Follikel meting eitje 16mm

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sascha81, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedenavond dames,

Ik ben afgelopen Vrijdag bij de gyn geweest voor een follikel meting. Mijn eitje was 16mm en baarmoederslijmvlies 8mm. Nu moest ik gister pregnyl spuiten. En Dinsdag heb ik de inseminatie. Maar vraag mij nu af is dat niet te laat?. Las net op zp dat je follikel in t begin 1mm per dag groeit en op t laatst 2mm. Maar ben nu bang dat mijn eitje al gesprongen is. Weet iemand hoe dit werkt???

Liefs Sascha

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Na de pregnylinjectie duurt het ongeveer 36 uur voor je eitje daadwerkelijk springt. Je zit prima hoor qua timing. Succes!

3. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Dankje voor je antwoord,
    Maar hij kan niet eerder uit zichzelf springen?
    Iui is nieuw voor mij en maakte mij natuurlijk weer zorgen haha😂

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Nee dat gebeurd alleen soms als je lichaam al zelf met de eisprong is begonnen. En daar is je eitje nog te klein voor. Een eitje springt uit zichzelf rond de 20mm. Maar jouw cyclus en eisprong is helemaal geregeld dmv hormonen en de pregnyl en zal dan ook pas springen 36-40u na de injectie.
    Geen zorgen, de artsen weten echt wat ze aan het doen zijn.

5. puppy28

puppy28 Fanatiek lid

20 jan 2014
    1.222
    604
    113
    Wat maakt het dat je bang bent dat je eitje al gesprongen is?
    Mocht het nu zo zijn dat deze iui weer mislukt (hoop het echt niet voor je!!) dan zou je ook eens kunnen vragen of je wat korter na de pregnyl al mag komen voor iui. Bij mij zat er maar een dag tussen, soms nog net niet en ben er wel 1 keer zwanger door geraakt, helaas miskraam.. maar je weet het nooit. Vragen kan altijd..

6. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Dankje voor je uitleg,
    Oooh oke dus heb mij voor niks zorgen gemaak haha.
    Heb vandaag om 10 uur de iui spannend!!

7. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Alles is nog nieuw vooermij.
    De eerste keer iui bij de eerste echo moest ik die avond pregnyl spuiten. 2dagen later iui. Nu afgelopen vrijdag echo en 4 dagen later iui. Voelt zolang. Waardoor ik dan bang ben dat t eitje al gesprongen is.
    Maar heb mij zorgen om niks zitten maken haha.

8. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Maken ze op het moment van de IUI geen echo meer bij jullie?

Ben blij dat ze dat bij ons wel deden.. Wist ik iig een beetje waar ik aan toe was..

Op het moment dat je eenmaal spuit en je lichaam heeft de eisprong nog niet zelf in gang gezet, zal de pregnyl zn werk doen. Deze zal het eitje dan nog een laatste groeispurt meegeven en zorgen dat die gaat springen. Mij is verteld dat door de pregnyl de follikel ook net even wat langer doorgroeit voor deze daadwerkelijk zal springen..

Maar ook al is de eisprong al geweest, wil dat nog niet persé zeggen dat de kansen meteen verkeken zijn! Houd daar ook rekening mee :) Dat is heel erg afhankelijk van wanneer de eisprong heeft plaatsgevonden.

Bij mij was het eitje ook ergens gedurende de nacht/vroege ochtend gesprongen. Om 9u was het eitje namelijk al weg, hebben we de behandeling gehad, en zie mn banner voor het resultaat ;)

Succes met de behandelingen!!

Deel Deze Pagina