Clomid..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sharonmenzo, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Hallo allemaal! :)

Wil graag even mijn verhaal kwijt en weten of er meiden zijn die nu hetzelfde meemaken als ik... Mijn vriend en ik zijn vorig jaar naar het ziekenhuis gegaan voor allerlei onderzoeken. Ik werd niet ongesteld en we hebben een kinderwens. Ik ben toen aan 2 rondes primolut begonnen en in December ben ik voor het eerst met clomid begonnen (laagste dosis) inmiddels krijg ik de hoogste dosis en er is nog niet echt vooruitgang. Mijn baarmoederslijmvlies is nooit dikker geweest dan 4 mm en heb pas 1 eitje gehad wat eigenlijk een cyste was... Om me heen worden veel vriendinnen en kennissen zwanger en ik gun het hun heel erg, maar ik kan het bijna niet meer horen zonder verdrietig te worden.. In het ziekenhuis willen ze na de volgende ronde met spuiten gaan beginnen. Ik hoop dat er dan snel verbetering is, maar de afgelopen 3 weken is het erg lastig om positief te blijven. :(

Ben benieuwd na de reacties.
    Groetjes Sharon

2. Love2011

Love2011 Niet meer actief

Hoi Sharonmenzo,

Hier hetzelfde verhaal, ik heb ook 4 rondes clomid achter de rug met 2x een cyste en 1x een eisprong. Ik ben nu 6 dagen geleden begonnen met Gonal F injecties en heb vrijdag mijn eerste meting. Het is idd lastig om positief te blijven als iedereen om je heen 'zomaar' zwanger wordt. Hopelijk kun je toch positief blijven en heb je snel een postieve test in handen met injecties. Ze zeggen dat injecties altijd aanslaan.

3. Niet om iemand te ontmoedigen, maar; Daar is niets van waar, helaas. Ook wanneer je spuit kan het zo zijn dat er geen follikel groeit. Je kunt dan natuurlijk op gaan hogen, maar als dan na een paar weken blijkt dat er nog niets zit, wordt meestal besloten om de poging af te breken en in de volgende cyclus met een hogere dosering te starten.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, maar dan slaan injecties toch altijd aan? Het is alleen even zoeken welke dosis je moet hebben. Clomid kan echt gewoon niet werken. Bij hormooninjecties is dat wel zo, alleen duurt het soms even voordat het het gewenste resultaat heeft. Soms moet je inderdaad een poging afbreken en weer opnieuw beginnen met een hogere dosis. Maar uiteindelijk gaan de injecties werken, als je op de juiste dosis zit.

5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Even een hart onder de riem.. hier met clomid nooit een eisprong of uberhaupt eigroei gehad en altijd baarmoederslijmlies onder de 5 mm.

Nu de eerste ronde met puregon en pregnyl gehad en op dag 13 een super mooi ei ( en een iets kleiner eitje) en op dag 14 de eisprong, progesteron was 74 dus echt supergoed. Ook het baarmoederslijm was 8 a 9 mm dus echt perfect!

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hier ook een positief verhaal! Zelfde verhaal overigens. Geen menstruatie na stoppen pil. Alle onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak. Dus ook na een kuur primoluut aan de CLomid gezet. Ik reageerde ook niet goed op Clomid. Geen follikel te zien (of pas heel laat) en dun baarmoederslijmvlies. En dan hebben we het nog niet gehad over de bijwerkingen!! Ver-schrik-kelijk voelde ik mij. Huilbuien, zweetaanvallen, lichtflitsen. Ik heb totaal 6 keer een behandeling met Clomid gehad met wat maanden rust tussendoor.

Gonal F was voor mij een verademing! Mijn follikels groeide eindelijk. Met 75 eh, had ik op meestal op dag 21 (kunstmatige cyclus) 2 goede follikels! En de bijwerkingen waren lang niet zo erg als Clomid.

Uiteindelijk ben ik tussen de behandelingen door op natuurlijke wijze zwanger geraakt. (Gonal F kan namelijk doorwerken). Maar ik denk dat onze IUI grote kans van slagen had.

We hebben te lang gewacht met spuiten (ik vond het eng, maar viel heel erg mee) en te lang doorgemodderd met Clomid.

Heel veel suc6 met de behandelingen!! ik denk dat je het juist positief moet zien. Jullie doen er toch alles aan? Grote kans dat Gonal F werkt. Jullie tijd komt echt nog ;)

7. Zo zie ik dat niet.. Zijn overigens ook genoeg vrouwen bij wie het ene medicijn helemaal niets doet, natuurlijk. Ik hoorde van heel veel vrouwen dat ze met Gonal-F niets bereikten en dat Puregon super ging. Hier was het andersom; wekenlang Puregon gespoten, maar geen follikel, ook niet na meerdere keren ophogen(en dan is het in mijn ogen dus ook NIET aangeslagen).

Als een dokter mij zegt dat injecties altijd aanslaan, ga ik er vanuit dat er een eisprong plaatsvindt, hoe dan ook, en dat je geen cyclus af hoeft te breken. Kan me voorstellen dat iemand die er net aan begint dat ook zo ziet.

8. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    #8 Sharonmenzo, 10 jul 2013
    Laatst bewerkt: 10 jul 2013
    Bedankt voor jullie reacties! Erg fijn om jullie verhalen te horen. Mijn vriend en ik willen ook graag bij het ziekenhuis wat meer gaan pushen om niet nog maanden aan te modderen met Clomid. Zoals het er nu naar uitziet werkt dat voor ons (toch) niet. Hebben jullie dit ook zelf moeten aangeven in het ziekenhuis?

Veel succes dames! :)

Liefs Sharon

9. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Bij ons was er in het ziekenhuis een soort van regel dat je eerst alle Clomid dosissen gehad moest hebben. Daarnaast waren wij al 2,5 jaar bezig met zwanger worden (met veel pauzes er tussendoor). Ook waren bij ons alle onderzoeken afgerond (semen-test, bloedonderzoeken, samenlevingstest, HSG).

Omdat ik zulke nare bijwerkingen had van Clomid (150mg) hebben ze de behandeling gestaakt en heeft het ziekenhuis zelf voorgesteld om m.b.v. het fertliteitsteam te beginnen met IUI (en dus spuiten).

Ik zou zeker aangeven bij de gyn die jullie behandelt dat jullie graag een volgende en andere stap willen zetten. Kan zijn dat je dan wel eerst meer onderzoeken krijgt. Dit kan behoorlijk zwaar zijn, maar geeft wel duidelijkheid en sluit dingen uit.

Suc6 met de keus en de verdere behandeling.

10. Ik heb gewoon aangegeven dat ik graag over wilde op spuiten, en dat mocht :)

11. Love2011

Love2011 Niet meer actief

Dit bedoelde ik dus ook :)

Deel Deze Pagina