Mama3e, 33 jaar en al 2 clomid kids,gaat voor de 3e. 3e cyclus vmk 4 w en 6 dgn,2e,4e en 6e cyclus geen ei. clomid 50/100/150 laatse keer, daarna over op spuiten. Guusje: 29 jaar, 1 kind zonder clomid, gaan voor de 2e. nu voor 3e clomidronde 50mg, slaan goed aan, alleen wel pregnyl spuiten om ei te laten springen. FBdB: 30 jaar, 1e kindje. Met Utrogestan 3x200 ivm progesterontekort. 4e, 8e en 9e cyclys MK. Nu 5 weken zwanger. Themar: 33 jaar, al 1 clomid dochter, 2e kindje, clomid 100mg, 3e zwangerschap, bbz bij 6wk in april 2012. Clomid slaat goed aan, ei rond dag 14. Zijn er wel vaak 2
hoe gaat het hier met iedereen? Rustige boel hoor! Hier fikse hoofdpijn, dat krijg ik altijd van de Clomid..morgen laatste pil! En vrijdag 1e follikelmeting, ben benieuwd!
hai meiden, Wij zitten alweer helemaal in de mmm. Woensdag 4 juli weer begonnen met Puregon. Vrijdag de 13e naar het zkh geweest voor eerste fm. Toen 1 ei rechts van 12 en 1 ei links van 14. Zondag 15 juli 2e fm, rechts 1 van 9 en links 1 van 11... ?? Vandaag en weer geweest,wederom 1 rechts van 9 en 1 links van 11. Moet zaterdag weer.. Het ziet er naar uit dat we weer een lange adem moeten hebben. @FbdB: Super zeg, 5 weken! Ik blijf doorduimen voor je! @Guusje: Welkom! Ik heb ook een ronde Clomid gehad, had enorm last van opvliegers, vette huid, hoofdpijn etc. Heb hier met Puregon gelukkig geen last van. @Allen: Ik zal zo ook het overzichtje ff aanvullen
Mama3e: 33 jaar en al 2 clomid kids,gaat voor de 3e. 3e cyclus vmk 4 w en 6 dgn,2e,4e en 6e cyclus geen ei. clomid 50/100/150 laatse keer, daarna over op spuiten. Guusje: 29 jaar, 1 kind zonder clomid, gaan voor de 2e. nu voor 3e clomidronde 50mg, slaan goed aan, alleen wel pregnyl spuiten om ei te laten springen. FBdB: 30 jaar, 1e kindje. Met Utrogestan 3x200 ivm progesterontekort. 4e, 8e en 9e cyclys MK. Nu 5 weken zwanger. Themar: 33 jaar, al 1 clomid dochter, 2e kindje, clomid 100mg, 3e zwangerschap, bbz bij 6wk in april 2012. Clomid slaat goed aan, ei rond dag 14. Zijn er wel vaak 2 Mmmmmm: 32 jaar, 1e kindje, Geen eisprong door PCOS. 1 ronde Clomid 50mg, geen goede eisprong. Bezig met 6e ronde Puregon gestart met 57EH
Fijn dat je er weer bent meid!! Op naar een mooi eitje voor jullie! Bij mij bleef het eitje vorige maand ook 4 dagen stil staan qua groei, maar schoot toen in een keer door. @hier: net toch bloed wezen prikken in het ZH. Had vanochtend weer getest en de test was onwijs donker hoor... Maar toch dat ik dat het een fractie lichter was dan dinsdag... Ben zo onzeker dan! Dus manlief zei toch maar ff bloed prikken voor onze eigen gemoedsrust. Ook al voelt het echt goed, toch blijf je angstig. Bah! Ik wil dat de angst weg gaat en dat het grote genieten kan beginnen! Vanmiddag 16.00 uur uitslag. Spannend!
Hallo, zou ik mee mogen kletsen? Ik heb morgen mij. Eerst fm en als er niets zichtbaar is (wat vast niet is) krijg ik clomid. Ik vind het zo spannend. Ik hoop zo dat het aanslaat en ik niet meer buitenspel hoef te staan
Hey Bake, Natuurlijk mag je mee kletsen! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Heb je nu inmiddels je menstruatie gehad? Wat een bizarre cyclus was dit hè! Ik hoop voor je dat het deze maand beter gaat! Succes!
HCG waarde is 11000! Wat het betekent zou ik niet weten, maar volgens de gyn is dit super! Ben ZOOOOOOO blij!!
