Heel snel update, einde zwangerschap hier. Zaterdag met spoed opgenomen en geopereerd. Vruchtje had zich in linker eileider genesteld. Een bbz dus. Ben nu thuis, 3 dgn in zh gelegen. Ben moe, verdrietig en heel erg geschrokken.
Ik ben net terug van de gyn. Ik heb nu Utrogestan gekregen omdat mijn progesteronwaarde veel te laag was. Met mijn waarde heeft het vruchtje nooit goed de kans om te nestelen. Thank GOD!! Dat probeer ik nu al maanden te bewijzen in het ZH. Mijn LF is te kort!! Hallo!!! Luisteren jullie wel?? Ja, nu luisteren ze pas. Na een MK en een VMK! :x Ben echt heel erg blij met deze oplossing. We gaan het deze maand meer weer op deze manier proberen. Hopelijk nu eindelijk eens een keer met goed resultaat!
Hallo FBdB,Mime,Weegschaaltje en Themar, net weer terug van een weekje weg met de kids naar de camping Ik heb alweer heel wat gemist zo te zien.... Themar, Meid wat vervelend voor je zeg !! Hoe gaat het nu met je ? Dat hakt er wel in hoor, ik ga duimen voor je dat alles met je goed gaat. Weegschaaltje, NOD 9 mei !!!! ik ga voor je duimen ..... FBdB, een postieve test en dan ook meteen weer ongi . Ik voel zo met je mee.... Gelukkig dat er nu wel naar je geluisterd wordt in het ziekenhuis. Ik vindt het zo stom dat je tegenwoordig alles uit jezelf moet zeggen en moet aanvragen...:x kan me daar echt boos om maken. Maar ....je heb nu gelukkig de juiste hormonen gekregen, dus we gaan gewoon weer door naar de volgende ronde met nu meer positief nieuws toch? Allemaal, ook ik ben helaas ongi geworden, precies op mijn NOD !! Ik snap er ook echt niks van hoor, eitje is gesprongen, en geklust op de juiste dagen. Ik begrijp mijn eigen lichaam niet hoor... Inmiddels zit ik weer op cd 4 en ben ik weer clomid 100 aan het nemen. 1e fm is dan weer maandag 14 mei..
Hallo dames, Na het hele topic doorgelezen te hebben, zou ik ook graag met jullie mee willen kletsen. In het kort even onze situatie: In september 2010 gestopt met de pil, geen menstruatie. Na een half jaar naar de HA geweest, doorverwijzing naar het Zkh. PCOS geconstateerd. Na één ronde Clomid, overgezet naar Puregon. Vier rondes gedaan, maar alle vier keren moeten stoppen ivm teveel eitjes. Op de één of andere manier heb ik vrij zenuwachtige eierstokken. Heel lang gebeurt er niets, en zo ineens zijn er 10/12 eitjes die denken: "Kom, laten we allemaal maar eens flink gaan groeien". Omdat ze in het Zkh hier heel voorzichtig door zijn geworden, duren mijn cyclussen erg lang, dwz in het gunstigste geval was dit bij mij 35 dagen spuiten, de laatste ronde zelfs 65 dagen! (Een overzichtje van FM heb hier ik daarom maar niet neergezet..) Maar deze laatste ronde had ik 3 eitjes van rond de 18/19 mm en heb ik op 28 april voor het eerst pregnyl gekregen en mogen we 13 mei gaan testen! Superspannend dus!
@ mama3e: ohhh vervelend dat je weer ongi bent geworden.... succes de volgende ronde! Ik heb 10 mei mijn nod, dus zit nog op het wachtbankje. Heb voor mezelf besloten, mocht ik die dag niet ongi worden ga ik pas 13 mei testen (ook ivm pregnyl). En ondanks mijn bmvlies van 4 mm hou ik toch een beetje hoop. Van 4 t/m 7 DPO heb ik wat bruinverlies gehad, en vanaf 8 DPO is dit helemaal gestopt. Normaal heb ik hier 3/4 dagen voor nod last van wat dan doorzet in mijn ms. Maar goed, nog even afwachten dus... Meiden, succes allemaal weer deze ronde!
