Follikel groei met clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jummymummy, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste ronde met clomid en ik zit nu op CD 15. Nu groeien mijn follikels te langzaam en ik wil graag weten of er mensen zijn die met deze maat follikels toch nog ovuleerden in die cyclus.

Ik had op CD10 één follikel van 7,5mm gemiddeld (gemiddelde van lengte en breedte nemen ze bij mij, geen idee of dat altijd zo gaat dus ik zet het er maar bij), en mijn BMS was 5mm

Op CD13 had ik ineens twee follikels van 8 en 9,5mm. En volgens mij was mn BMS 7mm.

Nu krijg ik morgen op CD16 mijn laatste kans om een goed ei te hebben geproduceerd. Ze willen dan een follikel zien van minstens 14mm. Hoe groot zou de kans zijn dat dat lukt? Van dag 10 tot 13 is de follikel maar 0,5mm per dag gegroeid en das echt te weinig volgens mij. Nu moeten ze gemiddeld 1,5mm per dag zijn gegroeid morgen. Dat is een normale snelheid, maar gezien de langzame groei tot nu toe heb ik er niet zo veel hoop op.

Komt nog bij dat we alleen doormogen als er 1 grote follikel is. Ze willen bij mij absoluut geen tweeling :( Dus ook al groeit t door, dan heb ik er waarschijnlijk 2. Naja ik wil niet doomdenken dus ik probeer t nu van me af te zetten tot morgen en hoop op 1 grote follikel. Maar daar kan ik wel wat succesverhalen bij gebruiken zeg maar.
    Als deze cyclus niet lukt moet ik over op de clomid 100, maar ik had gewoon heel erg gehoopt dat deze dosering gelijk goed zou zijn (zo naïef :) )

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat de groei wat later op gang komt, dat zie je wel vaker bij Clomid. Tot een milimeter of 14 gaat het soms tergend langzaam en pas daarna komen ze op snelheid. Het kan dus zijn dat het nog moet komen. Al denk ik wel dat de kans niet zo heel groot is dat je morgen al op minimaal 14 mm zult zitten. Dan zou er in drie dagen tijd een kleine 5 mm bij moeten komen, terwijl je nog in het beginstadium van de groei zit. Als er wel duidelijk groei in zit, maar je nog niet op de 14 mm zit, zou ik wel vragen of je nog een keer voor een meting mag. Het zou jammer zijn als het afgebroken wordt, terwijl er misschien wel wat aan het groeien is. Soms heeft het wat meer tijd nodig.

Maar hou er toch ook rekening mee dat ze niet gegroeid zijn. Het is eerst even uitzoeken op welke dosis je het beste reageert. Sommige vrouwen reageren op een hogere dosis. Het kan dus zijn dat het niet werkt deze cyclus. Dan wordt het over het algemeen afgebroken met een Primolut/Provera-kuur en moet je de volgende ronde meteen met 100 mg beginnen.

Succes!

3. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord Jippie!
    Als ze niet genoeg gegroeid zijn ga ik dat idd maar vragen denk ik. Ik heb morgen mn eigen gyn weer voor de echo en zij is heel empathisch. Ze wil me vast nog wel een kans geven als er wel groei is en ik daar lief om vraag.
    Ik had ook al eerder gehoord dat de arts die ik maandag had juist niet zo meelevend zou zijn. Misschien scheelt dat ook nog.

Op t internet lees ik dat ze in Amerika al vaak beginnen met 100mg clomid en dat daar ook nog wel eens een tweede kuur tíjdens de cyclus wordt gegeven als de follikel nog te klein is. Ik had nog gevraagd aan de gyn of dat een optie was, maar een tweede kuur erbovenop doen we blijkbaar niet in nederland (zal ook wel een reden voor zijn).

*stuurt positieve gedachten naar dr rechter eierstok*
    Ik zeg al een jaar dat ons kindje in de rechter eierstok zit en daar zitten de follikels nu ook :p

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Veel is mogelijk; verschilt per vrouw, per dosis, per ronde. Lastig he?!
    Maar het kan gewoon nog met deze dosis goedkomen :)

Succes!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een tweede dosis wordt inderdaad met Clomid niet gedaan. Je moet het aan het begin van een cyclus nemen, daarna heeft het geen effect meer. Een tweede dosis later in je cyclus heeft dus geen enkele zin. Als je hormonen spuit, kun je wel tussentijds ophogen. Maar dat komt ook doordat je elke dag moet spuiten tot aan je eisprong.

Succes voor morgen, laat je even weten hoe het gegaan is?

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Met clomid had ik ook trage eigroei..
    Ronde 4 ging zo:
    CD 15: 12mm
    CD 17: 12,6mm
    CD 19: 16mm
    CD 23: eisprong

Dus er kan zeker nog wat gebeuren, maar het is gissen helaas.. Toen er bij mij eenmaal wat ging groeien ging het wel vrij snel.
    Hopelijk toch nog een ei deze ronde!

7. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

morgen nieuwe meting op cd18 voor me maar vorige keer was er nog niks te zien
    heb pcos en primolut en 50mg clomid geslikt

8. Jummymummy

Jummymummy Bekend lid

2 jul 2013
    511
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn ei is goed gegroeid!!! Eentje van 16mm en eentje van 12mm. Mn BMS is 10,5 :D
    *happy dance*

Ik moet nu morgen terug om te kijken of de kleine mee gaat doen of niet, hopelijk niet want dan mogen we door. Als hij vroeg springt zitten er wel nog zwemmers in (van gisteravond) en dan is t pech voor t advies. Maar dan is de kleine ook nog te klein om goed te zijn denk ik.

Deel Deze Pagina