Dat klinkt als sky high, dus als de gyn zegt dat het goed is, zullen we hem maar vertrouwen! Van harte meis. En leuk dat ik mag komen kletsen. Voor de anderen zal ik me kort even voorstellen, dat is wel zo netjes . Ik ben Babke (alias) en ik ben 29 jaar. Ik ben 29 juli gestopt met de nuvaring en in oktober zijn we begonnen met pogingen om zwanger te worden. Toen we eenmaal ontdekt hadden hoe mijn lf was, en we dus de timing wel goed deden, was het eigenlijk in 2x raak. Helaas 2 dagen overtijd alweer over. En sindsdien gebeurt er helemala niets meer. Ik heb na een lange tijd via de gynaecoloog eindelijk primolut gekregen en gisteren is na een cyclus van 150 dagen, eindelijk een nieuwe cyclus begonnen. Ze dacht op 6 juli meerdere cystes te zien en dacht gelijk aan pco. Morgen op cd3, moet ik bloedprikken om dat te bevestigen en dan krijg ik ook een fm. Wat ik nog steeds een gek idee vind als je ongestel bent. Ze gaan dan kijken of er een follikel op gang komt. Zo nee, dan krijg ik clomid. Dat laatste heeft ze trouwens niet verteld, maar had het haar zien opschrijven in het dossier . Ik zou het dus verkeerd begrepen kunnen hebben. Het viel me rauw op mijn dak dat ik misschien pco heb. Ik had echt het idee, dat mijn hormonen de kluts kwijt waren door die vmk. Ik merkte wel elke maand een cyclus namelijk met vruchtbaar slijm, krampen. Ik had ook maar 1 dag een smiley op de ovulatietest, maar het streepje knalde minder als eerder. Ik dacht dus dat mijn lh juist te laag was. Terwijl ze bij pco juist van een verhoogde lh spreken. De mogelijke diagnose klopt dus ook nog steeds niet met mijn eigen gevoel. Maar al met al, vind ik morgen best spannend en ik hoop dat ik aan de clomid mag, want ik wil weer mee doen. Na 5 maanden buitenspel, ben ik er klaar mee. Dus ik duim echt dat ik mag beginnen en dat het aanslaat. Hoeveel mg hebben jullie gekregen voor het aansloeg? En met welk lichaamsgewicht, of heeft dat er niets mee te maken? Ik merk dat ik snel op alles reageer altijd. halve paracetamol is vaa genoeg, bloed geven kan ik niet, want dan ben ik een dag knock out. Primolut heb ik erg veel last van gehad etc. Hopelijk tot horens en veel mooie zwangere testjes voor ons allemaal. liefs Babke
Ik heb geen ervaring met Clomid, dus daar kan ik je niet over vertellen. Wat ik je wel nog mee wil geven is dat jouw eigen gevoel wel vaak klopt. Zo ook bij mij... In december 2012 gaf ik al aan het vermoeden van een progesterontekort te hebben en vroeg ik om Utro. Nee mevrouwtje, dan kan niet. Dus wel! Helaas zeggen ze dit pas 3 miskramen later... Maar goed, jouw eigen gevoel is dus vaak het beste gevoel. Laat je niet zomaar afschepen als je er geen goed gevoel bij hebt. Heeft hij/ zij een kralenkrans bij je gezien?
Ja ze zag een kralenkrans. Maar als mijn gevoel klopt is die krans ook te verklaren. Want als ze niet springen, moeten ze toch ergens blijven die follikels toch?
Lijkt mij ook! Jeetje, wat spannend ook allemaal... Laten we hopen dat ze er snel achter is wat het is en dat je weer gericht aan de bak kunt!
