En dan fietst ie zo weg...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Flower72, 9 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Dacht ik toch dat het wel een tijd oefenen zou worden. Binnenkort gaan we op vakantie, dus dat zou een mooi project worden. Lekker de tijd om achter zijn fietsje aan te rennen en hem dan stiekem los te laten, gevolgd door een joepie! moment (ja, te veel films gezien).

Mooi niet dus. Vandaag bedacht flowerman om de zijwieltjes eraf te halen en te kijken waartoe het zou leiden. Nou, heel simpel dus. Je stapt op je fiets, krijgt nog een klein zetje van je papa en fietst gewoon weg. Hoezo is een bocht moeilijk, dat heb je toch al honderden keren gedaan met fiets met zijwielen en je loopfiets. Gewoon sturen dus. Een half uur later crosst ie rondjes alsof hij nooit iets anders heeft gedaan.

Ok, mijn (film)hoera-momentje is er dan niet, maar ik ben toch wel trots op mijn mannetje. Echt dat koppie toen hij vertelde dat hij zelf gefietst had :D

*** trots modus weer uit ***

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste twee hadden what meer moeite dan de jongste en waren ook iets ouder. Onze jongste had een houten loopfiets en was net 3 toen ze zelf geen zijwieltjes meer wilde. Ik dacht dat duurt vast even maar als ze zelf graag wil......prima. Ze stapte af en reed zo weg. Wat kun je dan trots zijn hè?!

3. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    wow, dat is wel heel vroeg zeg. Natuurlijk, de meeste kinderen leren het, maar toch bijzonder als het om je eigen kind gaat. Ik blijf me ook steeds weer verbazen over dingen die ze bijna als vanzelf doen. Terwijl andere dingen na honderden keren voordoen of waarschuwingen maar niet willen doordringen (nee, niet je zusje op d'r hoofd slaan, dat vindt ze niet leuk...zucht)

4. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Knap zeg!
    Wij dachten ook dat word flink oefenen zonder zijwieltjes bij onze oudste... zijwieltjes eraf en fiets mee naar de kinderboerderij.
    Sta ik met iemand te kletsen zie ik in mijn ooghoek ineens mijn dochter voorbij fietsen! Helemaal trots natuurlijk, ze was toen net 4

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wat goed van je mannetje! :). Wij hebben vorige week zonder zijwieltjes geprobeerd, omdat onze zoon daar al een paar keer om gevraagd had. Ze zitten er intussen weer aan. Na een half uur oefenen was het dikke tranen omdat het niet lukte. Over een tijdje maar weer een keer proberen ;)

6. knap

knap Niet meer actief

Zo ging het hier toen ook.

Hij was toen 4.5 jaar.

Denk dat woord een paar dagen oefenen. Maar hij stapt op de fiets en rijd zo in een keer weg mocht hem niet eens helpen. Gelukkig wel een foto van gemaakt alleen die ben ik kwijt:(:(:(..

Maar mijn reactie was van jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa je kunt het je kunt het kon niet geloven haha had ik me hier z.n drukte om gemaakt in mijn gedachten.:D

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle kan sinds gisteren ook los fietsen. We hebben het vorig jaar geprobeerd en toen lukte het nog niet. Mijn schoonzus had toevallig nog een grotere fiets staan, dus die heeft ze van de week gebracht.

Gisteren dus oefenen en hij fietste zo weg! :D *is ook trots* Jelle zat maar te roepen: "Ik kan het alleen! Mama, toen ik 5 was kon ik nog niet fietsen, maar nu ik 6 ben wel! Zie je wel, Jitte, als jij 6 bent kun jij ook alleen fietsen!!" :D

Hij is vorige week 6 geworden en dan kun je natuurlijk ineens allemaal dingen die je nog niet kon toen je 5 was... ;)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Haha leuk he!

Hier had ik het al papa in z'n schoenen geschoven om blokjes te gaan rennen.
    Dochterlief vindt alles waar je bij kan vallen doodeng...

Laatste wat ik verwachtte was dat ze zou opstappen en wegfietsen :)
    En ze fietst zonder zijwieltjes zelfverzekerder dan zonder viel ons al heel snel op.
    Ze is ook nog niet 1x gevallen sinds ze er af zijn... En dat gebeurde MET zijwieltjes wel af en toe.

9. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Grappig is dat. Ik had ook verwacht dat ie alle kanten op zou gaan, maar hij let nu veel beter op waar hij naar toe gaat. Wel is hij op een gegeven moment gevallen nadat hij tig rondjes had gereden. We vroegen ons net af of hij niet moe zou zijn, toen hij letterlijk van vermoeidheid om viel. Hij stond al bijna stil, dus het viel wel mee. Het zag er echter te grappig uit, dus lukte het niet om onze lach in te houden.

10. Onje

Onje Niet meer actief

Wow wat knap!! Hier in de buurt zie je zoveel kleintjes fietsen ik verbaas mij er gewoon over hoe vroeg ze dat doorhebben!

Mijn stiefdochter is 7!! en fietst nog niet!

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ieder op z'n tijd he :)

Buurmeisje leerde het ook pas toen ze een jaar of 7 was denk ik.
    Maar hier vroeg dochterlief vorige zomervakantie zelf of de wielen eraf mochten. Tja, dan zeg je geen nee :)

Deel Deze Pagina