Elke keer niet ongi worden..

Discussion in 'Zwanger worden' started by MamaDenise, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik ben in december eind vorig jaar gestopt met de pil en werd ongi.
    Daarna 1 maand 'het' safe gedaan om mn eigen cyclus af te wachten en daarna wilden we dolgraag aan de slag voor een 2e kindje.
    Maar ik werd niet ongesteld.
    Tig testen gedaan en allemaal negatief.
    Uiteindelijk ben ik bijna 60 dagen overtijd geweest en dankzij een premolut kuurtje ongi geworden.
    Daarna voor het echt aan de klus gegaan maar niet zwanger.
    Geen ramp,volgende ronde weer een kans natuurlijk.
    Maar wat is nou het probleem...?
    Ik wordt niet vanzelf ongi.
    Moest toch maar even naar de gyn en alles ziet er keurig uit.
    Heb een inwendige echo gehad en er is nergens een afwijking te vinden.
    Baarmoeder ziet er keurig uit,eierstokken zien er prima uit en ook de eitjes die ze kon zien zien er prima uit.
    Nu denkt mn gyn. dat ik zelf een eisprong aanmaak.
    Ik heb 6 weken na de bevalling van Lieve de pil weer geslikt tot eind december 2007 en werd ongi 01-01-2008.
    Ontpillen was het niet zei ze aangezien ik maar een korte tijd de pil heb geslikt en voorheen er ook nooit last van heb gehad toe ik langdurig de pil had geslikt.
    Werd gewoon meteen elke maand gewoon ongi.
    En gezien de duur van de afgelopen tijd met de pil was gewoon kort.
    Nu moet ik mn huisarts bellen voor een nieuwe doorverwijzing om te kijken waarom ik geen eisprong heb en dus daardoor niet ongi wordt.
    Wat dat is blijkbaar de reden.
    Zie daar dus echt tegen op.
    Niks mis in mn buik en toch heb ik gewoon geen eisprong.
    Heeft iemand hier ook ervaringen mee?
    De dienstdoende gyn. die mij behandelde had het over Clomid om de eisprong te stimuleren.
    Heb echt helemaal geen idee wat het inhoudt enzo want bij Lieve was het geen probleem met zwanger worden enzo.
    Maar is Clomid nu niet meteen zo hoog gegrepen?
    Ze zei dit omdat ik ook erg veel buikpijn heb en echt last heb van het feit dat ik niet ongi wordt.
    Krijg echt kwaaltjes en pijntjes in mn buik enzo.
    Daarom begon ze er over zei ze...
    Ben benieuwd of iemand hier ongeveer de zelfde ervaringen heeft (gehad) en hoe dat is gegaan verder ;)

2. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hoi Denise,

Das wel vervelend allemaal.

Mijn zus heeft een te hoge Prolactine waarde. Hierdoor krijgt ze ook geen eisprong en werd ze ook niet ongesteld. Nadat ze medicijnen heeft gehad daarvoor, werd ze gelijk de eerste ronde zwanger.

Prolactinewaarde kunnen ze terug vinden in je bloed.
    Misschien kan je het daar eens met je arts over hebben?

succes!

groetjes

3. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Hey Sniffy!
    Ik zal het er eens over hebben met mn huisarts.
    Kan zoiets ook ontstaan na een eerdere zwangerschap en bevalling?
    Want bij Lieve was het geen probleem met zwanger raken.
    Was dan wel opgepland maar meer dan welkom.
    En ons 2e kindje zou ook zoveel meer dan welkom zijn maar is zo lastig zwanger worden zonder eisprong haha
    Had jou zus ook veel klachten?

Liefs!

4. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik weet alleen van mijn zus dat ze niet ongesteld werd. Wat ze verder voor klachten had weet ik niet. Kan het haar wel eens vragen.
    Voor mijn zus was dit haar eerste zwangerschap.

5. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ooww okee!
    Ik zal het fijn vinden als je het eens wilt vragen aan dr ;)
    Ik ben hier echt zo onbekend mee want heb ik dit echt nooit gehad namelijk.
    Morgen ga ik de huisarts bellen en waarschijnlijk krijg ik een doorverwijzing.
    Ben benieuwd

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @Denise: ik heb zelfs 2 kids die ongepland maar zeer gewenst waren! Nu we gaan voor een derde ben ik er achter gekomen dat ik PCO heb en dus ook geen eisprong meer heb van mijzelf. Ik ben dus 136 dagen geweest zonder ongi. Ik heb nu 1 ronde clomid gehad om een eisprong te stimuleren en dat werkte goed. Succes met alles!

7. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb van mezelf ook niet altijd een eisprong en als ik een eisprong heb dan is die niet altijd goed. Ik werd de afgelopen maanden wel keurig netjes ongesteld. De volgende cyclus zou ik gaan beginnen met clomid maar ik zit nu dus nog steeds te wachten tot ik ongesteld ga worden. Heb deze cyclus ook helemaal geen eisprong gehad en nu dus al een week "over tijd".

Clomid zorgt ervoor dat het LH en FSH hormoon aangemaakt word wat nodig is voor een goede eisprong. Ik ben erg benieuwd wat het gaat doen hier zo!

8. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

Jan 21, 2006
    3,478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Het gekke is dat er bij mij geen enkele afwijking van binnen is te bekennen en mn bloed ook prima is.
    Niks gels of afwijkends in te vinden.
    De dienstdoende gyneacoloog vond het ook vreemd dat ik geen eisprong heb.
    En dat terwijl er voorheen nooit problemen waren.
    Na jaren aan de pil en toen ik vrijgezel was nadat het uit ging met mijn ex vriendje toen en ik dus de pil niet meer nodig had want had ff genoeg van jongens toen haha,toen werd ik gewoon ongesteld elke maand.
    Nooit problemen gehad.
    En toen ik 1 maand geen pil had toen mn man en ik nog niet samenwoonden (laat staan getrouwd haha) was ik ineens hartstikke zwanger!
    En natuurlijk waren we dol gelukkig met de zwangerschap!
    En nu is ons meisje 1,5 jaar en willen we graag een broertje of zusje voor haar en om ons gezin compleet te maken.
    We willen zo graag weer zwanger zijn,een babytje groot zien groeien en alle liefde geven die we hebben.
    Maar zonder eisprong wil dat niet echt gaan vlotten.
    Ik wou vanmorgen de huisarts bellen maar wil eventjes rust.
    Ik bel maandag wel,na alle drukte van de feestdagen enzo want als ik nu bel dan zal ik waarschijnlijk maandag weer moeten bellen ivm drukte (is altijd zo met de feestdagen bij mn huisarts!)
    En ik wil allemaal niet teveel stil staan met de vrije dagen straks met m cyclus.
    Geniet liever van de dagen dat we met t gezinnetje lekker dagjes weggaan enzo.
    Bel volgende week gewoon.
    Eventjes rust is ook wel prettig,het kindje gaat echt wel komen;)
    En als het met Clomid moet,oke,geen probleem,als het werkt waarom niet toch?
    Ik ben alleen altijd zo huiverig met pilletjes e.d.
    Hou daar helemaal niet van haha
    Maar als we op die manier zonder problemen zwanger raken dan heb ik het er echt voor over.
    We verlangen er echt naar:-D
    Maar ik ga de komende dagen gewoon genieten van de leuke dingen die allemaal te doen zijn hier en komende week dan ga ik er eens actie inzetten!

Share This Page