foliumzuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by ilseD, May 2, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    hallo,

zoals iedereen die zwanger wil worden, slik ik foliumzuur. Wel 4 mg per dag in plaats van 0.4mg, omdat er bij ons in de familie neurale buisdefecten voorkomen (wordt hier in België aangeraden). Nu ben ik niet altijd even stipt met het slikken :oops: . Soms vergeet ik wel eens een dag, en misschien is het wel al eens gebeurd dat ik er 2 op één dag genomen heb. Er staan geen dagen bij zoals bij de pil hé! Kan dit kwaad?
    Ben nu 5 dagen overtijd, maar weet nog niet of ik zwanger ben. Vind het vooral belangrijk omdat anencephalie in de familie zit, mijn moeder heeft zo'n kindje gehad.

Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Ilse,

het kan geen kwaad hoor als je een dagje overslaat of een keer twee keer per dag neemt. Het is het beste als je het netjes elke dag op ongeveer dezelfde tijd neemt. Je kunt het bijvoorbeeld tegelijk met je ontbijt/lunch of avondeten nemen. Of bij het tandenpoetsen. Zet het potje op een herkenbare plek, zodat je eraan denkt. Het is trouwens in Nederland ook zo, dat als er in de familie neurale buisdefecten voorkomen, dat je dan het advies krijgt om 4 mg te slikken.

Mirjam

3. ilseD

ilseD Lid

Jan 10, 2006
    95
    0
    0
    Bedankt voor je snelle antwoord Mirjan!
    Ik neem ze altijd 's morgens hoor, maar wil het doosje niet te zichtbaar zetten omdat ik niet zou willen dat eventueel bezoek daardoor zou ontdekken dat we proberen zwanger te worden. ;)
    Ben nu toch gerustgesteld! Groetjes!

Share This Page