Follikelmeting

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lola2, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Ha,

Vanochtend heb ik een follikelmeting gehad (was de eerste keer en viel dus reuze mee, gelukkig :D ).
    Blijkt er rechts en links een follikel van nu ongeveer 1,2 mm te groeien. Ik zit vandaag op cyclusdag 13. Ik heb een nieuwe afspraak voor as.maandag. Nu is mijn vraag...kan het zijn dat beide follikels gaan springen?
    En wat adviseren jullie betreft inseminatie (wij zijn 2 vrouwen met een lieve donor :D ), wanneer zou het volgens jullie het meest geschiktst zijn?

Wij zelf denken aan zaterdagavond en maandagochtend?

Bedankt alvast!

Groetjes, Lola2

2. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    meestal springt hij nog niet met 1,2 dat duurt nog wel een paar dagen denk ik.Ik zou zeggen eerst maandag nog een fm, waarschijnlijk zitten ze er dan steeds.En dan maandag zowiezo een inseminatie.

Maar ik ben benieuwd wat anderen ervan zeggen

3. Kelly1980

Kelly1980 Bekend lid

Sep 16, 2007
    865
    0
    0
    gelderland
    Bij mij zat er op maandag 1 eiblaasje van 12mm en pas de week er na op woensdag zijn er 2! eiblaasjes open gesprongen (Laatste meting was met 17 mm van de 1 en 26 mm van de andere). Dus kan nog wel even duren dus voordat ze springen, maar ze kunnen wel degelijk allebei springen ( maar bij mij zaten ze in dezelfde eierstok! weet niet of dat verschil uitmaakt)Ik denk dus ook dat ze er maandag nog zitten, maar bij twijfel even het ziekenhuis bellen ;) Normaal gesproken springt een eiblaasje open als het zo'n 20 mm is en het groeit ong. 2mm per dag....

Veel succes

4. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Dank jullie wel!

Goh, ik hoop niet dat het langzaam groeit want we hebben vanaf vandaag vakantie en willen zo snel mogelijk richting Zuid-Europa...en dat doen we pas na de best getimede inseminatiepoging. Dus hoe langzamer het groeit hoe later wij op vakantie kunnen...
    Enfin, alles voor het goede doel, 'za'k maar zeggen.

Groetjes, Lola2

5. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    1,2 mm? Bedoel je niet 12 mm? Anders zijn ze nog niet zichtbaar. Ik zou zeggen inderdaad dinsdagavond pas insemineren en (als je tijd hebt, pas donderdag nog een keer, dan zit je zeker weten goed). Je insemineert nog zelf toch? Zaterdagochtend is echt te vroeg, de zaadcellen kunnen tot 5 dagen blijven leven. Als hij nou pas woensdag of donderdag springt, heb je daar niets aan. Maandagochtend zou kunnen, maar is ook nog erg vroeg naar mijn idee.

Heel veel succes!

6. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    :oops: Inderdaad, ik bedoel 12mm :oops:

Vanochtend ovulatietest gedaan en zoals verwacht negatief. Gek eigenlijk omdat ik al die maanden zowat de klok erop gelijk kon zetten en nu zou de verwachting zijn dat ik deze dag ergens een positieve ovu-test zou hebben. Not dus!

Onze vakantietasjes zijn al gepakt...maar het ziet er naar uit dat we een kleine week van onze vakantie besteden aan eitjes meten en wachten op het juiste inseminatiemoment.... :rolleyes:

Fijn weekend! Groetjes Lola2

7. Srb

Srb Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,179
    0
    0
    Irritant he, dat je donor niet mee gaat op vakantie (nou ja, waarschijnlijk niet, maar wel dat je zijn zaadjes niet in kunt pakken dus).

Sterkte met afwachten ondertussen. Been there, done that, weet hoe je je voelt... Sterkte dus!

Knuffel!

Share This Page