Hey meiden, vanochtend weer geweest. Helaas is het eitje NIET gegroeid! Ik ben zo verdrietig! Ik weet ook wel dat het eitje wel gaat groeien, maar het was zo'n teleurstelling. Vandaag zou ik eigenlijk mijn 7w echo hebben en dan zou het zo mooi zijn als er weer een mooi eitje klaar zou staan om de pijn te verzachten van de MK. Daarom doet het mij nu even verdriet. Het slaat eigenlijk nergens op, maar ja... BMslijmvlies was van 3 naar 5 mm gegaan, dus die groeit wel mooi door. Zaterdag weer terug voor een meting. @Mime: Goed te lezen dat je BMslijmvlies wel goed reageert op de medicatie! Dat is super nieuws toch? Hopelijk is het volgende maand weer gegroeid als je een eisprong hebt! @Mama3e: WOW!! Dat is een topeitje, dat kan niet anders!! Dit gaat em worden meid!! Ik ga duimen voor je meting van morgen!
@FBdB; ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt... hihi. Mijn bmvlies is dus niet gegroeid door de medicatie. Afgelopen maandag nog maar 3,4 mm..... Maar dat was op CD11, dus wie weet is het aankomende maandag CD18 beter... Welke CD zit jij nu denk je? Misschien groeit je eitje wat langzamer nu?
Wat stom! Sorry! Ben er ook niet echt bij met mijn hoofd... Ik weet niet welke CD het is. Door de MK weten we niet vanaf welke dag we moeten tellen.
Kon het vandaag niet laten: toch een ovulatietest gedaan, en wat denk je: kei positief!! Ik snap er niks van ondanks de progynova... Gyn zei dat ik deze cyclus geen eisprong zou hebben? Maandag pas weer echo voor mijn bmvlies, zouden ze dan ook kunnen zien of er een eisprong is geweest??
Mime, Ze zouden het evt kunnen zien aan het follikeltje. Hij is dan niet meer zo rond als eerst. Ook kunnen ze bloed van je laten afnemen om te zien of je toch niet stiekem al een ei heb gehad of aan komt. Succes.....! vandaag ben ik voor mijn 2e fm geweest, helaas is mijn linker eitje verschrompeld naar 12 mm, woensdag was hij nog 15mm en hoopte we dat we zaterdag mijn eispong kwam. Helaas, dinsdag mijn man naar het buitenland voor zijn werk tot donderdagavond, dus ik hoop echt niet dat hij dan gaat groeien....:x. Even was het toch nog spannend, aangezien de fert-arts een klein rondje had gezien in mijn baarmoeder, maar helaas is het een cyste. Ik ben nu weer zo teleurgesteld in mijn lichaam , Het zag er zo mooi uit.... Hij had dus nu ongeveer 19mm moeten zijn geweest op cd 12, tja misschien een beetje vroeg voor een ei, want normaal heb ik dit pas tussen de 25 en 27e cd maar toen ik zwanger was (vmk) kreegik ook mijn ei op cd 16.
Wat goed meid! Zou het dan toch? Dat kunnen ze zeker zien! Bij mij zagen ze vocht zitten, dat is dan vocht dat vrijgekomen is tijdens de eisprong. Ook is inderdaad de follikel kleiner. Ik ben benieuwd maandag!
Nee, ik heb dat nooit gehad. Wat balen voor je zeg dat je follikel gekrompen is! Hier heb ik het idee dat het ook niet echt opschiet. Net een ovutest gedaan, maar die is zo nega als de pest!:x Morgen meting, hoop dat het er dan allemaal wat beter uitziet!
Hoi meiden, Vanochtend weer een meting gehad. Vandaag was mijn eitje bijna 18mm, dus hij is gegroeid!! Bijna 5 mm in 2 dagen! Ben echt zo blij! Was al bang dat het weer lang zou duren voordat ik mijn ei zou hebben. Maandag weer terug, hopelijk dan Pregnyl en kunnen we weer aan de bak!
FbDB, en ei van 18mm, wat een topper zeg !!! Idd, pregnyl spuiten en dan klussen !!! Mime, ik zou het toch niet gokken hoor, ook gewoon aan de klus..hihi. Ik moet pas weer terug komen voor een fm as woensdagochtend. Mannetje gaat as dinsdagmiddag weg.... Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar dinsdag moet klussen...en dan kijken wat het eitje woensdag heeft gedaan..
