichaam en het is spannend maar vooral positief zijn! Gefeliciteerd met je zwangerschap
Hè wat spannend. Ik heb aan het begin ook wat bruinverlies gehad. De verloskundige had aan dat er best wel wat redenen voor kunnen zijn zoals: vrijen, harde ontlasting of misschien de placenta die voor de uitgang ligt. Ik hoefde me volgens haar geen zorgen te maken, zolang het geen helder rood bloed was. Maar als je erg ongerust bent kun je natuurlijk altijd even bellen.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Het is gelukkig weer bij 1 toilet bezoekje gebleven. Ik heb gelukkig er nog wel een goed gevoel over en de kwaaltjes zijn ook weer terug, dus blijf er gewoon op vertrouwen dat het goed zit. Idd zolang er geen helderrood bloed is of stolsels, komt het (hopelijk) vast goed. Dinsdag weer echo
Ken het onzekere gevoel, en ook het geGoogle tegen beter weten in... Ik heb nu ook af en toe een beetje lichtbruinverlies. Wat mij geruststelt is dat ik het tijdens m'n eerste zwangerschap tot ca 12 weken ook af en toe had, en er was niks aan de hand. Als ik jou zo hoor, klinkt het bij jou gelukkig ook niet al te alarmerend. Maar zenuwslopend blijft het, die eerste weken! Hang in there! En hoop op een mooie echo voor je!
Herken het helemaal... maar hoeft helemaal niets te betekenen, zou me dan ook niet te druk maken. Ik heb er ook geregeld last van gehad in het begin van mijn zwangerschap en ben inmiddels bijna 14 weken. Ik denk dat het bij mij rond de 10e week stoptte de bruine afscheiding..... succes en fijne zwangerschap
Thanks meiden. Het is gelukkig nog steeds bij gister 1x en weekend 1x gebleven. Wellicht idd door sexy time of iets dergelijks. Jullie hebben me in ieder geval gerustgesteld