Leuk! Ik heb met mijn verjaardag een fonduepan gekregen! Maar ehhh......hoe doe je dat? Heb dat echt nog nooit gedaan Ik vind op internet alleen maar ingewikkelde recepten. Wij willen het in het weekend gaan doen, beetje op dezelfde manier als gourmetten....nouja het zelfde als je begrijpt wat ik bedoel hihi Alvast bedankt!
Je kunt er kaas in smelten (speciale kaas) en er dingetjes in dopen. Stukjes gebakken vlees of groente bijvoorbeeld. Maar je kunt natuurlijk ook chocola erin smelten en daar lekker vruchten in doen... mmm!
Hmmm de gene met wie we gaan fondueen vind kaas niet zo lekker. En hoe doe je dat met olie dan? En wat voor olie gebruik je dan? Jaaaaa die chocola die kende ik al! hahaha maar gaat nu echt om het hoofdgerecht zeg maar.
Volgens mij gebruikte ik gewoon zonnebloemolie. Heb je een elektrische fonduepan? (niet dat dat qua olie uit maakt hoor hihi) Verder kan je dus hetzelfde doen als bij gourmetten en hou met je vlees rekening dat het behoorlijk klein wordt in de olie, dus iets grotere stukjes.
Je hebt ook speciale fondue olie met kruiden in. Heel heet laten opwarmen en een stukje brood erin om te zien of het heet genoeg is...
Elk jaar met Kert gaan we met de familie fonduen. Een fonduepan vullen met zonnebloemolie (let op de max en min) Wij hebben dan altijd kipfilet, biefstuk in kleine stukjes gesneden, en kleine gehaktballetjes, en je kunt ook varkensvlees nemen, maar dat vinden wij persoonlijk wat taai, dus hebben we dat niet. Verder hebben we er altijd stokbrood met kruidenboter bij, en heel veel sausjes voor het vlees. Ook komkommer is lekker fris ertussendoor (gewoon plakjes of een frisse komkommersalade ) Augurk is er ook wel lekker bij. Dat is hoe wij het altijd doen, en gosh, ik krijg er enorme trek van nu
Ik krijg er ook trek van. Heb zelf nog zo'n goedkoop fondue pakketje van de lidl in de vriezer liggen. Maar fonduen in je eentje is niet zo gezellig he. Dat van dat stukje brood is een goeie tip, zo doe ik het ook altijd.
Oeh nog een tip. Zet een bakje met spiritus in je woonkamer/keuken (daar waar je gaat fonduen), dan stinkt je huis morgen niet zo.
Wij hebben ook altijd mini sla vinkjes, champions zijn ook lekker, biefstuk en kip inderdaad. Sla ernaast is wel erg lekker net als stokbrood en kruidenboter.
Ooow lekker Fondue! maar is heel makkelijk, maar is zo te lezen al uitgebreid uitgelegd.. enne kijk uit he, als je stukje vlees van je stokkie valt en in de pan achterblijft moet je de volgende keer (weer) betalen