Zou ik zeker doen! Ik ben de eerste keer zwanger geworden (MK) van een zaadje dat al 3 dagen ervoor was geinjecteerd! Het kan dus wel... Je weet maar nooit! Dus aan de bak mama3e!
Ik ben net weer geweest voor de meting en mijn eitje was nu bijna 22mm. Ik moest van de gyn vandaag Pregnyl zetten. Omdat het voor mij de eerste keer is vroeg ik ff door. Toen bleek dat ik pas morgen en overmorgen mocht klussen. Tja, woensdag heeft mijn man nachtdienst! Dan heeft het geen zin zei ze, want waarschijnlijk is je eisprong al in gang en met Pregnyl duurt het dan nog een dag. Maar goed, ik heb de hele dag al eipijn, dus ik voel dat ie bezig is. Net voor het eerst een bijna posi ovutest, die krengen worden bij mij nooit donker! Maar goed dat er zoiets bestaat als een FM! Het leek trouwens wel alsof op de echo het eitje aan het "inzakken" was. Ik denk echt dat ie al bezig is om te springen. Klinkt een beetje raar misschien, hoop dat julie snappen wat ik bedoel. Nu vanaaf en morgen dus aan de bak. Woensdag weer een FM om te zien of ie weg is. Dan starten met de Utro. Begin nu weer kriebels te krijgen hoor!! Stel het is raak, zal het deze keer wel blijven zitten met de 600mg dosering? Spannend, angstig, blij, alles tegelijk. Kan het ff niet uitleggen hoe ik mij voel. Zo vond en vind ik het ook weer lastig om sex te hebben na de MK. Want sex betekent kans op zwangerschap en zwanger is bij ons een MK. Ik hoop zo dat de trend snel doorbroken wordt!!
Sow een eitje van 22! Die staat echt op springen! Wat goed dat je cyclus weer snel op orde is meis. Succes, en aan de bak! Ik heb vandaag ook weer een echo gehad. Na 2 weken progynova slikken heeft het nog steeds geen effect gehad... 1 mm gegroeid in een week, van 3 naar 4. Dus dat is niet best, kon wel janken! Nu beginnen met een dubbele dosis en volgende week maandag weer terug. Ik word hier elke keer zo verdrietig van.... En of dat vandaag nog niet genoeg teleurstelling was, ben ik zojuist gebeld door de huisarts. Ik heb vorige week een controle uitstrijkje gehad omdat de vorige (een half jaar geleden) pap2 was. Nu was de uitslag nog steeds pap2, en ze hebben ontdekt dat ik het HPV virus heb. Nu moet ik daar volgende week aan geopereerd worden, ze gaan dan iets wegbranden in mijn baarmoedermond. Pfff kan er ook nog wel bij!!!
Jeetje meid! Het zit je ook ff niet mee he! Wat een gedoe zeg! Denken ze met die dubbele dosis wel een snelle groei te krijgen? Wat verwachten ze? En het HPV virus, wat is dat precies? Sterkte meid! Ik vind het echt heel vervelend voor je!
Hier even in het kort iets over het HPV virus: De oorzaak van baarmoederhalskanker blijkt een aanhoudende virusinfectie te zijn van het slijmvlies van de baarmoederhals. Hierdoor kan er na lange tijd iets in cellen van de baarmoederhals veranderen, zodat er afwijkende cellen ontstaan. Dit is nog geen kanker. Dat is pas het geval als afwijkende cellen ongeremd gaan groeien en zich daarmee ontwikkelen tot kankercellen. Meestal gebeurt dit pas na lange tijd, na ongeveer 10 tot 15 jaar. Bij het ontstaan van baarmoederhalskanker gaat het om bepaalde stammen van het humaan papillomavirus (HPV). Bij de mensen komen 100 types van dit virus voor. De meerderheid van deze types veroorzaakt geen kanker. Ongeveer 15 types worden wel in verband gebracht met het ontstaan van kanker. Deze types worden kwaadaardige, hoogrisico of kankerverwekkende types genoemd. 80% van de vrouwen loopt ooit in haar leven een HPV-infectie op. In circa 75% van deze gevallen gaat het om een infectie met hoogrisico HPV-types. In de meeste gevallen gebeurt er niets en wordt de infectie door het afweersysteem van het lichaam opgeruimd. Baarmoederhalskanker wordt in de meeste gevallen (ruim 70%) veroorzaakt door een van de twee hoogrisico HPV-types, namelijk HPV 16 en HPV 18. Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de gyn. Volgende week vrijdag krijg ik een lisexcisie. Ze gaan de onrustige cellen dan wegbranden. Ben er erg zenuwachtig voor... want zou dit virus een zwangerschap ook in de weg kunnen staan?? Pffff.... wat een emoties allemaal bij elkaar, ik zat gister echt in een heel diep zwart gat... Ik moet nog wel doorgaan met de progynova, nu dus dubbele dosis. En ja, wat verwachten ze hiervan.... ze hopen dat het hierdoor gaat verdikken natuurlijk, maar ze hadden gister ook al verwacht dat mijn bmvlies dikker dan 4 mm was geworden, minimaal 6.... Dus ik heb er een hard hoofd in, maar we moeten doorgaan.... Hoe gaat het met jou FBdB?
