suiker in urine

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by chevenne, Aug 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Vanmorgen bij de HA post geweest.
    Sinds vrijdag constant aandrang om te plassen en als ik ga, dan komt er maar een beetje. Beetje buikpijn erbij. Sinds gister ook misselijk en lichte rugpijn.
    Uit urine kwam geen overduidelijke blaasontsteking, maar omdat ik zo vaak moet plassen, zat de urine nog maar kort in de blaas. De HA vond de klachten overduidelijk en heeft me een kuur voorgeschreven.

Bij het onderzoeken van de urine, kwam ook naar voren dat er suiker in zat. Ik heb dit bij 12 weken ook gehad. Schrok toen nogal. Moest toen de volgende dag nuchter terugkomen om te laten prikken en dat was goed en er zat toen ook niets meer in de urine.
    Nu bij ruim 19 weken zat er weer suiker in de urine en ik moet van de arts van de HA post weer contact opnemen met mijn eigen huisarts.

Mijn vraag is wat suiker in de urine kan betekenen. Is dit een voorbode van zwangerschapssuiker?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

dait kan maar hoeft zeker niet. Het is wel verstandig om je bloedsuiker nog eens te laten controleren.

Mirjam

3. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.
    Ik heb vanmorgen mijn eigen huisarts gebeld en kan woensdagmorgen langskomen om mijn suiker nuchter te laten prikken. Zal nog wel even laten weten wat de uitslag was.

4. chevenne

chevenne Fanatiek lid

May 17, 2009
    1,073
    0
    0
    Vanmorgen nuchter suiker laten prikken en zat op 4,2, dus prima in orde. Het zit dus alleen in de urine en niet in het bloed. Mijn moeder heeft hetzelfde gehad tijdens de zwangerschap, dus maak me niet druk :)

Share This Page