follikelmeting grootte van de eitjes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by In love, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. In love

In love Actief lid

Feb 27, 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik heb net een follikelmeting gehad op dag 11 en er was 1 eitje van 1.1 cm...ik heb een "korte" cylus. Gaat dit nog een goed eitje worden? Ze moeten 20 mm zijn toch voor een bevruchting? En weet iemand hoe veel mm ze groeien per dag? Al twijfel ik nu wel of ze 1.1 cm zei of 1.1 mm....

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Het zal 1,1cm zijn, 1,1mm kun je nauwelijks zien op de echo.

Maar 1,1cm op dag 11 is prima hoor. Ze kunnen 1 tot 2 mm per dag groeien. Maar bij de een gaat t sneller dan bij de ander.

3. In love

In love Actief lid

Feb 27, 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je antwoordt flora betreft de 1.1 cm of 1.1 mm :)

Oke ik dacht dat het niet zo goed was...was er wel maar eentje..dat is wel weinig he. En met mijn "korte" cyclus van gemiddeld 26 dagen en dan een lf van 14 dagen moet ik ongeveer rond dag 12 eisprong hebben..dan is hij dus wel te klein.. donderdag een afspraak bij de gyn ben benieuwd wat hij zegt..

4. Charmed

Charmed Fanatiek lid

Sep 16, 2012
    2,589
    79
    48
    Je cyclus word langer als je clomid slikt, pas als je eitje springt en daarna ongeveer 14 dagen bij tellen, dan is de lengte van je cyclus, je kan nu niet van je 'oude' cyclus uitgaan.. zo is mij dat vertelt..
    Op dag 11 een eitj van 11mm is goed hoor :)
    Succes donderdag!

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een follikelmeting wordt altijd in milimeters gedaan. Jouw eiblaasje zal 11 mm geweest zijn, dus 1,1 cm. Alles beneden de 1 cm/10 mm is niet goed zichtbaar op een echo en wordt over het algemeen niet genoemd.

Je schrijft dat je een korte cyclus hebt. Bij een luteale fase van 14 dagen had je nu rond je eisprong moeten zitten. Een follikel groeit tot 12-14 mm zo'n 1 mm per dag. Daarna gaat het sneller met zo'n 2 mm per dag. Als je logisch redeneert, zou het dus betekenen dat je luteale fase kort of te kort is als je een cyclus van 26 dagen hebt en nu nog niet rond je eisprong zit. Je luteale fase moet minimaal 10 dagen zijn. Ik hoop dus dat je uiterlijk op dag 16 je eisprong hebt, dan zit alles nog binnen de grenzen.

Succes!

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Idd 11mm zal ze bedoeld hebben.

Het kan daarna vrij snel gaan hoor, ik heb zelfs weleens 6mm op 1 dag gehaald. Maar soms kan het ook langzaam gaan, 1mm per dag.

Vanaf 18mm is je eitje klaar voor Pregnyl, en ze springen ongeveer rond de 24-26mm.

7. In love

In love Actief lid

Feb 27, 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    @charmed
    Ik slik nu nog geen clomid. En ga altijd maar even uit van lf 14 dagen dan heb ik een beetje een richtlijn wanneer ei springt. Maar inderdaad kun je niet vergelijken met je oude cyclus weet ook niet hoe het toen was (ik heb clomid geslikt toen maar geen follikelmeting gehad dus geen idee wanneer ei toen gesprongen is) fijn dat jij het er goed uit vindt zien 11mm op dag 11 :)

@Jippie
    Oke fijn dank je voor je uitleg, er waren inderdaad nog meer eitjes maar die waren dus waarschijnlijk te klein om te meten want ze zei dat er maar 1 was die ze kon opmeten. Oke de lutale fase kan dus inderdaad korter zijn...maar ei is dus wel goed opweg op dag 11. Inderdaad bij lf van 14 dagen zou het eitje mogen moeten springen. Ik heb donderdag weer afspraak hopelijk maakt hij dan weer een echo op dag 13 dan weten we hoe hard het gegroeid is. Dank je wel in ieder geval

@scarabee
    Oke fijn dat het daarna nog snel kan gaan, bedankt voor je geruststelling!

Ik ben gerust gesteld door jullie...al is 1 eitje natuurlijk wel heel weinig.. ben benieuwd wat de gynaecoloog donderdag zegt.

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Oja, en mijn cyclussen waren vaak zelfs maar 24-25 dagen ;) Ook daarmee kan het goedkomen :)

Ga je nu IUI krijgen eigenlijk of zelf proberen ? 1 Eitje moet genoeg zijn toch ? Beter 1 ei met superkwaliteit, dan 2 die matig zijn denk ik altijd maar. Nu kan alle energie en kracht naar dat ene eitje gaan ;)

Ik ben ook benieuwd, ik blijf je even volgen :)

9. In love

In love Actief lid

Feb 27, 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    @scarabee
    Oh ja jij hebt helemaal een korte cyclus. Nou bij mijn dochter hebben we eerste een jaar zelf geprobeerd. Toen onderzoeken gehad en daar kwam uit dat ik endometriose heb maar aan de buitenkant van mijn baarmoeder dus dat stond de zwangerschap niet in de weg (maar dus wel extreme ongesteldheid) en daarn kwam er ook uit dat ik geen eisprong had waarvoor clomid.. nu moesten we bij de wens voor een tweede kindje eerst 6 maanden zelf proberen en nu dus opnieuw onderzoek. Ik dacht dat ik wel weer clomid zou mogen gebruiken maar gynaecoloog wilde toch eerst onderzoeken of ik goede eitjes heb en zo ja of ik een eisprong krijgt (dus moet straks na dag 21 volgens mij bloed prikken voor de sprong). Bij de ronde voor mijn dochter heb ik nooit follikelmeting gehad wel bloedprikken na mijn eisprong en toen was mijn waarde 0.8 dus geen eisprong vandaar de clomid. Afhankelijk van de eitjes en de sprong gaat de gynaecoloog dus een plan maken. Hopelijk weer gewoon clomid. Bij dochter de eerste ronde clomid zwanger geraakt. Zit al een tijdje op Zwangerschapspagina (eigenlijk ook een expert member maar moest mijn naam wijzigen vanwege meelezers)

Leuk datje mij gaat volgen :)

Voor jou helemaal een zware tijd...10 mislukte iui's nu dus over naar de IVF, spannende tijd!

Share This Page