Mijn dochter wil niet slapen overdag (7 weken)

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door suusannah, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusannah

suusannah Nieuw lid

29 jan 2009
    1
    0
    0
    rotterdam
    Ik ben zeven weken geleden bevallen van een prachtige dochter, maar helaas is de roze wolk van korte duur geweest, want op dit moment weet ik echt niet meer wat ik moet doen........het is een droppie hoor, maar wil overdag gewoon absoluut niet slapen, hoe moe ze ook is, ze weigert het gewoon. IK hou me aan een bepaald ritme: voeden, verschonen, op schoot of in arm en dan spelen in de box totdat ze moe lijkt te worden. Eenmaal in bed lijkt het dat ze het accepteert maar na verlop van tijd zet ze het op een brullen om dan ook niet meer te stoppen. JE zou denken dat ze verzet op een gegeven moment zou moeten opgeven, maar dat doet ze dus niet. Ik laat haar elke keer eerste half uur huilen, omdat ik vind dat ze zelf ook moet leren om in slaap te komen, maar ze lijkt niet aan haar vermoeidheid toe te kunnen geven. Op de arm slaapt ze natuurlijk wel, maar kan niet de hele dag met haar op de arm, omdat ik bang ben dat ze dan straks echt helemaal niet meer alleen kan slapen. IK weet ook niet of het verstandig is om haar in reiswieg beneden te laten slapen, want dan went ze daar weer aan?!Inbakeren leek in het begin te helpen, maar dat was van korte duur.
    Inmiddels vind ik het erg moeilijk allemaal en zie het niet meer zitten. Gaat dit over en wat kan ik nou het beste doen? Ben zo bang om dingen te doen die ik later niet meer kan terugdraaien en het alleen maar erger maak.
    's avonds slaapt ze bijna door en in de wagen buiten gaat het natuurlijk prima :( Wie herkent dit of heeft adviezen?

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Krijgt ze veel prikkels overdag?
    Ik lees dat je al veel dinge geprobeert hebt. Ik kan je niet zo één twee drie de oplossing hiervoor geven. Er kunnen namelijk verschillende redenen zijn dat ze overdag niet wil / kan slapen. En helaas kan ik dat zo via het forum niet zeggen.

Soms wil een draagzak ook al wel helpen. Krijgt je kleintje toch geborgenheid en heb jij de handen even vrij.

ilja

Deel Deze Pagina