Mime en Mmmm, Nog maar 6 dagen meiden spannend weer Mime ik begrijp heel goed dat je even wil wachten met testen, dat zou ik nu ook doen. Hoeveel pregnyl moest jij spuiten dan? Bij mij was hij 8 dagen na het zetten verdwenen op de test. Het oude bloedverlies zou misschien kunnen duiden op een innesteling ? Ik ga voor je duimen hoor... Mmmmm, welkom !! Dat je maar lekker mee mag kletsen . All, nou hier niet zo veel te vertellen hé, ik moet nu nog 2 dagen clomid innemen en dan weer op naar mijn 1e fm, ronde 6 pffff
Ik hoop natuurlijk dat het met een innesteling te maken heeft. Alleen zou het wel een wonder zijn 4 dagen na mijn ei en dat ook nog eens met bmvlies van 4 mm.... Maar... Mijn gyn zegt altijd: wonderen zijn de wereld niet uit . Mama3e, heb jij dat steeds getest met de pregnyl? Ik niet, maar mijn gyn zegt dat het het beste is om te testen na 2 weken + 2 dagen, omdat je anders misschien een positieve test kan hebben door de pregnyl. Jij ook weer succes met je eerste FM!
Hoi meiden, Bedankt voor het warme welkom allemaal! @mama3e: Succes met je eerste FM van deze ronde, de moed erin houden! @FBdB: Fijn dat je nu Utrogestan krijgt, hopelijk met een goede innesteling tot gevolg! @Themar: Wat zullen jullie geschrokken zijn, heel veel sterkte! @mime29:Laten we hopen dat de 13e onze geluksdag wordt! Ik vind het erg spannend, vooral omdat dit de eerste keer is dat we eindelijk een kans hebben! Heb alleen wel nog steeds een drukkend en pijnlijk gevoel links in m'n onderbuik, geen idee of dit normaal is ruim een week na pregnyl. We zijn in ieder geval na ruim twee maanden lang om de dag naar het Zkh rijden, even 'verlost' van de FM.
@mmmmm, ik hoop ook dat het onze geluksdag wordt! Spannend! We houden elkaar op de hoogte. Ik heb sinds gister ook een drukkend gevoel in mijn onderbuik, een soort ongigevoel. Geen idee wat het is. Het lijkt wel of we alles precies hetzelfde hebben . Ik heb geen bijwerkingen gehad van de pregnyl, wel van de menopur: ontzettend veel hoofdpijn. Ik denk dat dat drukkend gevoel in de onderbuik niets te maken heeft met de pregnyl. Het voelt als een aankomende ongi, maar dan net iets anders... Afwachten meis, ik duim voor ons allebei!
