Follikelmetingen !

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mama3e, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmmmmm

mmmmmm Actief lid

5 feb 2011
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    @FBdB: WAUW, dat klinkt goed!!!
    Ben ook benieuwd of je mee kan doen aan moeders voor moeders, geen idee eigenlijk. Zou wel mooi zijn, want alle dames in de MMM kunnen het goed gebruiken :)
    Ben superblij voor je!!
    @hier: Morgen weer voor FM naar het zkh, ben benieuwd of er nu verandering in komt..

@Kishka en Babke: Welkom! Leuk dat jullie ook meekletsen
    @Themar, mama3e, Mime, Guusje27: Hoe gaat het met jullie?

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    hey dames,

ik las ff een kleine zp-pauze in, ik ben er te veel mee beizg merk ik..
    Vanmorgen een echo gehad en er waren al mooi 2 eitjes te zien van 18 en 17mm op dag 10! dus goede vooruitzichten. Zodra ik zwanger ben dan laat ik dat uiteraard weten, dus ik hoop tot snel! :D

liefs Guusje

3. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdB: ja, morgen de IUI! Om kwart over 8 moet mijn man de zaad inleveren en om 10 uur gaat het gebeuren... Trouwens een vraagje: hoe werkt pregnyl? Ik had vanochtend een positieve ovulatietest, maar ondat vorige keer het niet duidelijk was of mijn ei daadwerkelijk toen had gesprongen, had ik vanmiddag om 12 uur toch een pregnylshot gekregen. En morgen is dus de IUI gepland. Maar nu vraag ik me af... Zal het niet te laat zijn? Gisterochtend was mijn test nog negatief, maar vanochtend echt keipositief. Gaat het niet eerder springen door pregnyl? Maar goed, ik kan in principe nu toch niks veranderen... Maar ik hoop zo ontzettend dat het goed getimed is deze keer... Met IUI heb je maar 1 moment waarop het kan gebeuren, dus de timing is zo belangrijk...

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik heb geen Pregnyl gebruikt. Wat ik er van weet is dat 24u naar de spuit je eitje zou moeten springen. Maar of dit correct is weet ik niet zeker.

Jouw IUI lijkt mij perfect gepland! Ik ga heel hard duimen!!

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Trouwens ik mag mee doen aan moeder voor moeders! Utrogestan maakt niet uit. Echt super!
    Als het goed is word ik maandag gebeld door de dame die hier langs komt voor meer info enz.

Spannend weer! Weer een stapje in de goede richting!:D

6. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, heb vanochtend de IUI gehad! We moesten om kwart voor 7 op want mijn man moest om kwart over 8 zijn zaad inleveren. Om 10 uur had de IUI plaats gevonden. En nu op een wachtbankje...
    De temperatuur was vanochtend nog laag, dus ik hoop in ieder geval dat het betekent dat mijn eitje niet te vroeg had gesprongen. En deze keer had mijn man 1.8 miljoen zaad na de opwerking. Zomaar een miljoen meer dan de volgende keer! Daar zijn we in ieder geval blij on, want vorige keer was het heel slecht met maar 800,000 cellen... Echter, de arts die de IUI uitvoerde, zei dat het na deze poging geen zin meer voor ons had om met de IUI door te gaan...
    Dus we blijven ontzettend duimen dat het deze keer raak mag zijn!!!
    Hebben jullie nog tips mbt de komende twee weken? Dingen die innestelling bevorderen enz.? Ik ben zover dat ik alles wil proberen als het maar kan helpen...

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Geen tips voor je meid, ik deed niks bijzonders. Het enige is dat ik niet meer in bad/ sauna en sporten ging na mijn ei. Verder alles gewoon gedaan. Ik slik wel altijd tarwekiemolie. Ik ben heilig overtuigd van de goede werking er van.

Super dat zijn zaad zo goed was deze keer, dat moet helemaal goed komen!

Succes op het wachtbankje!