Dames, mag ik erbij komen kletsen? Vasca en FBdB, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Dit lijkt de meest vruchtbare topic aan het worden, haha! Hopelijk kunnen de rest van ons, inclusief mezelf, ook een beetje "baby dust" van jullie krijgen... Ik moet vanochtend plotseling naar het ziekenhuis voor een FM... Plotseling, omdat ik ineens een keipositieve ovutest had, met teststreepje zelfa donkerder dan het controlestreepje... En ook nog een "smiley" op CB digitest. Maar ik heb curretage 3 maanden geleden gehad en sindsdien is mijn cyclus gek geworden. Vorige maand had ik dus 3 (!!) valspositieve testen, op dag 10, 17 en 21, met mijn eisprong vermoedelijk op dag 23 (ben daar nog steeds niet zo zeker van, want werd pas 19 dagen later ongi, veel te laat dus). Omdat mijn cyclus dus veel langer leek te zijn geworden, heeft de arts de eerste FM pas op dag 16 ingepland... Achteraf gezien had ik niet hiermee akkoord moeten gaan, want voor de curettage was mijn cyclus altijd 30-32 dagen met eisprong meestal op dag 16... Maar we hebben toen ook te horen gekregen dat we met IVF zouden moeten beginnen, dus ik was een beetje met de stommiteit geslagen en niet heel alert... Nou ja, het afspraak stond dus op deze zondag. Maar ik wilde natuurlijk weten of mijn lichaam toch een beetje normaal aan het worden was, dus heb sinds dag 10 elke dag ovutesten gedaan. 3 dagen geleden: negatief, eergister: negatief, gister: negatief en ineens vandaag: knal- en knalpositief! Wat is dit? Alweer mijn lichaam die gek doet, of toch een mooie ei die op het punt staat om te springen? Gelukkig mag ik dus met spoed komen voor een echo... Vandaag is dag 14 van het cyclus, dus in theorie zou het wel kunnen... Maar ik durf het niet meer te geloven... Willen jullie alsjeblieft voor mij duimen? Het is voor ons waarschijnlijk de laatste of een na laatste IUI in verband met slechte zaad... Dus het zou zo ontzettend mooi zijn als het zou lukken deze keer! Na het verhaal van Vasca wil ik in wonderen blijven geloven... Oh ja, ik ben 32 jaar, sinds juli vorig jaar in de mmm voor ons eerste kindje! Na de eerste IUI zwanger, maar helaas een MA en curettage bij 10.5 weken. Daarna 2 IUI mislukt en in verband met slechte zaad dus doorverwezen naar de IVF. In de wachtweken voor een intake mochten we van de arts nog steeds IUI te blijven proberen...
Succes Kishka! Ik ben net geweest en ik krijg deze ronde geen clomid. De kralenkrans was nog steeds zichtbaar. Ik moet dag 14 terugkomen en dag 20. Is er dan niets, krijg ik weer primolut. Aan de ene kant baal ik. Alsof ik nog een maand buitenspel sta. Aan de andere kant hoop ik heel hard dat mijn lijf het zelf weer oppakt! Ik ben in de war in ieder geval. Kishka, doe je straks verslag?
Hoi Babke, Balen zeg! Maar waarom geen clomid dan? Arghh, ik zou gek worden van ongeduld... Maar natuurlijk, als je lichaam het weer zelf kan oppakken, is het het beste... Zonder dat je medicijnen horft te slikken. We zijn al bijna bij het ziekenhuis... Manlief rijdt... Natuurlijk ga ik het verslag doen! Liefs!
Ze weten nog niet zeker of ik pco heb. Ze vermoeden het. Er is vandaag pas bloed geprikt. Ik heb zelf het gevoel dat de LH te laag is. Juist het tegen over gestelde van pco. Daarom willen ze een maandje monitoren wat er gebeurd zonder clomid. Op zich logisch natuurlijk. Na 5 maanden kan die ene maand er ook nog wel bij.
Jeej! Ben net geweest en er was een mooie follikel van 18.5 x 19.5 mm te zien... Dus echte positieve test deze keer! Ze gaan mij alsnog pregnyl shot geven, omdat vorige keer werd ik pas 19 dagen na de IUI ongesteld en ik was echt niet zwanger, heb natuurlijk steeds getest... En dan morgen hopelijk de IUI! De assistente deed een beetje moeilijk erover - "we hebben een beperkt aantal plekken", maar de arts zei dat ik pregnyl gewoon moest zetten... Heb het dus thuis opgehaald en we gaan zo terug naar het ziekenhuis om het door hen te laten doen, ik heb het namelijk nog nooit zelf gedaan en wil de eerste keer in ieder geval zien hoe het moet. Dus nog even doorduimen dat de IUI morgen kan worden ingepland... Spannend!!!
@Kishka: spannend zeg!! Dus morgen dan IUI? @Babke: ergens wel logisch dat ze je ff een maandje willen volgen. Het is niet leuk, ik weet het. Het voelt toch weer als een verloren maand, tenminste, dat had ik... @hier: ga zo moeders voor moeders bellen. Hopelijk mag ik deelnemen met Utrogestan. Het zijn toch extra hormonen die je toevoegd.