hallo, wie weet hoe het zit dat je wel iedere maand ongesteld word maar toch geen eisprong hebt of soms wel en soms niet? :
Het is allemaal best ingewikkeld. Je kan ongie worden zonder eisprong, je kan een eisprong hebben (follikel groei en openknappen) zonder ei. niet elk follikel bevat een eicel. Meestal als je geen eisprong krijgt, krijg je ook geen ongie.
Toch is het volgens mij zo, dat als je een regelmatige cyclus hebt dat je dan meestal wel een eisprong hebt.Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt?
jazeker mag je dat vragen, een paar jaar geleden wilde mijn man en ik een kindje en gingen we proberen na maanden nog altijd niets we kwamen bij de gynecoloog en toen bleek dat ik maar ongeveer twee keer per jaar een eisprong had ik kreeg clomid en 6 maanden later was ik zwanger na de geboorte van onze zoon werd ik gewoon iedere maand ongesteld nu hoopte ik dat hiermee mijn probleem dus ook opgelost was en we nu niet maanden lang ziekenhuis in en uit hoeven gaan. Helaas begrijp ik dat het nog altijd mogelijk is dat ik geen eisprong heb jammer...................