@hier:
    Vanochtend weer gespuugd. Niet bij het opstaan, maar na het eten. Ben verder ook echt chagerijnig, dat ben ik vooral in de late middag/ avond en dat al vanaf mijn ei! Mijn man vindt het niet echt leuk...:)

8. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdB, voor een kindje heeft ie het toch graag over? :) Het duurt maar 9 maanden! :)
    Overigens toen ik zwanger was, had ik geen last van zwangerschapsymptomen... Niet misselijk, niet moe, niet emotioneel... Ik was daardoor ook bang dat het misschien niet gied was en uiteindelijk is het inderdaad dus misgegaan... Ik zou me dus rustiger voelen als ik zal moeten spugen... Hoewel het hoeft ook niks te zeggen, een vriendin van mij was bij beide zwangerschappen totaal niet misselijk en toch twee gezonde kindjes gekregen.
    Ik slik ook tarwekiemolie, maar alleen na de eisprong. Voor de eisrong ging ik deze cyclus theunisbloemolie slikken, want mijn cyclus was erg in de war... Ik weet niet of het daadwerkelijk daardoor kwam, maar ik had een positieve ovutest op dag 14, dus helemaal super!
    Nou de zaad is natuurlijk nog steeds niet echt goed... Onze ziekenhuis hanteert een grens van 2 miljoen voor de IUI; zover zijn we nog nooit gekomen. Mijn eerste zwangerschap is na 1.6 miljoen ontstaan... Maar het is deze keer wel het beste resultaat van alle IUI pogingen tot nu toe...

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben ook zeker blij dat ik symptomen heb en moet spugen!:) Hoe stom het ook klinkt, je hebt wel gelijk dat het een soort van bevestiging is.

Ik hoop voor je dat de zaadjes genoeg waren voor een goede bevruchting! Ik ga deze week super hard voor je duimen!

Wij gaan op vakantie en ik heb geen hippe telefoon die online kan :), dus ik moet ZP even een weekje laten voor wat het is.
    Als ik terug ben kun jij bijna testen, ben reuze benieuwd!!

Tot snel!!

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    FBdB hele fijne vakantie!

Kishka, 1,8 miljoen! Geen idee of dat veel of weinig is, maar voor mij klinkt het als mega veel. Maar ja ik vind 800.000 ook veel klinken. Als je bekijkt dat er maar 1 hoeft te bevruchten. Ik duim voor je.

Ik begrijp heel goed dat ik nu nog geen clomid heb, maar het is niet leuk nee. Ik lees nu op meerdere plekken (internet/boeken) dat de problemen vaak beginnen bij een bmi hoger dan 28. Bij mij is dat 68/69 kilo. Toen is het inderdaad bij mij begonnen. Toen ik stopte met de pil was ik 64 en had ik een prachtcyclus. De overgang zit bij mij bij 68 kilo en ik ben nu 69,5. Dat zou toch moeten kunnen? Ik baal ervan dan afvallen en je rot voelen niet samen gaan. Want dat zou de sleutel kunnen zijn tot me beter voelen. Ik ga het daarom toch proberen, maar met gewoon eten. Ik ga niet op koolhydraten letten, want dan wordt het een obsessie (ik besef dat het dat mss al wel is helaas).

Guusje, logisch hoor je pauze op zp. Succes meid.

mmmmmm: hoe was het in het ziekenhuis?

11. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdB, super fijne vakantie gewenst! Geniet er lekker van met jullie drieen ;).
    Babke, het is helaas een fabeltje dat je maar 1 zaadje nodig hebt voor de bevruchting... Als het om ICSI gaat, waarbij de zaadcel direct is de ei wordt ingespoten, is het natuurlijk waar, maar in een vrouwlichaam werkt het anders. Bij minder dan 1 miljoen opgewerkte zaadcellen heeft de IUI geen zin meer en volgens mij zelfs de IVF niet, dan word je voor de ICSI doorverwezen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, er zijn zwangerschappen die uit minder dan 1 miljoen zaadjes zijn ontstaan bij de IUI, maar over het algemeen moet je minstens 1 miljoen hebben voor een redelijke kans op slagen (en dat is maar 10% per een IUI behandeling). Onze ziekenhuis hanteert zelfs 2 miljoen als ondergrens.
    Ik hoorde dat je het moet vergelijken met Tour de France.... Alle zaadjes bewegen in een "peloton" en alleen als er voldoende zijn, kunnen ze de afstand afleggen die ze moeten zwemmen, en hun doel bereiken... Anders sneuvelen ze onderweg. Daarnaast niet alle zaadjes kunnen vooruit zwemmen... Sommige blijven op hun plaats, sommige zwemmen in rondjes en sommige zijn helemaal dood... Die kunnen helemaal niks. Vandaar dat de ondergrens voor "normale" zaad is 20 miljoen per mililiter, waarvan 50% bewegelijk moeten zijn. Als het verhaal over 1 zaadje echt klopte, was er natuurlijk geen ondergrens geweest en zou in theorie elke man die maar wat zaadcellen heeft in zijn ejaculaat, een vrouw moeten kunnen bevruchten. Maar dat is niet zo... Als ik deze forum lees, krijg ik de indruk dat slechte zaad in meer dan 50% een reden tot mmm is...

12. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @Babke: mijn BMI schommelt tussen de 28 en de 29. Te hoog dus. Ik denk dat een paar kilo boven je perfecte BMI toch niets uit moet maken?:(

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat dacht ik ook, maar gyn en de teksten over pco zeggen iets anders. Ach, het is op zijn minst het proberen waard.

14. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Hey meiden, lees wel mee hoor maar reageren schiet er nog al eens bij in.
    Fdbd, hele fijne vakantie. Geniet!

Kiska, welkom hier. Jammer van weinig zaad zeg. Ik dacht ook altijd dat rond de miljoen veel was. Tot mijn man werd gechecked, die bleek er 70miljoen te hebben... Omg....nhahaha

Mmmmmm, hoe is het nu met jou? Ei inmiddels gesprongen?

Babke, jij ook welkom. En eindelijk kun je na zo'n lange cyclus ook door. Succes!

Hier gaat t redelijk, baal af en toe van alles. Ben nog erg verdrietig om de bbz en het zwanger worden is gewoon een gedoe..
    Blehhh. Soms zou ik het gewoon even willen vergeten.
    Vanavond laatste 2 tabletjes clomid en vrijdag 27-7 eerste FM. Ben benieuwd.

15. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Dit draait uit op een klets clubje. Daarom verplaats ik dit topic naar mmm clubs.

Babii

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hoi meiden,

Ik ben er weer! Lekker een paar dagen weg geweest, was heerlijk!

Hoe gaat het met iedereen?

Liefs!

17. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    FBdB, welkom terug!!! Lekker om even tussenuit zijn geweest. Alles goed met jou en de kleine? Wanneer heb je de eerste echo?
    Hier begint de spanning steeds meer te stijgen... Zit nu op 6 DPO. Bij de vorige zwangerschap had ik op 7 DPO waarschijnlijk een innestellingdip, dus het is megaspannend of ik dat morgen ook zal zien... Ik weet dat het niks hoeft te betekenen, en dat je ook zwanger kunt zijn zonder een dip, maar toch... Ik blijf het reuzespannend vinden!

18. Themar

Themar Actief lid

18 mei 2010
    127
    1
    0
    Vanmorgen fm gehad. Rechts ei van 18, gaat rond 30-7 springen, bms was alleen nog niet erg dik, maar hebben nog wat tijd...

Zit mega in een dip. Veel zwangeren in m'n omgeving die dat nieuws zo bruut en onverwachts aan me vertelden... Ben er ziek van. Tuurlijk gun ik het ze, maar mezelf gewoon net ietsjes meer.
    Ben dus niet heel gezellig en wil het liefst even onderduiken...
    Ga dus even in de mee-lees stand.

19. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    @Themar: logisch hoor meid! Zou ik ook hebben. Duik maar even lekker onder en kom ff tot rust. Sterkte gewenst en succes met je eitje de 30e! :D

@Kishka: ik heb volgende week donderdag de eerste echo. Super spannend! Vandaag ben ik 6-3 weken. Nog 6 nachtjes slapen!!

Ik weet eigenlijk niet of ik ooit een innestelingsdip heb gehad...;)
    Ben reuze benieuwd of je er morgen een hebt! Maar pin je er inderdaad niet op vast, want stel hij komt later, dan ben je morgen helemaal in de piepzak voor niets!

Spannend meid! Laat je het ff weten?

20. Kishka

Kishka Actief lid

11 jul 2011
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Themar: heel herkenbaar... ik heb het gevoel dat iedereen om me heen zwanger is... Ik zit op mijn werk en keek toevallig net door het raam en wat is de eerste die ik zie... iemand met een grote buik rondlopen... zucht. Natuurlijk gun ik het iedereen, maar wanneer komt dan eidenlijk onze tijd?!

@ FBdB: ohhhh spannend!!! Ik ga duimen dat je een mooie echo hebt met een prachtig kloppend hartje!!!

Deel Deze Pagina