Hoi! In december starten wij met iui. Ik probeer mij een beetje in te lezen maar kom er niet helemaal uit. Wat is het verschil tussen gonal f, pregnyl, puregon, ovitrelle en volgens mij zijn er nog een aantal? En waar is het voor?
Gonal en puregon zijn stimulerende hormonen om je eitjes te laten groeien. Pregnyl en ovitrelle is voor je eisprong na die injectie springt je eitje 36 uur later. Is voor de timing vd iui.
Ik kreeg Clomid bij de IUI om twee eitjes te krijgen ipv 1. Het verschil tussen Pregnyl en Ovitrelle is volgens mij dat Pregnyl van de urine van zwangere vrouwen wordt gemaakt (natuurlijk, via Moeders voor Moeders) en Ovitrelle is synthetisch.
Clomid gebruik ik nu ook. Clomid slaat aan.. en doet zijn werk maar zwanger worden we niet. Vandaar vervolg stap iui.
Ohh met pregnyl of ovitrelle springt hij toch??? En weet je wat het verschil is met gonal en puregon? Of is dat alleen het naam “merk” wat verschillend is?
Hier 2 IUI's gehad met clomid en pregnyl (ook om meer dan 1 eitje te hebben). Ook een IUI met menopur (vergelijkbaar met Gonal F en Puregon) en pregnyl. De menopur-inspuitingen verdroeg ik beter, had minder bijwerkingen e.d. Mijn lichaam reageerde er wel te sterk op, ik had te veel eitjes en de IUI is niet doorgegaan. Dus bij inspuitingen is het soms wat meer zoeken naar de juiste dosering goed werkt voor je.
Geloof dat er weinig verschil is, is beide synthetisch. Alleen ander merk. Menopur is niet synthetisch.
Oké thnx Even wat anders ik zie bij jou staan iui 3.. op naar ivf. Mag ik vragen waarom zo snel naar ivf overgaan??
Ook de manier van toedienen kan verschillen. Zal even een lijstje maken... haha menopur:ampullen/flesjes puregon: pen Gonal-f: pen Fostimon: ampullen En je hebt geloof ik ook nog bemfola, maar die heb ik zelf nooit voorbij zien komen! ovitrelle: eisprong opwekken, cyntetisch pregnyl: eisprong opwekken, natuurlijk Decapeptyl: niet voor iui. Wordt gebruikt voor ivf om je eigen aanmaak van hormonen te remmen, zodat ze langer door kunnen stimuleren Utrogestan: vaginale bolletjes om je LF te verlengen of je baarmoederslijmvlies dikker te houden (Ik heb zelf altijd op menopur/pregnyl gezeten, maar in het traject bij mijn vrouw hebben ze vaak gewisseld. Het was echt heel persoonlijk en wisselend wat beter “werkt”, het een doet emotioneel ook meer dan het ander. Waarom? Geen idee! Maar zij vond die gonal-f echt drama. Ik daarmee ook! Haha, maar menopur is erg fijn!
Hier was de afspraak sowieso om na 3-4 IUI's over te stappen naar IVF. Het feit dat ik erg sterk reageer op hormonen (voel me echt slecht bij clomid en inspuitingen zorgen voor overstimulatie, zelfs bij de laagste dosis), heeft die beslissing bevestigd/versneld. Blijkbaar heb ik hoge AMH-waarde waardoor ik bij minimale stimulatie altijd veel eitjes ga hebben. Arts ging liever over naar IVF dan het risico te lopen dat we nog x aantal ronden IUI moeten cancellen door te veel grote follikels.
Thnx nou snap ik het!! Scheelt weer als ik naar het ziekenhuis moet... Jullie heel veel succes met de volgende ronde
Jep, heel erg onvoorspelbaar! Lief, dankjewel ik hoop het ook... Duimen dat IUI voor jou wel goed zal werken!