Mime en MMM, hoe is het met jullie ? Nog steeds geen ongi ? Ik hoop het zo voor jullie, en wat duren die dagen dan lang . Mime, ik heb idd iedere keer getest, net zolang totdat het streepje weg was. Bij mij was het dus na 8 dagen geheel weg (5000IE). Ook bij mij op de ferti-poli mocht ik pas testen na 2 weken en 2 dagen. Helaas was dit dus niet meer nodig.... All, vandaag mocht ik de uitslag weten van het zaad van mijn man. Dit hebben we eigenlijk even uit voorzorg laten doen. Uitslag was erg goed gelukkig . Zoals hij zelf zegt: Gouden zaad van de kamelen. Dat was gisteren op tv bij Britt en Imke. We hebben er zo om gelachen .... Vandaag laaste clomid ingenomen, ik heb nu wel erg last van opvliegers en ik heb het bloedheet in bed, hoofdpijn bah !!!Niks leuk dus. Nou eitjes ......groei groei groei
Na 65 dagen spuiten, 24 keer naar het Zkh voor FM, helaas vanmiddag ongi.. @Mime: Ik hoop zo dat het bij jou wel goed gaat! Ik ga enorm voor je duimen! @Mama3e: Uiteraard duim ik ook ontzettend hard voor jou. Hopelijk zijn de opvliegers niet voor niets
@mmmmm: Oh jeetje, balen zeg!! Verzamel alle moed weer voor de volgende ronde meis! @mama3e: Ik ga heel hard voor je duimen dat de eitjes mogen groeien! En al die bijwerkingen zijn niet fijn nee. Ik weet niet hoet het met de clomid is, daar heb ik geen ervaring mee. Van de menopur krijg ik ook hoofdpijn en opvliegers... Maar ach, ik denk dan, het is voor een goed doel!! Maar fijn is anders idd.. Heb je al een FM gehad? Hier nog geen ongi te bekennen. Overigens heb ik wel veel last van ongikrampen (en helaas weer het altijd vervelende bruinverlies), dus ik denk dat het er wel aan zit te komen... grrr! Maar geen bloed geeft moed, haha! Ik probeer te wachten met testen tot zondag, maar misschien is dat helemaal niet meer nodig... Vanmiddag naar de gyn, kijken wat we de eventuele volgende ronde gaan doen... Ik hou jullie op de hoogte!
Goedemorgen meiden, Gisteren dus naar de gyn geweest. Eigenlijk ben ik best wel een beetje geschokt daar vandaan gegaan... Voor het eerst heb ik dus een gesprek gehad met de gyn, normaal loop ik bij de fertiliteitsarts. We hebben samen even doorgenomen wat de stand van zaken op dit moment is. De menopur van afgelopen cyclus heeft dus niet gedaan wat het moest doen. Mijn probleem (wat ze tot nu toe denken) is een te dun bmvlies. De menopur heeft wel iets gedaan, maar niet veel. Bovendien was de dikte na de pregnyl zelfs weer gedaald...Dus, wat is wijsheid om volgende cyclus te doen? Zelf begon ze al over progynova, wat ik zelf ook al aan wilde kaarten. Maar.... progynova kan het bmvlies verdikken (of opbouwen), maar het remt de eisprong vertelde ze. Dat wist ik helemaal niet! Dus ik zou een 2 a 3 cyclussen progynova moeten slikken om te kijken of het bmvlies zich daarmee opbouwt, maar ik heb dus dan die maanden geen kans om zwanger te worden omdat je waarschijnlijk geen eisprong hebt... Pfff wat een situatie. Verder kreeg ik dus te horen dat er verder geen andere middelen zijn om het bmvlies te verdikken... dat was dus wel een klap. Want zonder goed bmvlies, geen innesteling... ook niet bij ivf... Dit was niet wat ik had verwacht te horen... Maar vooraf ik ga beginnen aan progynova, willen ze eerst alles uitsluiten. Dus ze begon over een kijkoperatie van de eileiders. Natuurlijk wil ik alles aanpakken wat mogelijk is, maar ik vind het wel een beetje eng... En helemaal omdat ze zei dat dit waarschijnlijk al a.s. woensdag of vrijdag gaat gebeuren!! (mits ik ongesteld ga worden dan, wat vandaag of morgen moet gebeuren) Ik heb een hele korte 1e fase, op dag 9/10 al mijn eisprong, dus het moet in de eerste week gaan gebeuren. Zo, dat is ineens snel! Pfff even wat verwerken... Maar mocht ik ongesteld worden, ga ik het wel doen. Hoe sneller hoe beter. Maar tot op heden nog geen ongi te zien... gek word ik van die onzekerheid! Dinsdag word ik gebeld door het ziekenhuis of ik ongesteld ben geworden, en dan gaan ze een van die dagen inplannen. Bij die operatie heb ik me neergelegd. Maar ik heb vannacht niet geslapen van het nieuws dat er weinig middelen zijn om mijn bmvlies te verdikken. Ik ben gewoon zo ontzettend bang dat ik nooit een klein wondertje in mijn buik zal hebben... Zo, ik zie dat het weer een heel verhaal is geworden, sorry voor mijn beklaag meiden.... Het moest er even uit. Fijn weekend allemaal!
