Hees... Iets aan te doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lindangel, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mijn mannetje heeft sinds een weekje een behoorlijke verkoudheid te pakken. Eerst was hij vooral neusverkouden, maar vandaag is hij hees geworden. Ik heb het zelf ook, dus ik ben bang dat we elkaar aansteken.
    Maar ik vind het zo sneu. Snotteren is nog tot daar aan toe, maar dat hij nu zijn stem kwijt is, vind ik echt zielig. Als hij huilt, komt er bijna geen geluid uit.

Weet iemand of hier iets aan te doen is? Een homeopathisch middeltje tegen keelpijn ofzo?

2. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Dit hebben heel veel kindjes deze periode, Helaas heb ik er niets aan gevonden...

volgens mij hebben ze er zelf weinig last van hoor behalve natuurlijk het snotteren!

Hoop dat je iets vindt!

Succes

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Je mag tijmsiroop geven, ik gaf altijd die van Daro. is geschikt vanaf de geboorte. en een slokje water tussendoor.

groetjes, Miranda

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    OK, bedankt voor de tip! Ik kijk even hoe hij morgen is en anders haal ik die tijmsiroop gewoon.

Trouwens, wat betreft water tussendoor geven... Hij mag toch maar maximaal een liter per dag? Hij krijgt nu al 5 keer 180, dus dan denk ik niet dat ik hem ook nog extra water mag geven. Of wel?

5. sung

sung Actief lid

Oct 19, 2007
    169
    0
    0
    rotterdam
    bv kan een kindje nooit teveel krijgen. en water vervangt de melk, waar alle voedingsstoffen inzitten, dus persoonlijk zou ik dan wat (afgekolfte) melk geven. met fles is het anders.
    richtlijk voor melk is aantal kilo's x 150cc. Mijn kindje weegt 7 kilo, dus voor mij zou het 7x150= 1050cc per 24 uur zijn (zo ongeveer).

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Vlgs mij mag een kindje een maximum aan flesvoeding per dag, maar mag je gewoon wat extra water geven; drinken ze in de regel niet superveel van; gewoon een paar slokjes tegen de keelpijn.

7. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ja, ik dacht ook dat het ging om de voedingsstoffen, maar laatst op het CB zeiden ze dat het was vanwege de niertjes. Dat die maar 1 liter vloeistof aankunnen, zeg maar...

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    het gaat om de hoeveelheid voeding, niet om water. je mag niet boven de 30 schepjes uitkomen. maar extra water mag wel.

anders zou je bij kindjes die moeilijk kunnen poepen ook geen extra water in de fles mogen doen, of als het warm is water geven.

groetjes, Miranda

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    OK! Nou, de heesheid is niet over, dus dan ga ik hem maar wat extra water geven en die siroop.

Share This Page