6 maanden Clomid en nog steeds niet zwanger

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door petitcherry, 25 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi meiden,
    Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest omdat ik er niet teveel mee bezig wou zijn, maar nu na 6 maanden Clomid en nog steeds geen resultaat begin ik toch gefrustreerd te raken.
    1,5 jaar geleden hebben mijn vriend en ik besloten om voor een 2e te gaan toen het na een half jaar niet lukte ging ik naar de huisarts en die zei dat het normaal was dat mijn cyclus nu opeens anders is, maar ik voelde aan mijn eigen lichaam dat er iets niet klopte dus wou ik dat hij me zou doorverwijzen naar de gyn. Wou hij eerst niet doen maar na lang doorzeuren toch gebeurd, allerlei onderzoeken gehad en met Clomid gestart. Ik had er een gord gevoel bij want op de echo's bleek dat mijn eitjes goed groeide, maar nu 6 maanden Clomid verder ga ik me steeds meer afvragen werkt het wel?
    Om mij heen worden allemaal mensen weer zwanger en ik nog steeds niet. Merk ook dat ik steeds meer gefrustreerd word.
    Donderdag weer naar het ziekenhuis voor controle en verder onderzoek hoe we nu verder gaan.

Wat zijn jullie ervaringen? En wat was de volgende stap na Clomid bij jullie?

Groetjes

2. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    ik zit inmiddels 9 maanden aan de clomid (8x gebruikt, 2x overstimulatie) voor ons eerste kindje maar ik heb er nog steeds een goed gevoel bij. Volgende stap zou IUI zijn maar ze raden aan dit nog vol te houden wat wij wel prima vinden, aangezien we dus eigenlijk pas sinds de clomid 5 kansen hebben gehad, nu de 6e kans. En ze zeggen dat het gemiddeld een half jaar duurt, tot een jaar dus ik hou hoop.

3. Skf85

Skf85 Lid

1 jun 2011
    6
    0
    0
    ondernemersvrouw
    zuid holland
    Goedenavond Dames...

Ik ben al vanaf 2011 niet meer actief geweest op dit forum...:$
    In die tussentijd is er veel gebeurd maar helaas zonder resultaat.

vanaf 2011 zijn wij bezig om zwanger te raken.
    Bij mij is in 2012 pcos geconstateerd.
    veel onderzoeken gehad, proberen bla bla bla
    100 mg Clomid en uiteindelijk gestart met iui... 6 pogingen mislukt... frustrerend!!
    op dit moment moet ik 3 maanden metformine slikken om overstimulatie tegen te gaan.
    In september gaan we voor de ivf/icsi.

Ik moet zeggen dat mijn grens goed bereikt is na ruim 4 jaar!
    Clomid doet bij mij wel goed zijn werk, en ik heb er zelf ook geen slechte ervaring mee.

Sorry voor mn eigen verhaal om vervolgens maar 1 ding duidelijk te maken: BLIJF VOORAL GELOVEN EN HEB VERTROUWEN!!! hoe moeilijk dit ook is!

4. Jen2809

Jen2809 Lid

15 okt 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 Jen2809, 26 mei 2016
    Laatst bewerkt: 26 mei 2016
    Hallo,

Zelf ook tijdje niet meer online geweest, ik heb ook Clomid gebruikt (eerst 50 zonder resultaat toen 2x 100 goed daarna weer niks toen over op hoogste 150 dit ging goed elke keer 1 ei)
    Maar na 9 mnd was ik het zat, vooral de bijwerkingen, humeurig, chagerijnig, zweten. Normaal moesten we 1 jr proberen.

Toen over op iui met 2x clomid, elke x 1ei geen zwangerschap.
    Daarna 6x spuiten, toch elke keer 2 ei..we zaten dus al aan de 8x, normaal gesproken zeggen tussen 1-6x iui moet het raak zijn.
    Dat was bij ons dus niet het geval en juist de laatste 8ste keer waarbij we allebei dachten dit word het zowiezo niet, zaad was slecht onder 1 milj. ik had geen idee hoeveel baarmoederslijmvlies was wel wist dat ik 2 eitjes had. En we zaten net in een verhuizing dus al met al bleek ik dus toch zwanger te zijn :) nu 19 wk.

Dus alles kan, zelfs naar meerder pogingen iui en dus ook met slecht uitkomst vh zaad, normaal moet het boven de 1 milj zijn.
    (terwijl er nog hard werd geroepen door de gynaecoloog ''je moet vast niet denken dat met bijv 20x iui het wel zal lukken'' :x
    Maar goed het kan natuurlijk ook nog op de normale manier zijn gebeurd want je moet toch altijd blijven klussen naast iui.
    Ook hadden we dus al het ivf gesprek gehad, gelukkig hoeven we daar voorlopig niet aan te beginnen.

Dus houd moed, en als je echt denk dat clomid niet het middel is ga in gesprek voor evt injecties stimulatie met evt iui.
    Ik wou eerst niet beginnen met spuiten en toch maar gedaan viel me reuze mee om zelf te moeten spuiten, voelde er echt niks van. Alleen de prygnyl spuit voor eisprong die is wel erg gemeen maar goed dat ben ik nu allemaal alweer vergeten.

SUCCES!!

5. Skf85

Skf85 Lid

1 jun 2011
    6
    0
    0
    ondernemersvrouw
    zuid holland
    Ik moest idd ook prikken!
    Vond het maar niks om m'n zelf te prikken....maar dat stelt echt niks voor!

6. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar dat het nog steeds niet is gelukt en hier het zelfde clomid sloeg goed aan en ei groeide goed maar ook geen zwangerschap. Ik zou zeggen volg je gevoel als je het zat bent met clomid gewoon vragen om over te gaan met spuiten. Elk lichaam is anders en ik ben helaas al wat verder en ga binnenkort aan ivf starten. Ik weet zeker dat het moet lukken denk dat het pure pech is. Ik kan me niet voorstellen dat ze nog meer rondes door gaan met clomid dan 6 rondes. Sterkte met alles want is frustrerend en loodzwaar spreek uit ervaring. Ben ook al sinds 2012 bezig.

7. mirte85

mirte85 Fanatiek lid

15 mei 2014
    1.062
    0
    36
    Noord Brabant
    jawel hoor, je kan bij wijze van makkelijk een jaar aan de clomid als je er goed op reageert. Vraag is natuurlijk of je dat zelf wil

8. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Wauw wat een verhalen allemaal!
    Bedankt voor al jullie berichtjes. Ik moet vrijdag weer Nasr het ziekenhuis voor een echo en de week daarna ook weer voor een echo en bloedprikken. Kijken of mijn eitjes goed groeien.
    Maar na jullie verhalen ga ik zeker moed houden en erin blijven geloven :)

Deel Deze Pagina