Wanneer testen op zwanger na een cryo terugplaatsing?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by boannan, Feb 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boannan

boannan Bekend lid

Apr 2, 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Afgelopen vrijdag m'n eisprong gehad (opgewekt met pregnyl 5000) en vanmiddag 2 cryo's teruggeplaatst gekregen. De kliniek zegt pas over 12 dagen een test doen. Maar weet niet of ik het zolang volhoud. Dan is het 17dpo als ik dan niet allang ongesteld geworden ben (normaliter rond 12dpo).

Wanneer testten jullie?

2. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

Feb 18, 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Ik moet na 10 dagen een bloedtest. Zou ook ongeveer de tijd zijn dat ik zelf een test zou overwegen.
    Een paar jaar geleden deed ik een test na 7 dagen. Maar die was toen zo slecht af te lezen dat ik me nu heb voorgenomen om toch gewoon 10 dagen te wachten.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Het ligt er uiteraard helemaal aan hoe oud je cryo was bij terugplaatsing. Daar kun je niet 1 antwoord op geven. Bij onze terugplaatsing in augustus was de cryo 6 dagen oud en was de test dus 8 dagen na terugplaatsing. Bij onze laatste terugplaatsing vorige week was de cryo 4 dagen oud en is de test dus 10 dagen na terugplaatsing.

Gewoon de leeftijd in dagen van je cryo nemen en dat aftrekken van 14. Dan heb je je antwoord

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Je kunt altijd (cryo/vers/natuurlijk/iui) testen vanaf 14dpo. Altijd! En zelfs 10-11-12dpo is niet ongewoon of ongehoord.

De ontwikkeling van embryos volgt namelijk een vrij vast patroon. ;)

Als je cryo 5 dagen oud was op het moment van terugplaatsing, dan is dat dus 5dpo. En dan kun je 7-9 dagen na de terugplaatsing al testen.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    PS: wél rekening houden met wanneer evt Pregnyl is gespoten en wanneer dat uit je systeem is. Voor 5000eh Pregnyl staan 10-12 dagen, meen ik. En Pregnyl moet uit je systeem zijn, omdat je anders vals positief zou kunnen testen.

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Ik krijg 10 dagen na terugplaatsing (van embryo van 4 á 5 dagen oud) en bloedtest in het ziekenhuis. Inderdaad wel belangrijk dat je niet te vroeg test na de Pregnyl.

Share This Page