Jeetje meid, wat kloten voor je! Het klinkt/ leest allemaal wel heftig hoor! Ik snap dat je met zoveel emoties en vragen zit, logisch ook toch! In ieder geval fijn dat je al zo snel terecht kunt bij de gyn en dat ze je er niet langer mee door laten lopen. Ik hoop zo dat het voor jullie kinderwens niets zal betekenen, maar dat verwacht ik niet. Anders hadden ze dit toch al wel laten weten aan je? Heb je er al naar gevraagd of is daar volgende week vrijdag dan pas ruimte voor? Hier gaat het goed. Gisteren dus een eitje van 22mm. Gisteravond sex gehad, vanavond weer. Ik voel dat het eitje weg is (tenminste dat denk ik) gezien de klachten die ik had. Hoofdpijn, keelpijn, spierpijn en buikpijn zijn voor mij signalen dat het eitje springt. Ook het BM slijmvlies gaf dit aan. Morgen controle echo en dan hoop ik toch echt dat het eitje weg is en dat we kunnen starten met de Utro. Zo spannend!!
Mime, jeetje idd erg balen zeg !!! Doen ze de lisexcsie onder narcose ? Ik neem toch aan dat ze weten dat je een kinderwens heb? Toch even vragen hoor over deze virus. Meid ik ga voor je duimen volgend week vrijdag. Ik heb net mijn hystroscopie achter de rug, dus ik snap heel goed jou zenuwen brrrr. Fbdb, morgen dus je controle foto? spannend zeg !!! Wat moet je precies doen met die utro dan ? bijspuiten ofzo? Ook ik krijg morgen mijn 2e fm. ik hoop dat hij niet mega groot is geworden, want dan ben ik toch echt te laat met klussen. Mijn man is nu met weg voor zijn werk tot donderdag . Gisteren hebben we wel geklust voor de zekerheid, vooral naar jou positieve verhaal . We hopen dat hij ongeveer rond de 20mm is zodat ik morgen dus pregnyl mag spuiten en dan heb ik donderdag avond mijn eisprong,wellicht zijn we dan nog wel op tijd deze maand. Wat een gedoe zeg ... Tja en als hij groter is dan 22mm dan weet ik dat hij uit zich zelf tegen de 25mm springt. En dan moeten we geen pregnyl nemen denk ik zo...Dit om tijd te winnen en op tijd te kunnen klussen. Waarom gaat die vent van mij dan ook net weg wrrrr:x.
Heel herkenbaar meid! Mijn man gaat woensdagavond de nachtdienst in, dus ik hoop ook echt dat het eitje gesprongen is. Maar zo te voelen wel. Maar het is inderdaad lastig dat de mannen weg moeten, bah! Moet je man weg voor zijn werk? Hoe was jouw hystroscopie? Ik moet de 18e juli. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten... Deed het pijn?
fbdb, wat goed dat je een ei heb gehad zeg... Ik ga voor je duimen.... Mijn man moet idd soms weg voor zijn werk. Ik heb idd pas geleden mijn hystroscopie gehad onder algehele narcose omdat ze bij mij een kleine handeling moesten verrichten. Ik heb hier eigenlijk helemaal geen pijn van gehad, verder had ik een beetje last van de narcose,(dizzie en moe). Het bloeden was ook maar een paar druppeltjes die dag, daarna was het helemaal weg. We moesten zelfs alweer klussen 2 dagen daarna.... Al met al zou ik het dus zo weer over doen hoor..(nou ja...) Maar ik hoor ook weer verhalen van vrouwen die deze inge Waarvoor krijg jij ook alweer een hystroscopie ?