Hallo dames! Mijn zoontje heeft een vrij hoog wreefje, en schoenen aan doen is dus een compleet drama. Tot nu toe heeft hij nog niet vaak (lees: eigenlijk haast nooit) schoenen aan gehad, omdat ik het zo'n gehannes vond om die kleine voetjes in die kleine schoentjes te wurmen. Ik was ook bang om hem pijn te doen. Inmiddels is hij uit zn eerste lading schoenen gegroeid, dood zonde want hij heeft ze eigenlijk niet eens aangehad. Nu heb ik van de week 2 paar nieuwe schoentjes gekocht die sowieso een maatje te groot zijn. Heb een paar met veters, zodat je de opening zo wijd mogelijk kan maken. En een ander paar met een rits aan de zijkant die dus ook een wijde opening heeft. Maar er brak hier dus met het schoenen aan doen een oorlog uit! Niet te geloven!! Ik krijg de schoenen dus niet bij hem aan. Hij houd zn tenen gekromd, en het lijkt alsof zn wreef gewoon echt te hoog is. Na een tijdje is hij het gewurm zat en gaat hij huilen (ik geef hem groot gelijk), breekt het zweet me uit en gooi ik de handdoek maar weer in de ring. Dus weer heeft hij geen schoenen aan gehad. Nu vind ik het op dit moment nog niet zo'n probleem, maar het moet niet zo zijn dat hij nooit schoenen aan kan of wil. Iemand ervaring hier mee, en misschien tips of trucs?
bij van haren heb je fijne kinderschoenen.. mijn kindje wil ook nooit schoenen aan en trekt ze meteen uit.. maar bij van haren heb ik schoentjes met vetertjes gekocht, en die kan ze niet uit trekken, en dan geeft ze het maar op en laat ze maar aan.. ze is trouwens 1 jaar en had schoenmaatje 19 voor gekocht
Waarom wil je in hemels naam een baby van zes maanden schoenen aan doen??? Snap wel dat je het mooi zou vinden staan maar lijkt me totaal niet nodig nog. En anders gewoons lofjes. En ja dat hij ze voeten zo doet hij denk wil echt geen schoenen nog aan wil lekker zijn tenen pakken hihi. Maar snap je wel. Hoge vreef ja denk dat je er nu nog niks aan kan doen. Tegen de tijd als hij echt loopt enz zou je naar een speciaal zaak kunnen om schoenen aan te laten meten of verschillende schoenen te passen. Succes er mee. Hij is zes maanden toch.En als ik het verkeerd gelezen hebt sorry alvast.
Waarom wil je hem inderdaad schoenen aan doen? Mijn zoontje had hooguit babylaarsjes aan in de winter als we op de fiets naar het KDV gingen, maar verder heeft ie nooit schoenen aan gehad. Als het zo'n drama is, laat het dan lekker? Schoenen zijn sowieso dramatisch aan te trekken bij zulke kleine kinderen. Nu zoonlief loopt, gaat het 100 keer makkelijker. Verder voor later; schoenen met klittenband zijn hier een uitkomst. Zoonlief heeft ook een redelijk hoge wreef en hiermee gaat het wel.
vind 6 maanden ook wel erg vroeg voor schoenen.. het is vrij normaal dat een kindje zijn tenen krom trekt en jij moet vechten om een schoen aan te krijgen doe gewoon slofjes of anti slip sokjes aan.. echte schoenen heeft een kind pas nodig als hij/zij al een paar maanden goed loopt.
Het is inderdaad nu nog niet echt nodig, dat ben ik helemaal met jullie eens, maar het gaat me meer erom dat het straks weer wat kouder wordt, en ik dus alvast wilde proberen om hem even schoentjes aan te doen. Ik vind het geen fijn idee dat hij tegen die tijd met alleen sokken op de fiets of in de kinderwagen zit. Hoe doen/deden jullie dat dan? Het lijkt me niet de bedoeling dat ie met ijsklompjes op de fiets zit
Als je kindje op de fiets mag dan ben je al ruim 2 maanden verder. Maar die periode voldoen slofjes ook gewoon hoor. Makkelijk aan en uit te trekken en lekker warm.
Sluit me aan bij bovenstaande. Daarnaast: als hij echt gaat lopen zullen de voetjes vanzelf ook platter worden door de druk die erop uitgeoefend wordt. Daarom groeien de voetjes de eerste tijd als ze gaan lopen ook zo snel, ze worden meer in vorm gedrukt als het ware. Hier gebruiken we wel een trucje als ie moeiijk doet met aantrekken. Voetje er zover mogelijk in doen en dan tikken op de schoenzool (met wijsvinger en duim, alsof je iets wegschiet zeg maar). Als reflex strekt hij dan zijn voet en schiet het schoentje makkelijker aan.
Ik had toen ook nog geen schoentjes voor haar! Toen we op de fiets gingen, heb ik van die zachte schoentjes van prenatal gekocht. Ideaal, kunnen helemaal open, en nu kan ze haar voetje iets beter ontspannen en krijg ik ze gemakkelijker aan. Ik zou er in ieder geval geen strijd van maken!!! Enneh, baby schoentjes vóór de 6 maanden zou ik sowieso al zonde vinden Zijn meer voor de sier voor op de kast
Soksloffen! Die vind ik ideaal... Lekker warm, makkelijk aan te doen en bij mijn kinderen zijn ze altijd goed blijven zitten. Dat is geen garantie trouwens, sommige kinderen trekken gewoon alles uit...
In de winter koop je gewoon gevoerde leren slofjes. Ideaal. Schoenen is pas handig als ze beginnen te lopen. En dan nog.... dat is ook handiger te leren op blote voeten of leren slofjes dan met schoenen.
Bedankt voor de tip, ik zal daar is even naar kijken. En inderdaad, denk dat hij ze net zo hard weer uit trekt, maar voor in de kinderwagen of op de fiets met het koude weer moet hij toch iets om zn voeten
Ik zou voor de winter gewoon zoiets voor hem kopen: Leren babyslofjes | Babyschoenen Absoluut geen echte schoenen, het zit niet lekker, en ze zijn moeilijker aan te krijgen. Aapie's heeft sowieso hele leuke kinderslofjes.
De prenatal had afgelopen winter van die speciale gewatteerde laarsjes voor baby's. Die kunnen inderdaad helemaal open en die trek je vrij gemakkelijk aan. Ideaal!
Ohhh wat een leuke slofjes hebben ze daar! En ze zien er inderdaad veel comfortabeler uit dan gewone schoentjes! Bedankt voor de link! Daar moet ik dan maar even wat bestellen!
Ja, die Aapie's hebben wij hier in de winter ook veel gebruikt (hij liep toen nog niet). Van die gevoerde laarsjes. Heel schattig en bleven goed aan!
Jaa leuk hé die Aapie's! En het zijn nog goede slofjes ook, en ook prima te gebruiken voor de eerste stapjes.