Hallo, Voel me ellendig. Sinds juli heb ik vaginale klachten. Een paar keer een schimmelinfectie gehad. Nu lijkt die infectie over, maar is mijn vagina geïrriteerd. Rode schaamlippen en ook wat gezwollen. Dit wordt erger met gemeenschap. Ik ga dus morgen maar weer eens naar de huisarts. Door dit alles hebben we al een paar maanden overgeslagen in het proberen zwanger te raken, en nu vrijen we enkel met positieve ovu-test (dus 2x in de maand) en probeer ik de irritatie maar te negeren. Word hier moedeloos van. Weet u wat het zou kunnen zijn? Heb de idee dat mijn ha het ook niet meer weet. En is er glijmiddel dat je mag gebruiken als je zwanger wilt worden? tot nu toe deden we dat niet omdat ik wel eens gelezen heb dat dit niet goed is voor de zaadjes. Alvast dankjewel!
hoi Als je schaamlippen zo geirriteerd zijn zou ik zeker naar de huisarts gaan, dan is die infectie nog niet over. Dan heb je nog een kuur nodig. Neem je ook foliumzuur? Mirjam
Mirjam, hartelijk dank voor uw antwoord. Ik ga zeker terug naar de ha. Mijn vagina voelt echt van binnen gezwollen aan. Vraag me af of gemeenschap nog wel kan. Ik zie ook (mbv een spiegeltje) een knobbel vrij vooraan bij de ingang van de vaginga. Zijn dit symptomen van een schimmelinfectie? Het jeukt namelijk niet?