Follikels blijven klein ook na lang spuiten gonal f

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Leentje101, 7 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Beste dames,

Ik heb pcos en ben op mijn 2de ronde gonal f voor o.i. Ik begon met 75 voor 2 weken en daarna 2 weken 100. Geen reactie,follikels bleven klein. Tweede ronde net begonnen, een week lang 100 gespoten en vandaag FM gehad weer geen echte groei. De grootste was 5,5mm. Ben er echt verdrietig van!Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Anders. Ik heb voor de ivf 21 dagen gonal 150 moeten spuiten voordat de punctie kon worden afgesproken.
    Wat zegt de gynaecoloog?

3. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hi Klarinet,
    Bedankt voor je reactie. 21 dagen? wow dat is idd lang. Ik moet door blijven spuiten en vrijdag terug. Als de follikels nog zo klein zijn dan wordt de dosis opgehoogd. Omdat er in de eerste ronde ook geen enkel teken was van groei ben ik zo bang dat het weer zo gaat zijn. Ben benieuwd als de gyn het zal ophogen na 150 of dat wel gaat werken. Voordat het opgehoogd was bij jou, waren de follikels ook zo klein?

4. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik spuit 150 per dag voor 1 ei, meer komen er niet (doe iui)
    Deze maand menopur proberen. Jij overstappen een keer?

5. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hi Meissie1001,
    Dat is weinig!ik heb wel een stuk of 5/6 eitjes maar allemaal klein. Ik heb vaker gelezen dat menopur beter is. Ik zal mijn gyn vrijdag vragen. Ik ben echt benieuwd naar de resultaten met menopur voor jou.

6. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ben jij bezig met ivf? Ik las over elonva, voor moeilijk te atimuleren vrouwen. Wat voor jou misschien?

7. mnr

mnr Niet meer actief

Ik heb deze ronde 4 weken gespoten voor 1 ei.

Ik begon met 200, daarna 225 en toen 250.

M'n lichaam was waarschijnlijk van slag door m'n laatste miskraam.

Ik denk dat voor jou deze dosis te laag is..
    Succes!

8. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Jullie hebben waarschijnlijk ook wel ervaring met clomid. Ik ben abdaag gegaan voor ei meting. Daar bleek dat de eitjes nog erg klein zijn. Ik moet over 5 dagen weer trg. Wie heeft dit nog meer meegemaakt.

9. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    10 dagen 112,5 eenheden en 8 dagen 150. Begin van de ophoging lijkt het niets te doen, duurde even voordat het zijn werk deed. Uiteindelijk een eierstok 9 eicellen, 1 eierstok 4

10. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    @ Meissie, nee ik gebruik gonal f voor ovulatie inductie omdat ik pcos heb. Ik heb ook net wat gelezen over elonva, ik ga mijn gyn vragen. Ik heb in het verleden ook clomid gebruikt 150mg dacht ik maar ook geen resultaten. Denk dat ik gewoon moeilijk ben om te stimuleren. Hoe lang nog voordat je mag overstappen op menopur?

@mnr, dat is idd een hoge dosis. Was je zwanger geworden op dosis 250? wat erg van jou miskraam,ben er stil van :( was dat door iui? Ik denk ook dat het voor mij te laag is. Ik ga vrijdag voor een echo en dan wordt het opgehoogd.

@samirsvrouwtje, ja ik heb bij clomid ook geen groei van follikels,ze waren allemaal klein. Vandaar overgestapt op de injecties. Succes

@blonky1986, ik hoop hetzelfde voor mij. Wordt er gewoon verdrietig van elke keer bij de echo niks te zien(alleen maar kleine) hoop dat het wordt opgehoogd naar 150 en dat het eindelijk werkt. Ik zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!

11. mnr

mnr Niet meer actief

De keren dat ik zwanger raakte was met 200 en 225, deze ronde voor het eerst 250 gespoten omdat er met 225 na 3 weken nog niks groeide.

Ik ben 3x zwanger geraakt met iui maar helaas nog niet gebleven.
    Hopelijk is het deze ronde raak!

Bij mij deed clomid ook niks. Ben daarna gaan spuiten en was ook echt even zoeken naar de juiste dosis.

Heel veel succes!

12. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Heel veel babydust voor jou dat het deze ronde raak is!spannend!hoe groot is de ei nu? wanneer mag je ovitrelle spuiten?

13. mnr

mnr Niet meer actief

Ik heb vandaag de pregnyl gezet (werkt hetzelfde als ovi) en morgen de iui :)
    Ei was gisteren 20mm

Dank je wel!

14. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Super spannend,succes morgen! ik duim voor je.

15. blonky1986

blonky1986 Actief lid

20 jan 2011
    155
    0
    0
    Dankjewel voor je felicitatie. Ben een vroeg tester. Mocht eigelijk nog niet testen maar heb een test reeks gedaan ;)!

16. mnr

mnr Niet meer actief

Wanneer is je volgende fm leentje?

17. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hoi dames, sorry drukke dag gehad hoe is het hier?
    @mnr,moest aan je denken vandaag,hoe was je iui?wanneer mag je testen?
    Ik had vandaag weer een fm,de grootste folikkel van dinsdag die 5,5mm was,is nu 6mm dus groeit niet veel.Gyn heeft de dosis opgehoogd naar 125.Moet volgende week vrijdag terug,ben benieuwd :(

18. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ha dames.

Hier ook met hoop geduld aan het spuiten. Sinds december. Daarvoor clomid gehad.deed niks.Heb al cyclussen van 67 dagen gehad. Begonnen op 25 eh puregon en eindigen op 200 met geen resultaat. . En ook op 50 begonnen door tot 225.... Nu ben ik begonnen op 200 eh en vanmorgen fm gehad cyclusdag 13 en er zat een follikel van 12,5 mm eindelijk! Had het zelf ook nooit gedacbt mar nu hopen dat het doorzet.in t zh noemen ze het al een dominante....

Wees sterk en houd moed!

19. mnr

mnr Niet meer actief

Leentje, vandaag over 14 dagen testen.

Jammer dat er nog niet veel groei in zit!
    Maar: ik bleef deze ronde op 12 steken, week later nog 12 toen opgehoogd en 4 dagen later was hij 20.

Soms is het echt een kwestie vd juiste dosis vinden..

Rantje: het zit jou ook niet mee! Vaak boven de 10 groeien ze wel door. Hopelijk de volgende fm een groot ei!

20. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hoi dames!
    @mnr, wat spannend!ik denk altijd als ik zover ben,zou ik echt niet twee weken kunnen wachten,hahah maar dat moet wel.Hoop dat de tijd snel gaat :)
    @Rantje, ja herkenbaar. Bij mij deed clomid ook niks :( maar echt fijn dat je nu een mooi follikel,nog even en dan hopelijk is het raak! Ben je bezig met ivf of alleen ovulatie inductie?

Deel Deze Pagina