Follikel 21mm, geen positieve ovulatietest.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door RMM, 18 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RMM

RMM Lid

15 aug 2019
    19
    9
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik probeer zwanger te worden en ben na jaren zonder anticonceptie (niet actief geprobeerd zwanger te raken) gemeenschap te hebben niet zwanger geworden. Mijn vriend zijn balletjes waren toen hij klein was niet ingedaald waardoor hij een operatie heeft gehad hiervoor. Na onderzoek is gebleken dat mijn vriend zijn zaadjes van minder goede kwaliteit zijn. Ikzelf heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad (meerdere maanden geprobeerd) hierdoor is door de gynaecoloog besloten dat ik eerst met de ovulatietesten door moest gaan.

Nu heb ik gisteren een echo gehad waarop bleek dat een follikel 21mm was en het baarmoederslijmvlies de goede dikte heeft. Helaas heb ik nog geen positieve ovulatietest gezien. Kan dit nog komen? Is er iemand die ook in deze situatie heeft gezeten? Ik heb sowieso maandag weer contact met de gynaecoloog als ik geen positieve ovulatietest heb gehad maar ik ben er best onzeker door, hopelijk is er iemand die eventueel zou kunnen weten hoe dit kan.

Bedankt alvast!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Jeb je deze hele week wel ovulatietesten gedaan?
    Of ben je daar gisteren pas mee begonnen?
    Ps niet elk ei springt bij 20 mm, sommige springen ook bij 25 mm

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Bij mij springt ei pas rond 25/26 mm :)

4. RMM

RMM Lid

15 aug 2019
    19
    9
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie!

In overleg met de gynaecoloog op dag 9 (12-9-22) gestart met testen dmv de digitale testen van ClearBlue. Wanneer ik 6 negatieve testen had mocht ik langskomen voor de echo, dit was dus gister. Nu moet ik doortesten t/m maandagochtend en indien de testen negatief blijven dan krijg ik weer een afspraak voor een echo. Mijn cyclusduur was trouwens het afgelopen half jaar: 30-29-25-26-28-26

5. RMM

RMM Lid

15 aug 2019
    19
    9
    3
    Vrouw
    Fijn om te horen dat een follikel soms wat langer doorgroeit! We houden hoop☺️

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Okay en weet je ook hoe lang je lf is?
    Want stel dat due 10 dagen is en je hebt nu een cyclus van 30 dagen, dan komt je eisorong op cd 20 en een lh op cd 18-19, dus over een dag of 3.

7. RMM

RMM Lid

15 aug 2019
    19
    9
    3
    Vrouw
    Helaas niet.. :( Ik heb nog nooit een eisprong geconstateerd. Nu op advies van de gynaecoloog gestart met de ClearBlue testen, hiervoor altijd getest met de testen van Zwanger&Kids.

8. RMM

RMM Lid

15 aug 2019
    19
    9
    3
    Vrouw
    Op de echo van gister was een follikel van 28mm te zien, maar wederom geen positieve ovulatietest, ik heb meerdere keren op een dag getest met clear blue. Er was bij de gynaecoloog twijfel of het eitje gesprongen is. Ik moet nu doortesten t/m vrijdag en dan mijn menstruatie afwachten, door de twijfel wilde ze niet onnodig ovitrelle laten zetten en doorgaan met de IUI. Het plan is om nu bij de volgende cyclus op dag 8,9 en 10 echo’s uit te voeren en daarna te starten met ovitrelle.

9. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Dat is een heel goed idee

Deel Deze Pagina