Moeder-Irritatieee!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by vrouwpoohbeer, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    kheb geen vraag wil alleen ff mijn frustraties kwijt hier!

Iedereen heeft het altijd over hun schoonma, nou ik heb het over MIJN ma. ik kan haar niet UITSTAAN!

Overal heeft ze wel wat over te zeggen en moet het op haar manier. Ze wil precies weten hoe het gaat in mn leven en als er iets niet zo lekker loopt weet ze precies hoe ik het moet aanpakken.

Als ik daar ben en Romy huilt pakt ze haar van me af en gaat ze haar troosten. en dan kijk ik echt zo van (halloo?! MIJN dochter... niet JOU dochter) Maar dan heb ik er niets over te zeggen of we hebben ruzie (wat we dus vaak genoeg hebben want ik laat mn dochter niet zomaar afpakken!)

Als ik Romy daar breng dan zit ze te zeuren: baby en werk gaan niet samen blabla en als ik haar niet breng dan zeurt ze dat ik haar vaker moet brengen. breng ik haar int weekend zeikt ze dat het haar vrije tijd ophoud en breng ik haar doordeweeks zit ze met haar werk. dan breng ik haar niet op maandag en zegt ze dat ze daar dan weer op rekend want daar houd ze rekening mee met haar werk en sms ik dus de volgende maandag dat ik er om 9 uur ben om haar te brengen zegt ze dat ze niet kan omdat ze afspraken heeft, ik moet vdomme naar school!

Nou en ik heb een ritme, elke 4 uur de fles niet eerder. Slaapt ze mag het uitgesteld worden tot max 5 uur maar niet langer. nou mevrouw zegt: "geen enkele baby huilt bij mij!" en zodra romy huilt, duwt ze er een fles in! ook na 2 of 3 uur! en als dat niet helpt, hoppaaah paracetamol naar binnen. niet evenkijken of er een boertje vastzit ofzooo nee hoor dat is teveel werk.

en dan komen de potjes, ik wil dat ze om 2 uur de helft van een potje krijgt. maar volgens haar mag dat niet voor 6 maanden. HALLOOOWWW het is toch mijn kind? ik wil het dus het gebeurt. mijn oppas moet eens durven zeggen: dat hoort zo en dat doe ik niet. Dan zoek ik mooi een andere oppas!

Ik ben ook gastouder en als de kinderen daar dingen mogen waar ik het niet mee eens ben laat ik het ook gebeuren, die ouders zijn de baas niet ik, ik let erop of alles goed gaat, veilig is en vermaak de kinderen. niet meer.

pffff zo kan k nog wel ff doorgaan hoor maar k laat het hier ff bij hahahahaha

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Jeetje, fijne eigenwijze moeder heb je! Ben je mooi klaar mee. Ik zou Romy daar niet heen brengen moet ik zeggen als ze er alleen of een fles of een paracetamol in stopt zonder te kijken wat Romy nodig heeft. Kun je niet beter een gastouder of kdv zoeken voor Romy? En maar af en toe eens langs gaan, want het lijkt me zo voor haar ook niet fijn. Oma moet toch leuk zijn en zoals ik het nu lees is het meer ergernis.

Succes!

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

Jan 15, 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Ik heb een vaste oppas, maar ze zeurt dat ze haar zovaak wil zien... ik wil idd ook een leuke oma voor Romy dus vandaar dat ik haar blijf brengen. Ze is heel lief voor romy en speelt met haar... mijn ergenis moet niet fout lopen voor Romy...

4. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Dus je bent niet afhankelijk van je moeder qua oppas?

Die voorbeelden waar je t over hebt is omdat je haar voor de gezelligheid brengt? of omdat je moeder moet oppassen?

5. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    zoek een andere oppas zou ik zeggen. bij mijn moeder zou het ook niet werken. zorg dat je neit afhankelijk van je moeder bent.

6. loesjej

loesjej Actief lid

Dec 12, 2008
    416
    0
    0
    Jij bepaalt toch wat er gebeurt? En als je moeder zich niet aan jouw regels houdt, zou ik Romy niet meer te oppas brengen, alleen nog maar op visite, waar jij dus bij bent en bij blijft! EN ik zou der al helemaal niet uit handen geven tijdens een huilpartij, niets zeggen en terugpakken, commentaar? Wegwezen!
    Ik krijg het idee dat jouw moeder jou te jong vindt? Of probeert ze iets in te halen wat haar eerder niet gelukt is...?
    Zou ze mij niet moeten flikken, alleen daarom al ben ik aan de andere kant van het land gaan wonen. En uit logeren gaat de kleine man daar ook niet!

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

als ik dit soort verhalen lees, valt ineens je eigen situatie heel erg mee. ik woon aan het andere kant van het kanaal, dus heb er geen ervaring mee met familie. Maar als ik dit zo lees, zou ik zeggen, niet meer heen brengen tenzij ze zich aan jouw regels kan houden. En idd erbij blijven en je kind niet laten afpakken!

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Als het allemaal niet goed is wat ze doet, waarom breng je haar dan terwijl je een vaste oppas hebt? Dan ga je toch gewoon samen met haar langs ipv haar daar af te zetten?

9. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Als het je schoonmoeder zou zijn geweest zou ik zeggen dat je je kind er niet meer naartoe moet brengen. Maar omdat het je eigen moeder is, vind ik het eigenlijk wel rot voor je want je hoort met je eigen moeder een goede band te hebben en niet dit soort situaties... Misschien moet je het gewoon 1 keer duidelijk uitleggen aan dr en dan ook zeggen dat het jou kwetst dat ze zo doet? Misschien doet ze t niet express en heeft ze niet door dat ze irritant bezig is... Succes!

10. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Sorry, maar ben het absoluut niet met je eens. Als het om de schoonmoeder gaat is het net zo moeilijk alleen niet voor jou, maar voor je partner. Daar mag je net zoveel rekening mee houden als met jezelf.

Aan ts, jij bent de moeder, jij bent de baas. En dat mag je je moeder best luid en duidelijk laten weten. Misschien is het verstandig dat je kleintje er even niet bij is en jij goed uitspreekt wat je dwars zit en wat je moeder te doen en te laten heeft.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm klinkt alsof je moeder supergraag wil helpen eigenlijk

jij zit met school.. met werk ook kennelijk
    (gelukkig ook met een vaste oppas)

maar wellicht is et tijd om je moeder duidelijk te maken dat je misschien wel jong bent maar OOK moeder
    en ook volwassen
    en dat je haar hulp wel heel erg op prijs stelt maar dat het nu wel een beetje erg veel "hulp" is.

had met mijn moeder ook allemaal herrie overigens.. die wilde zo dolgraag oma zijn
    dat ik continu gezeik kreeg waarom ik zo ver weg woonde (85km) en waarom we NOOIT langs kwamen
    nouja.. met allebei gescheiden ouders hebben we gewoon 4 paar ouders.. plus ngo wat opa's en oma's...
    maar mijn moeder is gewend dat je elke zondag bij je moeder op de koffie gaat
    tja dat KAN dus niet
    al was ht maar omdat je ook niet met een uurtje weer weg bent.. want je woont zo ver weg dat je minstens heel de dag moet blijven...

en dan wil ik niet nu zeggen dat het perfect gaat.. maar we gaan er zelden tot nooit langs omdat het eigenlijk nooit gezellig is
    altijd gemekker over dat we zo ver weg wonen
    ze wil continu met anne spelen en druk doen.. wel lief.. maar anne vindt het niet zo leuk

dus ik heb de wijsheid echt niet in pacht.. maar ik zou wel proberen dit te voorkomen want echt leuk is het niet.
    heb nu een betere band met mn schoonmoeder dan mn eigen moeder.. en dat voelt toch ergens wel fijn.. maar aan de andere kant vind ik het bijzonder vervelend.

12. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Heel simpel, Romy gaat niet meer naar oma.
    Ik heb me altijd voorgenomen dat zodra er frustratie ontstaat over de handeling van de oma's (ongeacht of het ma of schoonma is) praat ik daarover. Komen we er niet uit (dat wil zeggen, volgen ze niet mijn regels) word er niet meer opgepast. Ik ga me niet boos lopen maken en frusteren over iets waar de oplossing zo simpel van is.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    als je niet afhankelijk bent van je moeder wat oppas betreft zou ik haar niet meer laten oppassen.
    je kan wel regelmatig langsgaan met romy.

ik heb ook een keer strijd gehad met mn schoonma over alyssa, maar heb toen heel duidelijk gezegt dat ik wil dat het op mijn manier gebeurt en anders niet.
    gelukkig heb ik een lieve schoonma die uiteindelijk wel luisterde.

succes ermee en niet over je heen laten lopen.

liefs doris

14. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    mijn moeder denkt ook altijd wel dat ze het beter weet maar daar kan ik beter mee overweg dan wanneer mijn schoonmoeder zoiets zegt....

wat jou moeder doet, romy afpakken terwijl ze bij jou huilt om te troosten dat doet mijn schoonmoeder ook. nog erger: ze zegt wel is: kom maar bij mama en dan verbeterd ze zich gauw.... euhhhh bij oma bedoel ik ! grrr!

ik zou gewoon je grensen duidelijk stellen, vertrouw me, bij je eigen moeder is dit veel makkelijker dan bij je schoonmoeder. spreek vaste dagen en uren af en zeg haar dat als het niet vollgens jou regels gaat dat je dan wel iemand anders zoekt. graag of niet...

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als mijn moeder zo met Esmee om ging bracht ik haar nooit niet meer.. Doe ik toch al niet.. Mijn ouders interesseert het allemaal niet zo.. LIjkt me wel lastig.. Ik zou als ze er heen gaat voor fun, je moeder bij jou uitnodigen of daar heen gaan en blijven.. ;)

16. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

Jun 17, 2008
    195
    0
    0
    ik vind dat van die paracetamol echt niet kunnen....Idd wat hierboven staat, zelf gezellig mee als je langsgaat (nouja gezellig) en niet meer laten oppassen.

17. Alita

Alita Niet meer actief

Heb je wel al eens met je moeder gepraat?
    Heeft ze het zelf wel door wat ze doet?
    Niet zo snel van "nou dan ga je niet meer" het is toch je eigen moeder en familie is belangrijk hoor. Ik heb niet veel familie en weet hoe het is!
    We zijn zo volwassen om kinderen te mogen krijgen dus kunnen we hier toch ook volwassen mee omgaan.
    Als ze dan niet wilt luisteren ja dan hoort het natuurlijk wel op, JIJ bent de moeder! Daar ben ik het mee eens....

18. mirwar

mirwar Bekend lid

Apr 22, 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Mmmm....TS reageert niet echt op de reacties/vragen....

Share This Page