het leed dat tanden krijgen heet...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mama van ruben, Jun 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er nog meer kindjes die echt ziek zijn van een doorkomend tandje? Vorige week haalde ik Mirte van het kdv en daar kwam de opmerking dat ze verhoging had en helemaal niet lekker in haar vel zat. Ze was echt lamlendig, schoot naar dik 39 graden. Dag erna koorts weg, voor haar doen dunne poepbroek en weer een dag later een tandje. Zat die tand haar dus echt zwaar in de weg. Hoop niet dat ze dat bij elke tand heeft, ze heeft er nog maar een stuk of 5 dus nog een hele hoop te gaan....

2. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis is nu 16,5 maand en heeft 8 tanden. Er staan er nog een stuk of 4 op doorbreken ;) en iedere keer heeft ie er best veel last van. Hier uit zich dat dan niet zo in koorts (af en toe een beetje verhoging) maar meer in het niet slapen, jengelig en hangerig zijn en echt constant met z'n vinger in de mond. Eten gaat meestal wel goed trouwens, behalve de fles maar we geven nog maar 1 x een kleine papfles 's ochtends vroeg en die hoeft ie dan soms niet als hij er echt erg last van heeft. Dunne poepluiers heeft ie ook, net als veel meer uitslag op z'n billen.

Tja.... ik moet zeggen dat ik zou willen dat ze er nu allemaal tegelijk maar doorkomen want ik vind het vooral vermoeiend omdat ie niet slaapt zoals ie normaal doet.
    Normaal is dan een uurtje of 3 overdag en 's avonds van 19.00 tot 06.15. Nu is het vaak een kleine 2 uur overdag, tussendoor ook nog 's wakker, en 's avonds van ong. 19.30 tot 05.30 - en is dan ook echt klaarwakker en 's nachts wordt ie ook gerust nog een keer of 3 wakker. :)
    Dit duurt nu al een week of 4 en er zijn inmiddels 2 tandjes bijgekomen en zoals ik al zei verwachten we ook nog een paar....

Het is zo sneu tegelijk voor ze, ik kan me echt voorstellen dat het pijnlijk is, constant die druk op die kleine kaakjes maar voor de ouders is het ook best even doorbijten!!

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik denk al weeeeeeken dat zijn eerste tandje door komt.
    Lucas slaapt slechter (niet meer door), heeft zo nu en dan een enorm zure luier, huilt soms heel hard (en dan kan ik zien dat hij pijn heeft) als we hem neerleggen, en ik zie wel een puntje zitten maar ik voel gewoon niks..
    Het vervelende is dat hij soms 2-3 dagen echt van de kaart is en dan ebt het weer weg....en dan komt het weer in alle hevigheid terug. Alleen gebeurt er weinig....
    Zo frustrerend!

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Doorkomende tandjes bij Aiden zorgen ervoor dat hij:
    -veel vaker een poepluier heeft
    -van die hele dunne natte poepluiers heeft
    -veel slechter slaapt
    -af en toe verhoging heeft
    -meer kwijlt
    - meer zeurt

Ze kunnen er dus heel erg goed minder van in hun vel gaan zitten of zelfs ziek van zijn.

5. singa

singa Niet meer actief

Dit is heel herkenbaar. Zo ging het bij ons ook. Totdat in 1x 4 boventanden bijna tegelijk doorkwamen. Probleem opgelost.
    Alleen nu begint ze weer ontzettend te kwijlen en overal op te bijten. Dus ik ben bang dat de tandjes onder door gaan komen.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Ons meisje heeft ook een keer 39 ruim koorts gehad toen had ze oorontsteking, waarschijnlijk ook door de tandjes. Nu komt er ook weer een aan en heeft nu vaak van die dunne poepbroeken en gisteren luieruitslag dat het haar echt pijn deed (nu weer weg na 1 keer goed sudo creme smeren). Heeft er nu 3.

7. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Hier ook hoor,

Ze is bijna 15 maandjes en heeft nu 8 tandjes en 2 kiezen.
    bij de tandjes valt het nog wel mee,
    iets minder goed slapen en veel spuitluiers 2 dagen en dan zit er een tandje.
    maar 2 weken terug toen haar kiezen kwamen was een HEL !
    2 dagen alleen maar gehuilt en gegild, pijnstilling gegeven, tandvlees ingesmeerd bijna niets hielp. slapen kon ze niet bij NOOD dan overdag maar ff op de bank (na die 2 dagen gelijk weer afgeleerd....slapen doen we in bed!).
    Ik stond na 2 dagen gehuil en gegil op instorten had knallende koppijn en was oververmoeid.

Bij lara komen haar tandjes ook altijd met zijn 2en tegelijk......zo zielig!

8. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mijn zoontje heeft al 8 tanden in zijn giegeltje.
    Wel eens een beetje last en natuurlijk de vervelende luiers zo af en toe.. maar verder ook niet.

9. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dus bij jullie waren ze boven eerder door dan onder?
    Het hoeft dus niet altijd eerst onder te zijn? Ik zit me nu helemaal blind te staren op zijn kaken hahahaha:D:p

10. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De voorste twee onder waren er het eerst, gevolgd door boven. Maar net als bij de rest: het schiet niet op. Vanavond was ze even met haar rola (soort skateboard ivm gipsbroel) buiten en kwijlde dat hele ding net. Eergister vertikte ze weer haar warm eten naar binnen te werken, terwijl pasta en rijst favoriet zijn. Toetje en beker melk dan wel weer. Broer was langzaam maar zij is echt hopeloos.
    Gelukkig geen dunne luiers, anders loopt het zo onder het gips (Bleegh...)

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Heppie even off topic maar reageert hij niet op de Pepti?

12. heppiedepeppie

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @frannie: dat denk ik niet want de pepti heeft hij nu al bijna 5 maanden (kreeg hij toen hij ongeveer 4 weken oud was voor het eerst in het ziekenhuis).

Maar.....zijn eerste tandje is door!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Op vaderdag nota bene!

Hij slaapt nu weer veel beter, overdag soms bijna 3 uur (dat heb ik sinds zijn geboorte niet meer meegemaakt!)

Wel denk ik dat we heel snel over gaan naar 2 slaapjes per dag want dat laatste slaapje is het niet echt meer.

Overigens voelt zijn bovenkaak ook heel hard maar daar zie ik nog niks. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor de tweede er is!

Share This Page