@Mime: Ow meis, wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt! Balen voor je meis! Ik hoop echt echt echt!!!!!! dat het allemaal meevalt en dat alles gaat werken! Hoe voel je je nu?
@FBdB: ben al een beetje gewend aan het feit dat ik geopereerd wordt. Alleen de rest maakt me zo bang.... Pfff. Er gaat van alles door je hoofd. Nog steeds geen ongi, ik word gek van onzekerheid! En het enige wat we weer kunnen doen is afwachten.... Hoe gaat het met jou?
Dat wachten is en blijft het ergste van het hele traject he! Vreselijk! Ik hoop echt voor je dat het op korte termijn allemaal goed gaat komen! Dat heb je wel verdiend na een jaar vechten toch?! Hier gaat het aardig. Afgelopen week weer gewerkt. Vorige week had ik vakantie, werk in het onderwijs. Gelukkig was de VMK in de vakantie, dus kon ik ff bijkomen. Deze week op het werk zo druk gehad dat je weer afgeleid wordt. Normaal heb ik het nooit, maar gisteren tijdens het boodschappen doen zag ik alleen maar moeders met maxi-cosi's in de kar. BAH!! Ik was wel even verdrietig 's avonds hoor! Zeker nu meer en meer meiden die ook in september uitgerekend zijn (zou ik ook zijn met mijn 1e MK) en die wel dikke buiken krijgen vind ik het zwaarder worden. Ik had gehoopt weer zwanger te zijn en dan beter om te kunnen gaan met het verlies van je 1e. Maar nu we weer een VMK hebben gehad wordt het echt alleen maar zwaarder en het verlangen alleen maar groter... Ook mijn man begint echt verdrietig te worden. Hij is in het begin steeds positief geweest en heeft mij opgebeurd als ik weer eens in de put zat. Maar ik zie en hij zegt ook dat het hem nu ook te veel wordt. Dan moet ik deze maand ook nog eens ovutesten gebruiken om mijn ei te traceren zodat ik op tijd met de medicatie begin. Je raadt het al... Ik test wel 3x per dag! Op CD8 was mijn ovutest nagenoeg positief, maar nog geen knaller. Op CD9 weer lichter en op CD10 weer bijna positief. Dus ik dacht nu komt het! Maar nee, de dagen er op weer wat lichter... Om gek van te worden! Ik voel in mijn buik van alles en weet dat het "eipijn" is, maar waarom wordt die test dan niet knalpositief!! Ik vind het wel lastiger om met testen bezig te zijn omdat je dan zo veel er mee bezig bent. Je denkt er dan meer aan dan dat je niet met ovutesten bezig bent. of eigenlijk ook weer niet... Want als ik niet temp/ ovutesten gebruik zit ik steeds te denken: zal het ei al gesprongen zijn? Daar word je ook gek van... Het is eigenlijk ook nooit goed he? Maar goed, we hopen er maar op dat het eerdaags zo ver is. Ik moet dan 10 dagen Utro gebruiken, dan testen. Indien positief Utro blijven gebruiken, negatief is stoppen. Ik ben ook best benieuwd hoe ik op de medicatie reageer. Word ik misselijk, duizelig enz.? Of merk ik er weinig van? Nou ja, ik kan niet meer dan het ervaren en accepteren, want als het goed is lost de Utro het grootste probleem op dat ik heb; te weinig progesteron. En hopelijk hebben we dan een plakbeeb!! Zo, heel verhaal geworden, maar het lucht wel op! Hoe is het met jullie allemaal? Liefs!