Follikels stimuleren lukt niet,wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rantje, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Heeft er iemand een idee wat ze gaan doen na hormonen spuiten? Deze behandeling slaat niet aan. Mijn follikels groeien hooguit tot 13 mm. Met de max dosering die ik in dit zh mag spuiten. Zal denk ik sowieso naar ander zh moeten maar wat is een vervolg behandeling? Iemand ervaring? Of enig idee?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mijn gyn is het met hormonen spuiten altijd mogelijk om follikels te laten groeien. Soms moet je een hogere dosis spuiten gedurende een langere tijd. Hoe lang heb je gespoten en ben je direct aan het begin van je cyclus met een hogere dosis begonnen? Geleidelijk ophogen werkt soms niet, je kunt beter meteen een hogere dosis spuiten en dat consequent een aantal dagen/weken doen totdat er resultaat is. Dus eerst afbreken als er geen resultaat is en vervolgens helemaal opnieuw beginnen.

Je kunt ook nog overstappen naar een andere hormoonsoort. Zo zou Menopur bij vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn of slechtere eicellen hebben beter werken. Is er al nagekeken of je misschien in een vroege overgang zit?

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wellicht andere medicatie? Menopur? Ik heb gonal gebruikt en dat ging goed maar langzaam. Bij de punctie bleek ik echter maar 2 eicellen te hebben in 9 follikels. Wrs starten wij (indien nodig, duim duim van niet) met andere medicatie.

4. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ben al 7 mnd bezig. En ook hoge dosering starten, 200 eh puregon... En nu op 225 al een week....

Follikels genoeg dat is t probleem niet,zit gelukkig niet in vroege overgang.. Pcos is de diagnose en heb een prolactinoom... Maar dit is onder controle...

5. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Wat vervelend voor je Rantje, echt balen.

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

6. Rieketje

Rieketje Actief lid

21 apr 2014
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij groeide het ook altijd langzaam. Ik spoot meestal tussen de 6 en 9 weken lang achter elkaar. Ik spoot menopur 225ie en de laatste ronde toen ik zwanger werd heb ik een combinatie gespoten van menopur (187.5) en gonal f (50)..

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Het kan zomaar zijn dat je op bv menopur wel goed reageert.
    Ik had het juist andersom.. Ben begonnen met menopur maar dat sloeg niet meer aan, toen overgegaan om gonal f en dat sloeg direct aan.

Deel Deze Pagina