HOI!!!!!! Zoals de titel zegt: mijn dochter drinkt weinig sap. Ze krijgt 3 x per dag bv, verder bied ik haar sap aan. Ze drinkt hooguit de helft van een volle drinkbeker. Dit kan toch niet voldoende zijn? Als ze een jaar is wil ik stoppen met bv en haar "gewone" melk geven, ik begin me een beetje zorgen te maken of het gaat lukken. Hoeveel vocht hoort een 10 maand oude baby te drinken en ook hoeveel als ze 1 jaar is?
Thirza drinkt hier goed sinds ze overdag geen BV meer krijgt. Voor die tijd dronk ze ook wel eea aan andere dingen dan BV, maar kleine beetjes. Ze zit nu op twee voedingen per etmaal en drinkt nu 's ochtends en 's middags echt nog een beker vol (en soms meer) aan ander drinken erbij. Dus denk da het met de hoeveelheid vocht voor jouw dochtertje wel losloopt Eea is natuurlijk het beste af te meten aan de plasluiers: heeft ze die voldoende? Dan zou ik me er nog niet te druk om maken
's Ochtends een flinke en 's middags. Soms verschoon ik haar na 3 a 4 uur en dan vind ik de luier nauwelijks nat. Ze is verder een vrolijke meid maar geen dikkertje!
Hmm misschien gewoon eens water proberen? Anne drinkt ook nauwelijks sap... nog steeds. Vanmiddag moest en zou ze perse sap... (eigenlijk pas sinds haar 3e verjaardag drinkt ze af en toe waterlimonade of aangelengd sap maar zelfs dat misschien 1 glas per dag) en dan uur later komt ze dr halfvolle beker brengen.. want ze wil water. En je kunt ook kabouterfeestthee halen.. dat is vanaf dag 1 geschikt en erg lekker (vond zelfs anne) Verder als je stopt met bv ga je ook boterhammen geven denk ik? Dan kun je er meteen een beker melk bij doen bijvoorbeeld Krijgt ze meteen wat meer binnen weer Of gewoon een papfles sochtends natuurlijk.. dat hebben wij echt heel lang volgehouden (in ieder geval doordeweeks)
ook hier werd op die leeftijd amper wat gedronken buiten haar melk flessen (en dat was al niet zo veel) ... Na haar 1e verjaardag ging het langzaamaan wat beter. Maar een grote drinker zal het denk ik nooit worden..
M wilde alleen maar water. Verder is BV in principe gewoon genoeg. En over 2 maanden kan het allemaal weer zo anders zijn, misschien drinkt ze dan wel graag water?
nou hier geen bv smorgens krijgt hij papa met 200ml melk en dan smiddags bij zijn brood tussen de 100-120ml.. maar ook hier drinkt hij niet zoveel sap hoor... maar plast als de beste volgens mij moet je daar naar kijken toch?