Hoi meiden.. Ik heb net mijn eerste kuur Clomid 50mg gehad. Afgelopen donderdag op cd11 waren bij de eerste follikelmeting 2 follikels van 10mm te zien (links). Vandaag moest ik weer voor een follikelmeting komen en er was nog maar 1 follikel te zien, ook van 10mm. Dus niet veel verbetering. Wel mocht ik vandaag beginnen met ovutesten. Ervan uitgaande dat het nog niet veel resultaat zou geven, was ik verbaasd dat de ovutest bijna positief was..!? Kan het zijn dat ze een follikel over het hoofd heeft gezien? Of zou het kunnen dat die van 10mm de komende dagen zo hard groeit om toch snel te springen? Ik vind het maar vreemd.. Waar is die andere dan gebleven? Wie kan me advies geven?
Het zou heel goed kunnen dat de ovutest vals positief was! ik heb dat een paar maanden geleden ook gehad. 50 mg sloeg niet aan maar had wel een knalpositieve ovu test maar helaas geen eisprong
Als je PCOS hebt, reageren ovulatietesten vaak op je verstoorde hormoonwaardes. Je kunt altijd een positieve test hebben, of hij blijft altijd negatief. Dit zegt echter niks over je eisprong. Tevens bestaat een bijna positieve ovulatietest niet. Hij is negatief of positief. Positief is als de teststreep even donker of donkerder is dan de controlelijn. Negatief is als hij lichter is. Je hebt altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam, dus je kunt gedurende je hele cyclus een streep krijgen. Een streep hoeft niet op te lopen naar mate je eisprong dichterbij komt. Het kan wel, maar je kunt ook ineens vanuit het niets een knaller hebben. Een LH-piek ontstaat pas als je een follikel hebt die minimaal 17 mm is. Je had er nu een van 10 mm, dus een LH-piek kan nu eigenlijk ook helemaal nog niet. Succes!
Ik heb de tests van het ziekenhuis meegekregen.. dus weet niet hoe gevoelig ze zijn. de test van vandaag was weer heel licht, dus denk inderdaad niet dat mijn ei er al aan komt dan. Ik weet dat een donker streepje ook negatief is, maar het weekend had ik met mijn eigen testjes getest en ze liepen mooi op. ik heb morgen weer een fm dus dan zal ik wel zien hoe het eruit ziet. bedankt voor de tips..
Ik heb vandaag mijn 2e follikelmeting achter de rug (1e cyclus IUI) en bij mij zeiden ze dat een groei van 1,5 mm per dag ongeveer verwacht werd; ik had de voorbije 2 dagen een groei van maar 1 mm aan 1 follikel (heb 1tje van 11 en 1tje die vandaag 16 is). Bij een follikel van 10 zou je dus nog min. 4 dagen moeten wachten voordat het groot genoeg is om pregnyl te zetten (of uit zichzelf te springen neem ik aan).
Hier vandaag nogmaals follikelmeting gehad; maar 1 mm groei meer. Nu had ik vanmorgen een bijna posi ovu test, en nu zei de prof dat ze geen inseminatie gaan doen? Er zit wel 1 mooi follikel van 17 mm dus wat mij betreft is het wel een geslaagde ronde (1 eitje is toch de bedoeling bij IUI dacht ik) en we gaan het dus ook zeker zelf proberen. Vanmiddag gingen ze me bellen rond mijn bloedwaardes en wat te doen (al dan niet pregnyl zetten) maar eigenlijk denk ik 'm wel te laten zetten door de EHBO-post omdat het anders gewoon een verloren maand is (en dan nog niet eens omdat ik te veel eitjes tegelijk heb of met een andere goede reden).
Hmm vreemd. Waarom zetten ze de iui niet door? 17mm is al ene heel eind op weg naar een goede eisprong. Ik moest de pregnyl vaak zetten rond de 20mm geloof ik. Dit was dan vaak in de avond en dan in de ochtend de iui... Ik zou nog eens navragen wat de rede is om d'r iui niet door te laten gaan en inderdaad zelf proberen kan natuurlijk altijd. Veel succes!
Vanmiddag hebben ze gebeld dat ze morgen toch gaan insemineren. Misschien dat de prof van vanmorgen een ander beleid heeft dan wie ik gewoonlijk heb of zo, ik had een collega van de gebruikelijke prof.
Dank je misty; ik ben al terug intussen en 't was wel spannend, de administratie ter plekke was niet helemaal in orde maar 't is toch gelukt. Over 14 dagen mag ik testen (tenzij ik uiteraard ongi geworden ben intussen).