Ik ben de laatste tijd lekker fanatiek aan het sporten, doe dagelijks buikspieroefeningen en probeer 2-3 per week te gaan hardlopen (zo'n 5 km per keer). Nu vraag ik me af of ik dit na de punctie/tp mag blijven doen of moet ik wat meer rust nemen?
Je mag in principe gewoon alles blijven doen. Een embryo zal er niet uitvallen of door het sporten niet kunnen innestelen. Doen waar jij je goed bij voelt, succes!
Ik zou zelf de eerste dagen wat rustiger aandoen. Ik had 's morgens de punctie (in het weekend) en moest zowel zaterdagavond als zondagavond werken, zittend beroep. Mij werd wel aangeraden om mij ziek te melden Ik zelf sport ook veel. 3 dagen na de punctie weer getraind. Viel toch niet zo lekker. Maar je moet vooral doen waar je jezelf goed bijvoelt!
Bovenstaande gaat over de punctie Bij de tp zijn er geen restricties, vooral doen wat je normaal ook doet
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Ik zit op dag 6 na tp van 2 emmys, maar heb zo'n buik/rugpijn en ook al hele week licht bloedverlies dat ik niet durf te sporten. Ook is mij gezegd meer prednison te gaan gebruiken en nog een infuus te doen. Is dus denk ik ook afhankelijk van je lichamelijke reactie op de zwangerschap. Groetjes, K.
het gaat niet zozeer om het feit of het goed is voor het embryo, maar vooral of je lijf het aankan na een punctie. Ik had na de ingreep toch nog wel wat pijn/opgezette buik, dus ik had geen zin in sporten op dat moment... Na terugplaatsing had ik minder/geen last; is lichamelijk gezien minder ingrijpend.
Ik kon altijd de dagen na de punctie amper rechtop lopen van de pijn. Ik liep echt als een oud vrouwtje voorover gebogen. Deed zeer. Ik kookte zittend op een stoel. Dus je kan wel willen, maar je moet ook kunnen! Na de tp kon ik alles doen en mocht ik alles doen. Maar dat deed ik dan weer niet omdat ik de kansen die we hadden niet wilde verknallen gevoelsmatig
ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb 29 augustus de punctie, voor zover ze dat natuurlijk kunnen plannen, maar het plan is dus 29 augustus. 23 september loop ik de dam tot damloop en wil niet te lang stil zitten i.v.m. condititieverlies. Hoop dus tijdens het spuiten door te kunnen lopen, maar dat moet ik maar zien. Mag je na je punctie, mits je je gewoon goed voelt wel weer sporten? Verder ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die na de tp en tijdens begin van hun zwangerschap gewoon door zijn blijven sporten. Zoals gezegd loop ik fanatiek hard en heb een paard, en wil dat eigenlijk zolang mogelijk blijven doen. Maar heel eerlijk vraag ik mij af of ik dat nog aan durf als ik zwanger mocht raken, zou het ook wel eng vinden of het de baby kan schaden..