fontanel en onrust

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Faith88, Jun 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    #1 Faith88, Jun 19, 2011
    Last edited: Jun 19, 2011
    Beste kraamdeskundige,

ik heb twee vraagjes, mijn zoontje van 8 weken heeft best vaak dat zijnfontanel ingezakt is. hij groeit erg goed ongeveer 500 gram per week! (borstvoeding). poept en plast ook goed. Is dit erg?

ook is hij als ik hem in bed leg is hij erg onrustig, ligt altijd een beetje te persen en te kreunen (klinkt als een hoge eheheheh) en vaak gaat hij dan ook huilen. Ik heb een puckababy gebrobeerd maar daarvan raakte hij helemaal overstuur. Vaak na een paar minuten loop ik even naar hem toe en troost hem, dit helpt wel maar toch na een kwartier of langer gaat hij weer huilen. Heeft u tips wat ik zou kunnen proberen?

Als hij wakker is is hij ook nooit stil ligt altijd te kreunen of te persen.

bedankt alvast voor de antwoorden.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je je zorgen maakt over de fontanel, is het handig dat je even een arts er naar laat kijken.

500 gram per week is wel erg veel. Waarschijnlijk krijgt hij teveel voeding binnen, waardoor hij darmkrampen heeft. Voedt je op verzoek? En hoe lang drinkt hij dan?

Groetjes Adrienne

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    hij komt om de 3/4 uur. Hij drinkt meestal een half uur in totaal. Ik heb wel heel veel voeding. Ik heb al geprobeerd om hem korter te laten drinken maar hij blijft dat toch heel erg onrustig na de voeding.

maar over zijn fontanel? is dat erg dat hij dat heeft?

groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

De vraag over de fontanel kan ik je niet beantwoorden. Het is medisch, en daar doe ik liever geen uitspraken over. Daarvoor reikt mijn kennis niet ver genoeg. Daar zul je mee naar een huisarts moeten.

Je zou ook eens infacol kunnen proberen. Dat is een middel tegen darmkramp. Het zorgt er voor dat de kleine gasbellen worden omgevormd tot grotere, zodat hij die beter kwijt kan.

Drnkt hij 1 borst of 2 per voeding? Misschien zou je eens kunnen proberen om 1 borst te geven tijdelijk, zodat de productie lager wordt.

Groetjes Adrienne

5. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

Jun 7, 2008
    1,037
    0
    0
    friesland
    oke dank u wel voor de antwoorden

Share This Page