Met 33 weken geboren...

Discussie in 'Prematuur' gestart door eef2012, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef2012

eef2012 Lid

27 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is op 12 februari geboren met 33 weken. Het was even schrikken... Naar omstandigheden gaat het goed met de kleine, helaas moet ze nog een aantal weken in het ziekenhuis blijven. Ik had mijn kraamtijd heel anders voorgesteld... :( Het is zwaar, om haar telkens achter te laten, maar het komt goed, ze is gelukkig in goede handen! :)

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gefeliciteerd met je dochter! Niet leuk om haar achter te laten, heel herkenbaar helaas.

Veel sterkte komende weken en probeer ondanks alles lekker te genieten van je meisje .

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Gefeliciteerd met je dochter, ik hoop dat ze snel thuis komt. Er zitten hier genoeg moeders die precies weten waar je doorheen gaat, ik heb het 2 keer meegemaakt inmiddels....

4. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Gefeliciteerd! Hier is de jongste ook geboren met 33 weken en was na 2 weken al thuis! Hopelijk gaat het bij jullie ook zo voorspoedig

5. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Gefeliciteerd met de kleine meid!

Hier een tweeling wat met 33w3d is geboren. Nog zo een 6-7 weken in het zkh gelegen.

Hoe doet ze het verder? En hoe kwam het dat ze te vroeg werd geboren?

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gefeliciteerd met je dochter!
    Hoe gaat het met haar? Gaat het goed met de voedingen en hoe zwaar is ze?

Mijn zoontje is met 34+5 geboren en moest 12 dagen blijven

Sterkte!!

7. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Het is zeker pittig om je meisje elke keer achter te moeten laten, ik dacht elke keer maar dat ze in hele goede en lieve handen was bij de verpleegsters en dat de KA elke keer als ze er was even kwam spieken bij dr.

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Gefeliciteerd. Mijn jongste werd ook op 12 feb, 3 jaar geleden met 34 weken geboren. Ze heeft 2 weken in het zh gelegen. Ging allemaal heel voorspoedig, alleen drinken was erg vermoeiend, maar ze kwam met sonde naar huis. Die heeft ze thuis nog geen week gehad en toen dronk ze al heel goed zelf.
    Kraamtijd is niet leuk geweest. Visite hebben we amper gehad. Heel jammer allemaal.

9. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd! Hoop dat alles voorspoedig gaat en dat ze snel mee naar huis mag.

10. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Gefeliciteerd!

Helaas weet ik ook uit ervaring hoe het is om je kindje(s) achter te moeten laten, dat wend nooit! Onze tweeling is geboren met 32 weken............... en hebben 5 weken in het zkh gelegen.

Maar gelukkig is ze in goede handen!
    Hopelijk heb je inmiddels al een beetje rust gevonden en een vooruitzicht wanneer ze naar huis mag.

11. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Gefeliciteerd!
    Hoeveel weegt ze?

Ik ben zelf ooit met 32/33 weken geboren. Ik woog 1100 gram en was 39 cm. Ik heb daarna nog 7 weken in de couveuse doorgebracht met onderontwikkelde longen, nog geen nagels en ze wisten zelfs niet eens of ik een jongen of meisje was (totdat ik de eerste keer plaste).

Alles is goed gekomen!!

Geef haar alle liefde die jullie hebben en bedenk dat ze snel bij jullie thuis zal zijn.

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je dochter!Veel sterkte in deze zware periode. Lijkt me heel moeilijk om je kleine achter te laten elke keer. Gelukkig is ze in goede handen en ik hoop dat ze gauw met jullie naar huis mag en ze goed groeit etc!!

13. eef2012

eef2012 Lid

27 aug 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    We weten niet waarom ze te vroeg geboren is, denk dat het een zwakke plek was. Toen ze geboren werd was ze 2520 gram, dus dat is niet eens zo slecht. Wel problemen met voeding gehad, waardoor ze ook nog overgeplaatst moest worden naar een ander ziekenhuis, maar nu ligt ze weer vlakbij. Het gaat nu gelukkig stukken beter daarmee. Ze ligt nog wel aan de monitor en is uit de couveuse, ik denk dat ze in week 38 naar huis gaat. Ze is nu 36 weken. Drinken is nog erg vermoeiend. Maar ze doet het steeds beter. Nu nog mooi de tijd om haar kamertje klaar te maken. :)

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je dochter! Gelukkig is ze in goede handen :) ik kan het mij niet voorstellen hoe het is om je eigen kind achter te laten... sterkte!

15. vondebs

vondebs Bekend lid

16 okt 2009
    684
    0
    0
    gefeliciteerd met je dochtertje. Mijn dochtertje is geboren op 30+3 met een gewicht van 900 gram. ze is nu sinds een week thuis. heeft 9 weken in het ziekenhuis doorgebracht. Het moelijkste zijn de voedingen é. Komt helemaal goed. geniet van je meid

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Gefeliciteerd met jullie dochter.
    Heel veel sterkte en hopelijk mag ze snel mee naar huis!

17. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Hier ook een mama die hetzelfde heeft meegemaakt
    Onze zoon is op 32 wkn geboren en was 2kg155 en 46 cm en heeft een 6 weken int ziekenhuis gelegen 3 wkn couveuse en 3 wkn verwarmd bedje!
    Is een vermoeiende periode maar ze zijn er in goede handen,nu is onze kapoen alweer + 4 jaar en doet het prima.

Hoeveel woog jullie dochter bij de geboorte??
    Nogmaals gefeliciteerd

18. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook 2 ling 19 jan 2013 geboren met 33 en 2 dagen nu 7 weken oud 3 weken na de keizersnee mochten ze naar huis!

19. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Van harte, gelukkig een mooi gewicht!
    Mijn dochter is ook met 33 weken geboren en woog 1850 gram. Ze mocht mee naar huis toen ze zelf kon drinken, en geen dipjes meer liet zien. Ze was na 3 weken al thuis.
    Sterkte!

20. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ja wat verdrietig als het zo gaat he. Je stelt je een kraamtijd toch idd heel anders voor en bovenal vreselijk om je ukkie steeds achter te laten.. Onze jongen werd geboren met 32+5 en 2200 gram. Hij mocht al heel snel de couveuse uit, maar alles zelf drinken duurde laaang (mede ook omdat hij een forse verkoudheid oplied in ZH). Toen hij thuis kwam na een maand voelde ik pas hoe moe en gespannen ik zelf was. Hij is inmiddels 3 maanden en ik ben eigenlijk nog steeds aan t bekomen.. Veel sterkte nog in de komende tijd.

Deel Deze Pagina