Mijn kinderwens Mijn kinderwens is mooi is verwachtingsvol is hopen op dat ene dat jou en mij bevestigt Mijn kinderwens is teder teder denken aan dat ene kindje dat lijkt op ons samen dat lijkt op jou en mij Mijn kinderwens is zwaar zwaar omdat het pijn doet zo te lang te moeten wachten op waar je naar verlangt Mijn kinderwens is moeilijk om wat t bij me losmaakt dat ik me vaak niet blij voel om wat ik moet doorstaan Mijn kinderwens doet pijn pijn omdat t zo verandert hoe anderen naar je kijken en t ze van veel weerhoudt Mijn kinderwens is krachtig is stevig in ons hoofd blijft stevig in ons hart we laten t niet gaan! Dit kwam gisteren ineens uit mijn vingers rollen......hopelijk herkenbaar voor MMMeisjes hier. Ik heb soms zo de balen ervan dat het hebben van een kinderwens je wereld zo op z'n kop kan zetten. Soms denk ik wel eens; het was makkelijker geweest als we geen kinderen hadden gewild.....
Ja, geen idee eigenlijk.... t zat zo in mijn hoofd deze week dat t alles zo moeilijk maakt. Ik had best wat moeilijke dingen hierom met een vriendin en toen dacht ik; ik kan mezelf of haar wel de schuld geven, maar t komt gewoon door die onvervulde kinderwens. Dat gaf wel wat rust om dat te denken! En toen rolde dit gisteravond eruit. Ik heb eigenlijk nooit gedichten geschreven, alleen deze en eentje toen ik met ICSI begon. Dus geen idee hoe ik t voor elkaar krijg!? Blijkbaar zijn t toch gevoelens die er ineens goed uit komen!
Wat kan jij het toch mooi verwoorden. Mijn complimenten. Ik vond jouw eerste gedicht al zo prachtig, maar deze doet er echt niet voor onder!! Echt heel mooi!! Ik kan zelf niet echt dichten, maar dit is wel hoe ik ze het mooist vind: korte maar ow zo duidelijke zinnen. Juulzon heeft er ook ooit eens zo'n mooie geschreven... Korte zinnen, maar ow zo prachtig!!
Het raakt mij dan wel weer dat t jullie allemaal zo raakt. Wat fijn om te horen dat t zo herkenbaar is! Xxx Hypo