Ik heb zo'n leuk fonduesetje gekocht Nou heb ik een overlekkere kaasfondue gevonden, Enrico's Kaasfondue: Steengoed recept ! - YouTube (voor de liefhebbers), maar doen jullie wel eens vleesfondue? Hoe gaat dat in zijn werk? Haha iets met olie, dat weet ik nog niet. Iemand tips voor me?
als je fondue met vlees doet moet er volgens mij olie in dat pannetje... en dan heb je kleine stukjes vlees op die lange prikkers en die doe je dan in de olie. soort van frituren bedenk ik me terwijl ik dit typ
Nee, zeker niet. Wij fonduen biefstukjes, gehaktballetjes, sate, van alles. Ik vind het helemaal niet naar frituur smaken maar dat ligt misschien wel aan de olie die je gebruikt?
Met olie krijg je fondue bourgignon, dan eet je inderdaad stukjes gefrituurd vlees, met lekkere sausjes, stokbrood en salades. Ik vind het niet zo handig met kleintjes in de buurt. Met bouillon krijg je fondue chinois of steamboat. Dan doe je stukjes vlees en groente aan een vorkje of in een klein zeefje (hebben ze bij de toko) in de hete bouillon. Aan het einde van de maaltijd eet je dan de bouillon met wat noedels of rijst op. Ook erg lekker!
Wij gebruiken zonnebloemolie. Hmmm lekker krijg er gelijk trek in, lekkere sausjes, stokbrood kruidenboter, salades erbij!