Geheel tegen m'n verwachting in (menopur sloeg niet aan zelfs na ophoging) was er gisteren een follikel te zien van 24 bij 15. Ik moest bij thuiskomst direct de pregnyl zetten. Net bij het opstaan en nu ik zit heb ik ontzettende pijn aan de kant waar de follikel zit. Alsof ie zo erg in de weg zit..het steekt, het trekt en kan niet eens buiken of bewegen. Deze pijn heb ik niet eerder gevoeld. Jullie zijn geen artsen maar boksen dit betekenen dat hij echt heel snel zal springen of was ie eigenlijk al te groot en dat die pijn betekent dat ie doorgroeit tot een cyste? Het zit me toch niet helemaal lekker dus ben blij dat ik maandag een gesprek heb bij m'n arts, vraag ik of ze even wil kijken of ie gesprongen is.
24 bij 15 lijkt me oef hoor, dan is hij niet 24 in ieder geval. Ze berekenen altijd hè gemiddelde. Dat zal dan 19,5 zijn en dat is helemaal goed om de pregnyl te zetten. Ik voelde het vaak ook flink, ik kon ook raden aan welke kant hij zat. Na de pregnyl krijgt hij nog een boost, dus dat oel je ook en je eisprong of ervoor zal je ook nog wel flink voelen. Dat heb ik heel vaak gehad en nooit een cyste gehad! Je hebtwaarschijnlijk een mooi rijp eitje en straks dus een goede kans succes!
De arts zei gisteren trouwens wel dat m'n ei waarschijnlijk eerder zal springen dan dat het eigenlijk is nadat je pregnyl hebt gezet omdat ie al zo groot was. Maar we maken het nu elke dag gezellig dus daar zal het niet aan liggen.
Wat fijn dat je toch nog een ei hebt! Ik denk ook dat die pijn van je aankomende eisprong is. De follikel groeit nu nog even extra door en dat voel je. Zodra hij gesprongen is zou de druk en pijn minder moeten zijn. Het is ideaal als je net even voor die eisprong zou kunnen klussen. Zaad doet er namelijk nog wel een tijdje over om bij het eitje te komen en dan is het eitje nog helemaal in topvorm wanneer het zaad arriveert. Ik ga voor je duimen!
We zitten nu helaas te wachten op ons nieuwe bed. Maar zodra die staat gaan we gelijk uit proberen. Haha!!